Pelottaa, että mies jättää jos kerron kokemattomuudestani
Olen 21-vuotias nuori nainen ja mies on 12 vuotta minua vanhempi. Suhteemme on vasta alussa emmekä ole vielä harrastaneet seksiä. Viihdyn miehen seurassa todella hyvin ja tunnen oloni turvalliseksi hänen kanssaan. Kemiat kohtaavat myös hyvin ja juttua riittää.
Ongelma on se, että olen neitsyt. En ole koskaan harrastanut mitään yhden illan juttuja enkä muutenkaan ole halunnut harrastaa seksiä kenen kanssa tahansa. Haluan harrastaa seksiä vain vakituisessa parisuhteessa ja että vierelläni on ihminen johon voin luottaa. Mies on ensimmäinen, jonka kanssa tuntuu siltä.
Nyt olen kuitenkin alkanut murehtimaan, että mitä jos mies pitää kokemattomuuttani huonona asiana eikä haluakaan minua. Aiemmat kokemukseni miehistä eivät ole olleet kovin hyviä ja siksi pelkään tämänkin päättyvän sydänsuruihin.
Miten saisin kerättyä rohkeutta ja otettua asian puheeksi hänen kanssaan? Vaikenemisesta ja pitkittämisestä seuraa kuitenkin vain enemmän kärsimystä.
Kommentit (17)
Mikä ongelma tuo nyt on... Ihan rohkeasti vaan otat puheeksi, ja kannattaakin, että mies osaa suhtautua erityisellä huomiolla!
Olen itse 43, avopuolisoni on kohta 21 ja oli myös tavatessamme neitsyt. Olen tosi iloinen että kertoi asiasta etukäteen, pystyin paremmin huomioimaan hänet. (Olen siis nainen ja puolisoni on mies.)
Ihmettelen suuresti jos tuon takia jättää. Koita vain rohkeasti ottaa puheeksi, tai voithan laittaa vaikka tekstiviestillä jos tuntuu ettet saa ääneen kakaistua asiaa. Ei neitsyys ole mikään maata/suhdetta mullistava asia, mutta on siitä hyvä mainita koska eka kerta (ekat kerrat) voivat olla vähän erilaisia neitsyen kuin kokeneen kanssa. Sinulle mukavampi, jos mies tietää ja osaa ottaa vähän rauhallisemmin.
Ikäeronne on sitä luokkaa, että luultavasti mies hakee juuri nuoruutta ja kokemattomuutta, eikä sinua ihmisenä. Jos olisit vanhempi tai kokeneempi, mutta muuten sama persoona kuin nyt, mies tuskin olisi sinusta kiinnostunut. Sori, mutta näin se yleensä menee.
Jos haluat säästää neitsyytesi sille oikealle, odota siihen asti, että itsetuntosi kasvaa hieman, jotta voit todella tehdä sen päätöksen sydämestäsi etkä siksi, että haluat hyväksyntää joltain miekkoselta. Etenkin kun edelliset kokemuksesi ovat olleet huonoja, en suosittele kiirehtimään asian kanssa, vaan nyt keskityt arvostamaan itseäsi ja kasaamaan itsetuntoasi. Jos tämä tai joku tuleva mies on se oikea, niin häntä ei haittaa kokemuksesi, kokemattomuutesi eikä se odottaminen.
Kerro ihmeessä, mies ei ole arvoisesi jos siitä säikähtää! Itsekin olin neitsyt kaksikymppisenä kun aloin seurustella 7 v. vanhemman miehen kanssa. Ihan avoimesti kerroin vaikka se silloin vähän nolotti (nykyään en edes tiedä miksi) ja kaikki sujui hyvin. :)
Päinvastoin! Mies on ikionnellinen, ettet ole ennen ollut. Vastaavaa tapahtui minulle, arkaillen kerroin poikaystävälleni, etten ole ollut kenenkään kanssa "sillai", hän oli niin onnellinen, että halasi ja suukotti minua pitkän aikaa. Ole päinvastoin ylpeä, ettet ole ollut!
Uskoisin että neitsyys on se pienempi paha kuin esimerkiksi jakorasiana toimiminen. Seksiä ja kokemusta sänkyasioista hehkutetaan ehkä liikaakin esimerkiksi mediassa, vaikka se toki on tärkeä osa parisuhdetta.
