Lapsi pamautti mulle mustan silmän ja huulen turvoksiin. Mies voi saada vähän pahoja katseita :D
5 v jässikkä ei pitänyt neuvolassa annetusta rokotteesta ja pamautti turpiin, huuli on turvoksissa ja silmänympärys sinivioletti. Olisin vaihtanut neuvola-ajan päivään, jolloin mies pääsee mukaan jos olisin arvannut miten vaikeaa on kiinni pitäminen rokotteen ajan! Kuin olisi ollut hulluksi tullut mustekala sylissä...
Kommentit (37)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sitä nykykakarat "pamauttelee" vanhempiaan turpiin kun joku asia ei mene niiden mielen mukaan tai vähän nippaa joku rokote. Surullista jos 5-vuotiaan kiinni pitämiseen tarvitaan useampi aikuinen. Toivottavasti provo.
Oletko ikinä pitänyt kiinni rokotetta vastustavaa isompaa lasta? Huitovia käsiä ja jalkoja vartalo kiemurtelee kuin olisi ankerias käsissä.
No en ole enkä itsekään käyttäytynyt noin rokotteita saadessa. Luulisi vanhempien opettavan varsinkin sille "isommalle lapselle" että vaikka ei ole mukavasta hommasta kyse niin silti pysytään paikoillaan eikä varsinkaan LYÖDÄ ketään. Nykypennuilta ei näköjään saa sitäkään vaatia.
Vierailija kirjoitti:
Hehe, mullekin tuli kerran musta silmä ihan arkisessa puuhastelussa. Tuli vähän kurja olo, että joku luulee miehen nyt lyöneen mua.
Eikä mulla ole edes miestä kenen puolesta mieltä pahoittaa! :DD
Jätit sen sian! Hyvä, vaikka tässä tapauksessa ihan vaan varmuuden vuoksi.
Jos mä olisin aikoinaan pamauttanut vanhempiani nyrkillä, niin sen jälkeen mul olis ollut kumpikin silmä mustana. Tai no, mahtaisinko edes olla tässä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Näin sitä nykykakarat "pamauttelee" vanhempiaan turpiin kun joku asia ei mene niiden mielen mukaan tai vähän nippaa joku rokote. Surullista jos 5-vuotiaan kiinni pitämiseen tarvitaan useampi aikuinen. Toivottavasti provo.
Oletko ikinä pitänyt kiinni rokotetta vastustavaa isompaa lasta? Huitovia käsiä ja jalkoja vartalo kiemurtelee kuin olisi ankerias käsissä.
Ei ole tarvinnut pitää kiinni väkisin. Tosin itselläni vain kolmesta lapsesta kokemus. Kun selittää ennakkoon tilanteen ja pysyy itse rauhallisena ja lapsella on luottamus, ettei mitään pahaa tapahdu, vaikka hetken kirpaiseekin.
Jos lapsi on noin kierroksilla, ehkä ammatti-ihminen järjestää uuden ajan vastaanotolle tilanteen ollessa kypsempi. Tai vaihtaa toiseen hoitajaan.
Nyt kun olet hehkuttanut omaa erinomaisuuttasi, annatko meidän muiden jatkaa hauskaa ketjua?
Oma lapsi oli alle vuoden ikäinen, kun hän pamautti takaraivonsa täysillä minun poskipäähän. Sattui ihan kauheasti ja lapsikin piteli päätään. Toinen silmä meni ihan mustaksi ja mustelma pysyi pitkään. Jouduin liikkumaan kaupungilla paljon ja kas kummaa, miten silloin vastaan tuli kaikki mahdolliset puolitutut ala-asteen koulukavereista lähtien. Vain yksi kysyi, mistä olen saanut mustan silmän.
Mä kaaduin suoraan naamalleni. Silmä mustana ja poskessa haavoja.
Oli tosi pahan näköinen.
En käynyt ulkona kahteen viikkoon, paitsi illalla pimeällä kävelyllä.
Työttömyydestä oli jotain hyötyä tuolloin. Onneksi ei ollut mitään työhaastattelua just silloin tulossa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvinnut pitää kiinni väkisin. Tosin itselläni vain kolmesta lapsesta kokemus. Kun selittää ennakkoon tilanteen ja pysyy itse rauhallisena ja lapsella on luottamus, ettei mitään pahaa tapahdu, vaikka hetken kirpaiseekin.
