Missä te kauppakorkeassa markkinointia opiskelevat tai KTM:ksi valmistuneet olette töissä?
Niin ja miten olette työn saaneet, suhteilla vai ihan hakuprosessin kautta?
Kommentit (19)
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään?
Eivät ole päässeet töihin... Rahiksesta vain päästään kuulemma töihin.
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään?
sä niin kun odotat vastauksia kahdessa minuutissa näistä nostoista päätellen. istu pallero perseellesi ja rauhoitu vähän.
Paikka oli auki, tein hakemuksen, pääsin haastatteluun, tein 4 kk määräaikaisen projektin, palasin tekemään gradun loppuun, sain soiton ko. firmasta, että tulisinko heille, kun valmistun. Vastasin, että sopii hyvin ja nyt olen eräässä rahoitusratkaisuihin erikoistuneessa firmassa. Juu, pääaine on se parjattu rahoitus.
Vierailija kirjoitti:
Paikka oli auki, tein hakemuksen, pääsin haastatteluun, tein 4 kk määräaikaisen projektin, palasin tekemään gradun loppuun, sain soiton ko. firmasta, että tulisinko heille, kun valmistun. Vastasin, että sopii hyvin ja nyt olen eräässä rahoitusratkaisuihin erikoistuneessa firmassa. Juu, pääaine on se parjattu rahoitus.
Rahoitus hiukan työllistävämpää. Good for you!
Kassalla osa-aikaisena, jipii saatana. Kannatti käydä kouluja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eikö ketään?
sä niin kun odotat vastauksia kahdessa minuutissa näistä nostoista päätellen. istu pallero perseellesi ja rauhoitu vähän.
Pallero oli vähän liian vauhdikas mutta tuskin monikaan keskusteluja selaa sivukaupalla taaksepäin.
Yrittäjä. Innovatiivisella ja luovalla alalla. Kauppakorkea oli itselleni vähän väärä paikka, päädyin sinne kun en osannut muutakaan akateemista valita, mutta onnekseni koulutuksesta on vihdoin hyötyä - näin nelikymppisenä. Omat ystäväni kouluajoilta ovat toimitusjohtajia, erikoistuneita vanhempia konsultteja, tuotejohtajia, tutkijoita jne. Minulla taas ei koskaan ollut motivaatiota, itsetuntoa tai ambitiota lähteä nuorena urapolulle.
Kauppakorkeakoulu on aika yliarvostettu. Sisään on helppo päästä ja vuosittain valmistuu todella paljon porukkaa, joten ei ole mikään ihme, että työttömyys on alalla suuri. Muutenkin kauppatieteet ovat aikamoista käsienheiluttelua. Sopii hyvin sellaisille, joille yliopistokoulutus on statusasia, mutta joilla ei älli riitä kunnon tieteisiin.
Oon työtön. Elämästä ei tuu mitään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Rahoitus hiukan työllistävämpää. Good for you!
Niin eikö tässä kysytty markkinoinnista valmistuneista eikä rahoituksesta.
Itseäkin kiinnostaa, mihin ne markkinoinnin jampat päätyivät. En tiedä kenenkään urasta mitään. Itse olen perus kansislainen.
Vierailija kirjoitti:
Kauppakorkeakoulu on aika yliarvostettu. Sisään on helppo päästä ja vuosittain valmistuu todella paljon porukkaa, joten ei ole mikään ihme, että työttömyys on alalla suuri. Muutenkin kauppatieteet ovat aikamoista käsienheiluttelua. Sopii hyvin sellaisille, joille yliopistokoulutus on statusasia, mutta joilla ei älli riitä kunnon tieteisiin.
Ajattelinkin että eiköhän joku tämän tyyppinen kommentti vielä tule. Niin kenen puolelta yliarvostettua? Hakijoiden vai? Kertoo vain siitä, että se on suosittu ala ja hankala päästä sisään. Opiskelu ei itsessään ole mitenkään hankalaa mutta tottakai pääsykokeissa pitää osata materiaali paremmin kuin 90% muista hakijoista, jotta sisään pääsee. Itseäni on aina kiinnostanut enemmänkin yrittäjyys, joka ei kuitenkaan tälä hetkellä ole mahdollista mutta koen KTM:n olevan hyvä perustutkinto. Ap
Olen opiskellut tietojärjestelmätiedettä ja siellä pyörii laumoittain porukkaa, jotka eivät ole päässeet kauppiksen puolelle lukemaan markkinointia. Nämä sankarit ottavat markkinoinnin sivuaineeksi esiintyvät työtä hakiessa digitaalisen markkinoinnin opiskelijoina tms. ja muutamien kohdalla se on itseasiassa jopa tuottanut tulosta.
Vierailija kirjoitti:
Olen opiskellut tietojärjestelmätiedettä ja siellä pyörii laumoittain porukkaa, jotka eivät ole päässeet kauppiksen puolelle lukemaan markkinointia. Nämä sankarit ottavat markkinoinnin sivuaineeksi esiintyvät työtä hakiessa digitaalisen markkinoinnin opiskelijoina tms. ja muutamien kohdalla se on itseasiassa jopa tuottanut tulosta.
Oho, itse en ole koe markkinoinnin opiskelusta sen kummemmin ylipäätän olevan hyötyä markkinoinnin töitä ajatellen. Siis lähinnä, jos puhutaan jostakin digitaalisesta markkinoinnista niin eipä nyt mitään noin käytännönläheistä yliopistossa opeteta. Enemmän sen työkokemuksen kautta. Mutta toi nyt kyllä on jo huijaamista. Ap
Valmistuin 4 vuotta sitten. Työskentelen mediatoimistossa digimainonnan konsulttina. Nykyisen työni sain osittain suhteilla eli kollega suositteli. Ei kuitenkaan mikään serkun kummin kaima vaan työelämän tuttava joka oli nähnyt että teen hyvää työtä. Ekan työn sain ennen valmistumista. Ihan työpaikkailmoitukseen vastasin. Haku oli tuolloin vaikeaa kun ei hirveästi työkokemusta eli varmaan 70 hakemusta ja tusina haastattelua ennen kuin tärppäsi. Nyt tilanne toinen, kilpailijafirmat yrittävät ahkerasti headhuntata.
Vierailija kirjoitti:
Valmistuin 4 vuotta sitten. Työskentelen mediatoimistossa digimainonnan konsulttina. Nykyisen työni sain osittain suhteilla eli kollega suositteli. Ei kuitenkaan mikään serkun kummin kaima vaan työelämän tuttava joka oli nähnyt että teen hyvää työtä. Ekan työn sain ennen valmistumista. Ihan työpaikkailmoitukseen vastasin. Haku oli tuolloin vaikeaa kun ei hirveästi työkokemusta eli varmaan 70 hakemusta ja tusina haastattelua ennen kuin tärppäsi. Nyt tilanne toinen, kilpailijafirmat yrittävät ahkerasti headhuntata.
Oliko sun ensimmäinenkin työ digimainnon parissa? Oliko sulla kuitenkin tästä aiempaa työkokemusta vai työhön ei vaadittukaan?
Valmistuin KTM:si noin 7 vuotta sitten toisena pääaineenani tietojärjestelmätieteet. Olen suunilleen opintojen puolivälistä lähtien ollut töissä samassa melko suuressa IT-ohjelmisto talossa. Vakanssini on nyt projektijohtaja.
Up