Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Työttömille olisi vaikka mitä tekemistä

Vierailija
08.02.2018 |

Työt ei tekemällä lopu, niinhän se joku aina sanoo. Meidänkin kadulla elää monta vanhaa ihmistä jotka olisivat tarvinneet tässä viimepäivinä lumen kolaus apua. Heille voisi myös käydä kaupassa ja pitää seuraa. Mutta ehei, tekemättömät työt vain makaavat ja osa ihmisistä laiskottelee. Tärkeintä on kuitenkin nyt se että työttömät saadaan tekemään töitä vaikka siitä ei maksettaisiikaan palkkaa. Sillä esimerkiksi työttömyys on jopa vähemmän terveellistä kuin tupakointi, enkä usko että kukaan järkevä ihminen haluaisi vaarantaa terveytensä.

Kommentit (34)

Vierailija
1/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ne eläkeläiset ei ole valmiita maksamaan senttiäkään siitä lumen kolaamisesta. Jos olisivat niin kiinteistöhuolto hoitaisi homman. Siinä olisikin jollekin sitten oikea työ. Koska siitä kolaamisesta ei kukaan halua maksaa niin myös se työ on turhaa.

Samoin kaupat kantaa ruokaa kotiin pienen pientä maksua vastaan, mutta se eläkeläinen ei halua maksaa palvelusta senttiäkään. Jos haluaisi niin kauppa toimittaisi ruoat kotiin. Siinä olisikin jollekin sitten oikea työ. 

Vierailija
2/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tekisitkö itse töitä ilman palkkaa? Jos kerran tollaisia töitä on niin miksei siitä samantien maksettaisi palkkaa

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kukapa sen organisoisi? Ei se päättäjille kelpaa kun siitä ei tule rahaa. Työttömät on nyt kuntouttavassa ja työkokeilussa tekemässä ilmaista työtä kaupungille ja yrityksille. Raha liikkuu valtion ja kuntien välillä.

Pitäisi poliitikkojen ihan työtä tehdä heikoimpien eteen että sais järjestettyä sen niin että olisi pieni info, koulutus, oikeat ihmiset oikeassa kohteessa.

Vierailija
4/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tekisitkö itse töitä ilman palkkaa? Jos kerran tollaisia töitä on niin miksei siitä samantien maksettaisi palkkaa

Sinä saat rahaa siitä kotona löhöämisestäsi ja olisi oikein että tekisitkin jotain sen eteen.

Vierailija
5/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin kadulla elää monta vanhaa ihmistä jotka olisivat tarvinneet tässä viimepäivinä lumen kolaus apua.

'Kolausapu' kirjoitetaan yhteen.

Mikset muuten itse auttanut?

Vierailija
6/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksi tapa olisi perustaa valtion kaivoksia, joihin työttömät laitettaisiin kuntouttavaan työtoimintaan. Leninin mukaan jokaisen yksilön on osallistuttava lisäarvon tuottamiseen.

Vierailija
7/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sinä saat rahaa siitä kotona löhöämisestäsi ja olisi oikein että tekisitkin jotain sen eteen.

No onneks sun systeemillä sinäkin pääsisit puuhastelemaan työtäsi ilmaiseksi. Kuka enää maksaisi mistään työstä mitään, kun saisi työkkäristä työntekijöitä ilmaiseksi.

Jos mummot tarvii apua niin amaksakoot siitä. Ei täällä kukaan pyhällä hengellä elele. Työstä maksetaan palkkaa, ei työttömyyskorvausta.

Vierailija
8/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Meidänkin kadulla elää monta vanhaa ihmistä jotka olisivat tarvinneet tässä viimepäivinä lumen kolaus apua.

'Kolausapu' kirjoitetaan yhteen.

Mikset muuten itse auttanut?

Ei hänen tarvitse, JOKU MUU hoitakoon mummot. 

Vierailija
9/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi jeesus että olet tampio AP. Jätäpä vaikka ens kuussa menemättä töihin ja käy kolahommissa sen sijaan. 

Vierailija
10/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Niin, olenhan mä kotona äitiys"lomalla" kuukauden ikäisen poikani kanssa ja saan siitä rahaa. Hyi minua. Pitääkin kolata hyvää hyvyyttäni naapurien lumet että minulle voi maksaa äitiysrahaa. Mut sä et vastannut mun kysymykseen, tekisitkö itse ilman palkkaa töitä? Hus menes nyt sitten töihin palkatta. Se on sulle ok

11/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Provo provo provo provo provo Juhana Vartiainen

Vierailija
12/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika harva työtön makaa kotona tekemättä mitään.

Käsittämättömän kapea ajatusmaailma jos kuvittelee että vain työ antaa sisältöä elämään.

Ap voi olla provo mutta niitäkin on ja paljon joiden mielestä elämä ilman työtä on vailla mitään merkitystä.

Vierailija
13/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä voisin auttaa naapurin vanhuksia lumitöissä olin töissä tai en.

Vaan kun noilla kadun papparaisilla on jonkinlaiset jäsentenväliset siinä, kuka on ekana aamulla tehnyt lumityöt ja kenellä on säntillisimmät penkat ja sielimmät pinnat.

he varmuudella pahatuisivat jos menisin sinne kolan kanssa heilumaan.

Ei mulla lähimmäisen auttaminen ole millään tavalla kiinni siitä olenko töissä vai en, autan jos apua tarvitaan. Mun mielestä olisi hieman outoa että työttömät noin laajoin mitoin kolaisivat tuolla jalkakäytäviä, kun siihen on ihan palkatut ihmiset sitä tekemässä.