Jos lapsi on noin kierroksilla, ehkä ammatti-ihminen järjestää uuden ajan vastaanotolle tilanteen ollessa kypsempi. Tai vaihtaa toiseen hoitajaan.
Nyt kun olet hehkuttanut omaa erinomaisuuttasi, annatko meidän muiden jatkaa hauskaa ketjua?
Olen ollut neuvolassa töissä ja suhteellisen kattava näkemys on 5v-ikäisistä lapsista. Kukaan terve lapsi ei käyttäytynyt noin. Ja vaikka noin olisi käynyt, ei naurata millään muotoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No lapset on erilaisia. Mulla on tosi isokokoinen poika 6v/128cm/26kg (isänsäkin on iso) ja minä taas 162cm/55kg. Nyt kun joulukuussa haettiin influenssarokotetta niin poika tuli maanittelemalla esiin pöydän alta, mutta nähdessään mun sylissä istuessaan lähestyvän neulan meni paniikkiin. Just sellainen sätkivä ankerias. Mua kolautti leukaan niin että sain mustelman ja potkaisi vielä samaan syssyyn vahingossa sen instrumenttikärryn nurin. Lopulta saatiin rokote laitettua niin että minä ja toinen hoitaja pidettiin hänestä kiinni (pojan suostumuksella). Ja normaalioloissa ihan rauhallinen ja kiltti lapsi.
Mä kävelin pari vuotta sitten yöllä vessaan (kädet harallaan edessä) ja yleensä meillä on vessan ovi aina kiinni. Silloin olikin käynyt niin että joku lapsista oli käynyt omin päin vessassa ja unohtanut sen perässään auki. Kädet osui jotenkin sopivasti sivuilta ohi ja minä kävelin suoraan oven kapeaan sivuun. Sokaiseva kipu, turvonnut nenä ja kaksi mustaa silmää:D Silloin ei paljoa naurattanut, seuraavana aamuna tk:n lääkäri oli tosi epäuskoisen näköinen kun selitin että joo, kävelin ovea päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä tyttö oli ymmärtäväinen ja täysin rauhallinen (Nyt saat pienen pistoksen, täti antaa sitten tarran) , kunnes näki neulan. Yritti vuoroin loikata pois sylistäni, vuoroin valua jalkojeni väliin ja potki ja huitoi kuin tälle olisi kasvanut kymmenen kättä ja jalkaa lisää. Minulta lensivät lasit päästä ja roskis kaatui. Mikä painimatsi!
Muuten kiltti tyttö ja osannut lääkärissäkin käyttäytyä.
Ihmettelen tuota rokotushakkaamista. Siis tottahan neuvolan th ohjeistaa vanhempaa pitämään lasta tiukassa perusotteessa. Meillä ei oteta piikkejä edes esille, ennen kuin lapsi istuu sylissä sivuttain, jalat vanhemmat jalkojen välissä tiukasti paikoillaan, toinen käsi vanhemman toisessa kainalossa ja toinen toisessa kainalossa ikään kuin halausotteessa. Ei kai sitä mukulaa saa kukaan pidettyä aisoissa, jos istuu normisti sylissä kuin mustekala.
Huh, pitäisi olla lapsille kyllä käsiraudat tai pakkopaita
Hyvin uskottavasti kerrottu tarina. Oot kattonu liikaa salkkareita ja lukenut uutisia.
Minulla on ranteessa arpi lapsuudessa saadusta kissan raapaisusta. Tavallaan kyllä tykkään siitä, koska se on muisto rakkaasta kissastani. Se on vaan aika näkyvällä paikalla ja tuskin kenellekään tulee ensimmäisenä mieleen, että kissan raapaisuhan se on.
Oma mies löi minulta oikeasti nenän poskelle ja se oli oikeasti vahinko, mies kääntyi sellaisen putken kanssa eikä tajunnut, ,että olin tullut hiljaa selän taakse katsomaan homman etenemistä. Nenä on yhä hiukan vino.
Otatko Ap taaperolta pataan?