Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Muistan kun ensimmäisen kerran luin sen luvun, missä Harry ja kumppanit kohtaavat sairaalassa Nevillen vanhemmat. Meinasi päästä itku.

• ylös 15
  • alas 0

Sivut

Kommentit (21)

Vierailija

Oli hienoa kasvaa kirjasarjan mukana, kun päähenkilöt oli aina minun ikäisiäni.
Aikuisena lukeminen tuntuu ihan erilaiselta ja varmasti huvittaa lukea kuinka lapset aina onnistuu pelastamaan kaikki. Itse lapsena asian hyväksyi ihan eri tavalla.

• ylös 14
  • alas 0
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oli hienoa kasvaa kirjasarjan mukana, kun päähenkilöt oli aina minun ikäisiäni.
Aikuisena lukeminen tuntuu ihan erilaiselta ja varmasti huvittaa lukea kuinka lapset aina onnistuu pelastamaan kaikki. Itse lapsena asian hyväksyi ihan eri tavalla.

Sama minulla, vaikka hyppäsinkin mukaan julkaisutahtiin vasta Azkabanin vangin kohdalla. Vaikka nyt aikuisen näkökulmasta se lasten ylivoimaisuus ei tunnukaan niin uskottavalta, kirjojen maailma on silti lumoava ja niistä taustatapahtumista ymmärtää paljon enemmän. Taidanpa taas ottaa Potterit luettavaksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Jos olet se kenen kanssa tänään juteltiin tästä toisessa ketjussa, niin kiva, kun aloitit tämän. Ja vaikka et olisikaan niin kiva se on siitä huolimattakin.

Minä olen lukenut kirjat vasta aikuisena. tai oikeastaan kuunnellut. Vesa Vierikon lukemana. Hän on kyllä täysin oikea valinta lukijaksi. Lukijathan ovat J.K Rowlingin hyväksymiä,
Kirjan suomentajalle annan myös erikoismaininnan. Hän on joutunut keksimään melkoisen määrän sanoja itse.
Ja onnistunut siinä hyvin.

• ylös 11
  • alas 0
Norppana

Edelleen hämmästyttää se, kuinka tää koko maailma termeineen kaikkineen, on voinut tulla jonkun päästä. Rowling on uskomaton.

Lapsena odotettiin uuden julkaisua kuin kuuta nousevaa ja se piti lukea lähes yhdeltä istumalta. Koulussa kunnon lukutoukat kilpaili sillä, kuka luki uusimman potterin nopeimmin.

Säälittää ihmiset, jotka ei koskaan innostunut lukemaan kirjoja. Siis mitään kirjoja ylipäätään, koska kirjoihin uppoutuminen on edelleen yksi lapsuuteni parhaista muistoista.

• ylös 11
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Kuka teidän suosikkihahmonne on kirjan henkilöistä?

Fred ja George!

Vierailija

Oletteko käyneet elokuvastudiolla jossa elokuvat on filmattu? Oli ihan hieno kokemus ihan näin aikuisenakin käydä siellä. Moni asia yllätti kuten esim vaikka suuren ruokasalin pienuus, mutta oli hauska nähdä miten mm huispauskohtaukset on kuvattu.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jos olet se kenen kanssa tänään juteltiin tästä toisessa ketjussa, niin kiva, kun aloitit tämän. Ja vaikka et olisikaan niin kiva se on siitä huolimattakin.

Minä olen lukenut kirjat vasta aikuisena. tai oikeastaan kuunnellut. Vesa Vierikon lukemana. Hän on kyllä täysin oikea valinta lukijaksi. Lukijathan ovat J.K Rowlingin hyväksymiä,
Kirjan suomentajalle annan myös erikoismaininnan. Hän on joutunut keksimään melkoisen määrän sanoja itse.

Kiitos, täytyy perehtyä noihin äänikirjoihin :) -ohis

Toinen ketju yltyi osin erittäin rumaksi, mutta oliko siinä lopussa vielä jotain erikoista (en ehtinyt lukea ketjua enää tänään ennen kuin se poistettiin)

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Toinen ketju yltyi osin erittäin rumaksi, mutta oliko siinä lopussa vielä jotain erikoista (en ehtinyt lukea ketjua enää tänään ennen kuin se poistettiin)

Sitä samaa sontaa ihan loppuun asti. Hyvä vaan että poistettiin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ei. Ei positiivista, kiitos nyt asiani olen hoitanut, näkemiin.

Mimmoinen ihminen menee kertomaan oman negatiivisen mielipiteensä positiiviseen ketjuun?

Perustaisit oman ketjun.

---------

Potterit ovat minusta erinomaista kirjallisuutta, sillä niitä voi lukea uudelleen ja uudelleen. Joka kerta huomaa jotain uutta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oli siellä hyviä kysymyksiä ja näkökohtiakin. Eräs henkilö ei vain oikein tykännyt keskustella asiallisesti.

Mies77

Vai että valehtelemaan pitäsi ryhtyä, enpä taida viitsiä... Hups siinähän se positiivinen asia jo tulikin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Oli siellä hyviä kysymyksiä ja näkökohtiakin. Eräs henkilö ei vain oikein tykännyt keskustella asiallisesti.

Totta, oli siellä hyviäkin kommentteja. Niistä olisi voinut syntyä asiallistakin keskustelua.

Vierailija

Mies77 kirjoitti:
Vai että valehtelemaan pitäsi ryhtyä, enpä taida viitsiä... Hups siinähän se positiivinen asia jo tulikin.

Jos ei ole mitään sanottavaa, parempi jatkaa eteenpäin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletteko käyneet elokuvastudiolla jossa elokuvat on filmattu? Oli ihan hieno kokemus ihan näin aikuisenakin käydä siellä. Moni asia yllätti kuten esim vaikka suuren ruokasalin pienuus, mutta oli hauska nähdä miten mm huispauskohtaukset on kuvattu.

En ole oikein koskaan päässyt sinuiksi elokuvien kanssa, ne eroavat niin paljon omista mielikuvistani. Studiolla käyminen voisi silti olla mielenkiintoista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

En ole oikein koskaan päässyt sinuiksi elokuvien kanssa, ne eroavat niin paljon omista mielikuvistani. Studiolla käyminen voisi silti olla mielenkiintoista.

Joo, elokuvat ovat tuotantoryhmän näkemys ja typistys kirjoista, ei elokuva kai koskaan voi täysin ilmentää ilmaisultaan rikasta ja vivahteikasta kirjaa. Warner rahastaa studiokierroksella aika rankasti, mutta ei se toisaalta ole paikka minne montaa kertaa elämässä mennään. Muistan kyllä tiettyjä juttuja, kuten vaikkapa kermakaljan maun tai sen junan lemun, ikuisesti.

Vierailija

Minä kasvoin ihan aikuisenakin Potterien myötä :) Kun luin kirjat ensimmäisen kerran, löysin valtavasti sanoja omille vaikeille elämänkokemuksilleni, joita en ollut osannut aiemmin sanoittaa. Löysin kirjoista paljon yhtymäkohtia elämääni, varsinkin Harryn tarinasta ja luonteenpiirteistä. Minusta tuntui, että Harryn kokemusten myötä uskalsin tuntea surua, vihaa ja ahdistusta, jonka oli aiemmin tukahduttanut. Samoin Dumbledore edusti minulle tiettyjä isoja elämän asioita, joita sain tarinan kautta työstettyä eteenpäin.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Minä se olen :)

Suomentajalle iso hatunnosto, moni asia olisi jäänyt varsinkin lapsena ymmärtämättä, jos käännöksiä ei olisi tehty niin hyvin.

Sivut