Vierailija
14/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No miksi sitten työttömyyskorvausta ylipätään pitää maksaa jo sen eteen ei olla valmiita tekemään YHTÄÄN MITÄÄN! taivaaltahan se tippuu ja itsekseen kasvaa

Vierailija
15/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Työt ei tekemällä lopu, niinhän se joku aina sanoo. Meidänkin kadulla elää monta vanhaa ihmistä jotka olisivat tarvinneet tässä viimepäivinä lumen kolaus apua. Heille voisi myös käydä kaupassa ja pitää seuraa. Mutta ehei, tekemättömät työt vain makaavat ja osa ihmisistä laiskottelee. Tärkeintä on kuitenkin nyt se että työttömät saadaan tekemään töitä vaikka siitä ei maksettaisiikaan palkkaa. Sillä esimerkiksi työttömyys on jopa vähemmän terveellistä kuin tupakointi, enkä usko että kukaan järkevä ihminen haluaisi vaarantaa terveytensä.

Tein jo pikkupoikana töitä papalleni ja sittemmin olen tehnyt korkeakoulututkinnosta riippumatta kahtena talvena lumitöitä kiinteistöhuoltoyrityksessä saaden hyvän työtodistuksen. Nyt olen työttömänä ja käytännössä olin työttömänä, kun tein töitä yritykseen, koska työtunnit ja niistä saatu palkka eivät riittäneet elämiseen.

Papalle tein mielelläni lumitöitä. Se oli mukavaa. Meillä oli näennäiset tinkaamiset. Pappa tuli aina tarkistamaan, kuinka työt oli tehty. Minä esittelin ne ja pappa helisytti kolikkokukkaroaan. Sitten muka tingattiin. Muistan vieläkin ne arvokkaan näköiset männyillä varustetut reliefit 20 pennin kolikoissa. Kiitoksia papalle niistä hetkistä. Hänelle tekisin tänäänkin vaikka ilmaiseksi töitä. 

Mutta kapitalistille en tee.

Vierailija
16/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika harva työtön makaa kotona tekemättä mitään.

Käsittämättömän kapea ajatusmaailma jos kuvittelee että vain työ antaa sisältöä elämään.

Ap voi olla provo mutta niitäkin on ja paljon joiden mielestä elämä ilman työtä on vailla mitään merkitystä.

Ei, vaan elämä ilman työtä on loisimista!

Vierailija
17/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidat olla käsittänyt termit väärin. Työtön on henkilö, joka on ilman töitä ja jonka tehtävä on hakea niitä. Työ on puolestaan tekemistä, josta saa palkkaa, jolla työssäkävijä elättää itsensä ja perheensä, matkustelee sekä ostaa kaikkea kivaa. Työtön saa puolestaan yhteiskunnalta työttömyyskorvausta, joka mahdollistaa nälkäkuolemalta säästymisen ja töiden hakemisen. Se mitä kutsut "työksi" ei ole työtä vaan hyväntekeväisyyttä tai harrastelua. Ei työttömän siihen kannata aikaansa haaskata. Sen tekeminen ei tuota yhteiskunnalle verotuloja eikä auta työtöntä itseäänkään. Vain oikea työ auttaa. Kaikki aika kannattaa käyttää töiden etsimiseen.

Vierailija
18/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tein jo pikkupoikana töitä papalleni ja sittemmin olen tehnyt korkeakoulututkinnosta riippumatta kahtena talvena lumitöitä kiinteistöhuoltoyrityksessä saaden hyvän työtodistuksen. Nyt olen työttömänä ja käytännössä olin työttömänä, kun tein töitä yritykseen, koska työtunnit ja niistä saatu palkka eivät riittäneet elämiseen.

Papalle tein mielelläni lumitöitä. Se oli mukavaa. Meillä oli näennäiset tinkaamiset. Pappa tuli aina tarkistamaan, kuinka työt oli tehty. Minä esittelin ne ja pappa helisytti kolikkokukkaroaan. Sitten muka tingattiin. Muistan vieläkin ne arvokkaan näköiset männyillä varustetut reliefit 20 pennin kolikoissa. Kiitoksia papalle niistä hetkistä. Hänelle tekisin tänäänkin vaikka ilmaiseksi töitä. 

Mutta kapitalistille en tee.

No johtuiskohan tuosta viimeisestä, että olet työtön. Buahahahahaaa!!!!

Vierailija
19/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sitä tekemistä rahaa vastaan kutsutaan työksi ja sitä korvausta palkaksi. Sitten kun niitä palkkatöitä ei ole niin työttömät jos velvoitetaan tekemään pelkällä työttömyyskorvauksella niin kohta ollaan kaikki orjina.

Vierailija
20/34 |
08.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä välissä se työtön niitä palkkatöitä etsii, jos päivät menee mummojen pihoja kolatessa tai kauppakasseja kantaessa? Myöskään kansantalouden kannalta ei ole järkevää, että työtön tekee ilmaistöitä eikä sen takia kykene etsimään oikeita töitä. Talouden kannalta on järkevää pistää se mummo vaikka pakolla maksamaan siitä tarjoamastaan työstä palkkaa kuten kaikki muutkin. Ja hommaamaan työntekijälle vakuutukset ym. Palkkaa maksamalla saadaan verotuloja valtion kirstuun, ilmaistyöllä ei. Ja tilastotkin näyttää paremmalta kun työtön saa työtä eikä vain puuhastele ilmaiseksi.

Ihan hölmö idea veronmaksajien näkökulmasta. Voi jopa lisätä työttömyyttä jos nekin mummot, jotka nyt maksavat huoltofirmoille pihojen hoidosta irtisanovat sopimuksensa ja alkavat käyttää työttömiä. Huoltofirmatkin saattaa älähtää jos työttömät tulee heidän reviirilleen ja vievät työt.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä yksi seitsemän