Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Saan sijoituksista senverran että kykenen elättämään itseni. Eli minun ei tarvitse käydä töissä. Onko kysyttävää?

• ylös 5
  • alas 0

Kommentit (17)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No miten elätät itsesi? Passiivisilla tuloilla? Perinnölläsi? Sosiaalituilla?

Sijoituksista saatavilla osinkotuloilla ja myyntivoitoilla

Ap

Vierailija

Mäkin pystyn. Tosin aika vaatimattomasti, vain mediaanitulotasolla. Siksi käynkin töissä. Ja vähän muustakin syystä, koska on sellaisia ambitioita. Niiden kuihtuessa kuihtuu aikanaan työhalutkin.

Mossä sun ambitiot on, vai tyhjeneekö kaikki tuohon ostomyyntihommaan?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Saan sijoituksista senverran että kykenen elättämään itseni. Eli minun ei tarvitse käydä töissä. Onko kysyttävää?

Minkä takia sinä et tee töitä? Jos meinaat elellä tässä yhteiskunnassa, sinun tulee tehdä töitä vaikka miten pystyisit elättämään itsesi muuten. Ja saisit myös vieläkin enemmän rahaa itsellesi!

Minullakin on sijoituksia ja pystyn nostamaan useidenkin tonnien osinkoja, mutta ei minun tulisi mieleenikään lopettaa työntekoa siksi, että voisin elättää perheeni pelkästään osingoilla. Töitä pitää tehdä, eihän tämä yhteiskunta muuten pysy pystyssä yhtään.

• ylös 0
  • alas 12
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Minkä takia sinä et tee töitä? Jos meinaat elellä tässä yhteiskunnassa, sinun tulee tehdä töitä vaikka miten pystyisit elättämään itsesi muuten. Ja saisit myös vieläkin enemmän rahaa itsellesi!

Minullakin on sijoituksia ja pystyn nostamaan useidenkin tonnien osinkoja, mutta ei minun tulisi mieleenikään lopettaa työntekoa siksi, että voisin elättää perheeni pelkästään osingoilla. Töitä pitää tehdä, eihän tämä yhteiskunta muuten pysy pystyssä yhtään.

Eihän ap sanonut, että hän ei tekisi töitä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sanoipas: "Pystyn elättämään itseni tekemättä töitä" eli siis AP ei käy töissä.

Vierailija

Tervetuloa kerhoon!

Mukava kuulla, että joku muukin on onnistunut pääsemään tavoitteeseensa.

Vierailija

Jos on hyvä sijoutus vainu, mikäpä siinä. Sijoutuksilla voi tienata paljon, jos seuraa ja osaa homman.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Tervetuloa kerhoon!

Mukava kuulla, että joku muukin on onnistunut pääsemään tavoitteeseensa.

Kerhoon, mihin kerhoob? Onko jossain joku kerho meille passiivisella tulovirralla itsensä elättäville...? Missä se on, minä haluan mukaan!

Ei ap

Vierailija

Käykö päivät koskaan tylsiksi? En itse kokonaan lopettaisi työntekoa, koska se antaa niin paljon. Tosin olen unelma-ammatissani.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Sanoipas: "Pystyn elättämään itseni tekemättä töitä" eli siis AP ei käy töissä.

"Pystyy" ei ole sama asia kuin että tekee niin. Ap jätti avoimeksi, käykö hän töissä.

Vierailija

Kuinka paljon sinulla menee aikaa sijoitusten seurantaan ja hoitamiseen? Luotatko maksulliseen sijoittajapalveluun? Kerro jotain siitä miten hajautat riskit? Mitä teet kesällä? Entä talvella?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Miten sijoitustesi nettoarvo on muuttunut euromääräisesti sitten viime perjantain päätöskurssien?

Vierailija

Taloudellinen riippumattomuus on hieno asia ja siihen jokaisen tulisi pyrkiä. Itse olen vasta alkutaipaleella, mutta kovalla työnteolla olen laskenut saavuttavani tyydyttävän elintason passiivisella rahavirralla noin 20 vuoden päästä kun olen noin 50 vuotias. Vaatii paljon uhrauksia ja kovaa itsekuria sekä positiivisen asenteen.