Vierailija

Jos selviää että ei esimerkiksi päihde- tai mt-ongelmia ja itse on vaatinut huostaanottoa?

• ylös 0
  • alas 1

Kommentit (12)

Vierailija

Oletan, että lapsilla on ollut jotain isoja ongelmia, joiden suhteen vanhempien eväät ovat loppuneet ja on täytynyt viheltää peli poikki.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Olen tekemättä johtopäätöksiä. Tähän ikään mennessä on oppinut, että kaikki ei ole niin mustavalkoista.

Vierailija

Luuseri. Kyllä silloin on jotain pahasti vialla, jos useampi lapsi otettu huostaan. Normaali vanhempi hakee lapselleen apua jotenkin muuten kuin huostattamalla tämän.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletan, että lapsilla on ollut jotain isoja ongelmia, joiden suhteen vanhempien eväät ovat loppuneet ja on täytynyt viheltää peli poikki.

Tunnen yhden tällaisen perheen, joka tehnyt omasta lapsesta lastensuojeluilmoituksen, kun ei itse pärjänneet tämän kanssa (käytöshäiriöitä). Ensin toki kokeilivat avohuollon keinon + esim. perhekodissa olivat, mutta päätyivät yhdessä lopulta huostaanottoon. Täytyy sanoa, että tätä perhettä ainakin kunnioitan syvästi, osasivat oikeasti ajatella lapsen parasta ja hakea apua, kun itseltä keinot loppui.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näin jos kyse teineistä. Mutta jos on kyse pienistä lapsista, niin silloin varmasti jotakin muuta.

Vierailija

Kunnioitettavaa jos on sinut asian kanssa ja puhuu siitä. Monelle varmasti vaikea myöntää, että lapset ei asu enää kotona.

Vierailija

Oletko joku sairas ihminen, joka haluaa av-palstalta vinkkejä tällaisen perheen kiusaamiseen?

En ajattele mitään, ennen kuin tiedän, mikä on totuus. Enemmän ajattelen sun kaltaisista ihmisistä.

Taitolaji

Minulle yksi yh äiti sanoi kun alaikäiset lapset oli huostaanotettu että "en vaan osaa". Sivusta seurasin muutaman vuoden ja totesin että ei se osaakaan, ei paljon edes kiinnostanut yrittää. Parempi kaikille näin.

Vierailija

Sanan ’huostattu’ käyttäminen viittaa vahvasti tiettyyn sosiaaliluokkaan.

Sitä arvostan, että ihminen huolehtii lapsensa turvaan, kun tajuaa, ettei itse pysty heistä huolehtimaan.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.