Vierailija

Ihan hätkähdin kun itsekseni sanoin sen taas ääneen itselleni: "Olet paskassa suhteessa jälleen kerran"... Meillä homma on nyt niin että ollaan suorusteltu 3 vuotta ja asuttu yhdessä vuosi. Miehellä on 7-vuotias lapsi. Minulla ei ole lapsia. Minä käyn töissä, mies on "yrittäjä". Suluissa siksi että yritys tuottaa voittoa noin satasen kuussa. Voisi tuottaa enemmänkin mutta mies nukkuu joka aamu lähes puolille päivin, tekee firmansa kanssa jotain muutaman tunnin ja makaa illat sohvassa ja leikkii lapsen kanssa tai räplää puhelinta/kaukosäätimiä. Minun osuuteni on tässä se että toimitan lapsen aamulla kouluun, olen päivän töissä, tulen kotiin ja teen ruuat. Mies ja lapsi tyhjentää tiskikoneen. Se on sellainen heidän yhteisjuttu ja pidän sitä hyvänä. Sitä en pidä hyvänä että se on käytännössä aino kotityö joka ei jää minun vastuulle. Kun yritän avata keskustelua asioiden hoitamisesta, saan kuulla miten iso työ on huolehtia lapsesta koko ilta ja leikkiä, piirtää,laulaa, lässyttää jne... No on varmaan joo. Lapsi kun ei jostain ihmeen syystä osaa yksin tehdä yhtään mitään. Lastenareenan ääreenkin pitäisi isin mennä istumaan ettei tarvi yksin katsoa. Ihana lapsi, mutta en käsitä miten voi olla näin riippuvainen ettei 7 vuotias anna hetken rauhaa?

Tämä on niiiiiin tuttua edellisistä suhteista. Olen aina joku saatanan orja ja raataja. Muuten ollaan miehen kanssa kuin paita ja perse. Tykätään todella olla yhdessä ja seksi on hyvää. En haluaisi sanoa että lapsi repii välit rikki. Ihana ja suloinen lapsi, mutta mä olen tässä kyllä ihan täysin vain isän ja tyttären taloudenhoitaja ja maksaja. Viikonlopuksi lapsi menee äidilleen. Silloin otan ja puhun asiat halki.

Kokemuksia? Voiko mies muuttua? Voiko LAPSI muuttua?

• ylös 3
  • alas 1

Kommentit (14)

Vierailija

Montako kertaa sinun pitää ajautua tuohon tilanteeseen, että alat etsiä syitä miksi juuri sinä ajaudut noihin tilanteisiin?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Maksatko sinä siis kaiken,jos mies tienaa vain satasen kuussa?

No näin se menee pahimmillaan. On joskus ollut keikkaa niin että on jäänyt tonnikin käteen. On kuulemma huonot ajat jne. Suuttuu jos kysyn että vaatisko se vaikka enemmän työtä tai jotain. Minä kun en firman pyörittämisestä mitään ymmärrä eikä ilmaiseksi kuulemma kannata tehdä. Jotenkin vain alkaa haiskahtaa laiskuudelle ja periksiantamiselle? -ap

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oletko itse oppinut jotain aiemmista suhteista ja muuttunut?

En näköjään, mutta nyt aion ja puran tämän asian viikonloppuna :( -ap

Vierailija

No ei ole tervettä tuokaan että lapsi on koko ajan huomiota vailla. Kyllä 7 vuotiaan pitää jo osata leikkiä omatoimisesti ja ymmärtää että koko ajan ei voi olla vanhemman lahkeessa. Erityislapsi? Onko lapsella ikäisiään kavereita? Miten siellä koulussa pärjää toisten kanssa? Onko sielläkin koko ajan opettajan jaloissa?

Vierailija

On korkea aika alkaa opettamaan lasta omatoimiseksi. Varmaan mieskin tajuaa ettei lapsen kanssa voi, ei pidä eikä saa olla koko ajan yhdessä. Itsenäisyys alkaa juuri niistä hetkistä jolloin lapsi huomaa että voi tehdä jotain ilman toisen apua, että ei aikuista tarvita koko ajan. Mullekin tuli mieleen tuo erityislapsi? Vai onko isä erityislapsi? Onko tietoa mitä lapsi puuhaa äitinsä kanssa? Onko mahdollista että olisi enemmän äidillään?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Jäikö ehkä mainitsematta, että asuntonne on miehen?

Vuokra-asunto. Muutimme tähän yhdessä noin vuosi sitten. Sopparissa on molempien nimet. -ap

Vierailija

Jälleen kerran.. oli hän palannut. Jännä miten erään lomilta paluu vaikutti palstan aloituksiin miltei päivälleen. 😉

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
On korkea aika alkaa opettamaan lasta omatoimiseksi. Varmaan mieskin tajuaa ettei lapsen kanssa voi, ei pidä eikä saa olla koko ajan yhdessä. Itsenäisyys alkaa juuri niistä hetkistä jolloin lapsi huomaa että voi tehdä jotain ilman toisen apua, että ei aikuista tarvita koko ajan. Mullekin tuli mieleen tuo erityislapsi? Vai onko isä erityislapsi? Onko tietoa mitä lapsi puuhaa äitinsä kanssa? Onko mahdollista että olisi enemmän äidillään?

On myönnettävä ettei ole riittänyt aikaa tai mielenkiintoa paneutua siihen miten siellä koulussa menee. Mies hoitaa sen. Olen samaa mieltä että ei ole normaalia että ei hetken rauhaa saa olla, mutta mies hermostuu jos tämän kyseenalaistan. Hän kuulemma tietää. Varmaan pitäs kaikkien kolmen käydä jossain puhumassa tästä. Mitään poikkevaa lapsessa ei mielestäni ole todettu eikä ole mitenkään erityislapsi muutenkaan. Kiltti ja hyvätapainen. Ihana lapsi, kuten jo aiemmin sanoin. Haluaisin tuota omatoimisuutta opettaa mutta isänsä kanssa tässä mennään ristiin.

Raha ja laiskuus on ehkä se mitä en siedä enää. Mulla on ollut käsitys että yrittäjän homma on ihan muuta kuin sohvassa makaamista ja puhelimella leikkimistä tai lapsen kanssa piirtämistä. Arvostan lapsen huomioonottamista, mutta en arvosta sitä että lapsesta on tehty ikäänkuin itselle  se "työ"? -ap

Vierailija

On varmaan aika iso asia kun mies hoitaa lapsen ilmeisesti lähes kokonaan? Kyllä se on aika iso työ ja itse laskisin sille isot pisteet. Suosittelen että juttelette ulkopulisen kanssa. Molemmilla on selvästi jotain vääristynyttä juttua tässä. Ja kyllä meillä tyttö leikki 7 vuotiaana pääsääntöisesti omikseen tai naapureiden lasten kanssa. Tietenkin piti auttaa asioissa ja vahtia että kaikki on ok, mutta ei siinä tarvinnut olla enää mukana leikkimässä juurikaan. Oikokaa arkenne niin varmaan se miehesikin saa sen firmansa toimimaan ja tuloja? Minkä alan firma se on?

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.