Jos ihmiseen on vahvasti ihastunut / rakastunut, niin ei sen neitsyyden pitäisi olla mikään mörkö normaalille ihmiselle, vaan muut asiat siinä merkkaavat. Toisaaltahan se on ihan suloistakin, että on halunnut "säästää" itseään jollekin tärkeälle ihmiselle.
age is just a number kirjoitti:
Mikä ongelma tuo nyt on... Ihan rohkeasti vaan otat puheeksi, ja kannattaakin, että mies osaa suhtautua erityisellä huomiolla!
Olen itse 43, avopuolisoni on kohta 21 ja oli myös tavatessamme neitsyt. Olen tosi iloinen että kertoi asiasta etukäteen, pystyin paremmin huomioimaan hänet. (Olen siis nainen ja puolisoni on mies.)
Härregyyd mikä puuma! 0_0
Kerro just noin kuten tännekin kirjoitit. Perusteluissasi ei ole mitään omituista. Luulisi, että on otettu, että pidät häntä sellaisena ihmisenä, johon luotat noin paljon.
Kyllä se mies voi siitä säikähtääkin. Suhde on vasta alkutekijöissä ja nainen selkeästi antaa ymmärtää, että hän on oikein tarkoituksella säästellyt neitsyyttään elämänsä miestä varten. Jos hän tuossa vaiheessa miehelle kertoo, että tämän kanssa hän olisi valmis seksiin, niin sehän tarkoittaa, että nainen ehdottaa miehelle loppuelämän sitoutumista. Vähemmästäkin mies pelästyy.
Voi Jessus taas noita joitakin viestejä. Mies on onnessaan toisen neitsyydestä ja se sitten on muka hyvä asia. Enpä taitaisi haluta sellaista miestä joka antaa tuollaiselle asialle noin paljon painoarvoa.
Vierailija kirjoitti:
age is just a number kirjoitti:
Härregyyd mikä puuma! 0_0
:D ja kahvit näppikselle! :D
Vierailija kirjoitti:
Ikäeronne on sitä luokkaa, että luultavasti mies hakee juuri nuoruutta ja kokemattomuutta, eikä sinua ihmisenä. Jos olisit vanhempi tai kokeneempi, mutta muuten sama persoona kuin nyt, mies tuskin olisi sinusta kiinnostunut. Sori, mutta näin se yleensä menee.
Jos haluat säästää neitsyytesi sille oikealle, odota siihen asti, että itsetuntosi kasvaa hieman, jotta voit todella tehdä sen päätöksen sydämestäsi etkä siksi, että haluat hyväksyntää joltain miekkoselta. Etenkin kun edelliset kokemuksesi ovat olleet huonoja, en suosittele kiirehtimään asian kanssa, vaan nyt keskityt arvostamaan itseäsi ja kasaamaan itsetuntoasi. Jos tämä tai joku tuleva mies on se oikea, niin häntä ei haittaa kokemuksesi, kokemattomuutesi eikä se odottaminen.
Just. Millä perusteella ap:n ikä tarkoittaa että mies ei voi olla kiinnostunut hänestä ihmisenä? Molemmat ovat aikuisia ihmisiä. Aika ikävä tuolla sanomisellasi. Ei rakkaus aina katso ikää.
Puhutko minusta?
Laitas sille miehelles viesti ja kysy vaikka että mitä se tekee.
Jos sattuu, että puhelin minulla piippaa niin voin kertoa heti jo suoraan, että en säikähdä vaikka olisitkin neitsyt. Ei se ole mikään sellainen asia mitä pitäisi hävetä. Ennemminkin olisin otettu jos olet neitsyt ja haluaisit minun kanssa seksiä.
Eiköhän se mies etsi jonkun kypsemmän ja kokeneemman jossain vaiheessa. Sinulla ei ole mitään annettavaa. Ihmettelen että jos mies pitää ikäistäsi haluttavana. Varmasti kolmekymppinen aikuinen nainen on hänen mielestään myös ulkoisesti haluttavampi.
Luuletko että mies oikeasti välittää tuollaisesta parikymppisestä pikkutytöstä? Kunhan huvittelee aikansa. Voi tyttörukka...