Mitä tarkoittaa kittana?
Kommentit (20)
Pieni vaate, semmonen joka just menee vielä päälle, mutta ei istu mistään kohtaa ja puristaa.
Ok, voiko sitä käyttää muistakin asioista kkuinvaatteista. Onko esim chihuahua kittana?
Vierailija kirjoitti:
Ok, voiko sitä käyttää muistakin asioista kkuinvaatteista. Onko esim chihuahua kittana?
Mielestäni sanaa ei voi käyttää noin. Olen kuullut käytettävän kittana-sanaa ainoastaan ahtaista ja puristavista vaatteista. Chihuahua on pieni.
Kyllä, vaate on kittana, jos se on liian pieni riippumatta siitä onko se kutistunut pesussa vai alunperinkin liian pieni. Myöskään materiaalilla ei ole väliä, ei tarvitse olla villaa.
Jep, kittana on juuri vaate. Eipä tule mieleen, että sitä voisi oikein muussa yhteydessä käyttää. Eli ei merkityksensä puolesta ole synonyymi sanalle "pieni" vaikka joskus sanan "kittana" voikin korvata "pienellä."
Kittana kuvaa paremmin kuin pieni. Kittana on liian tiukka ja ahdistava.
Vierailija kirjoitti:
Mielestäni sanaa ei voi käyttää noin. Olen kuullut käytettävän kittana-sanaa ainoastaan ahtaista ja puristavista vaatteista. Chihuahua on pieni.
Chihuahuaa voi myös kutsua naiffiksi.
Tänään käviin lastenvaatekaupassa ja ihmettelin kun kaikki tyttöjen paidat oli ihme kittanoita. Tavallisia T-paitoja oli vain poikien mallistossa.
Mun isä oli syntyisin Sastamalasta. Hän käytti ko sanaa.
Helsingin sukulaiset sanoo nafti.
Vierailija kirjoitti:
Olen Lapista ja meilläkin sanotaan kittana. Sama Oulussa.
Turussa sanotaan kittana, Helsingissä opin tuon nafti-sanan.
Kuulostaa ihan kuin taapero yrittäisi näyttää äidille kissaa.
"KITTA!"
Vierailija kirjoitti:
Kittanalla ja naftilla on mielestäni aste-ero. Kittana on selvästi liian pieni, nafti on siinä ja siinä, onko se liian pieni. Naftia voi myös käyttää muista asioista kuin vaatteista, asunto voi olla vähän nafti meidän perheelle, auto voi olla vähän nafti firman tarpeisiin jne. Nafti on enemmän niinkuin niukka? Koska voi olla naftisti aikaa vaihtoon Frankfurtin kentällä lentojen välillä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kittanalla ja naftilla on mielestäni aste-ero. Kittana on selvästi liian pieni, nafti on siinä ja siinä, onko se liian pieni. Naftia voi myös käyttää muista asioista kuin vaatteista, asunto voi olla vähän nafti meidän perheelle, auto voi olla vähän nafti firman tarpeisiin jne. Nafti on enemmän niinkuin niukka? Koska voi olla naftisti aikaa vaihtoon Frankfurtin kentällä lentojen välillä.
Jep, nafti on monikäyttöisempi.
Liian pieni. Esim. vaate voi olla kittana eli liian pieni.