Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Jos asuisit yksin, niin paljonko tarvitsisit kuussa rahaa käteen, että pärjäisit edes jotenkin?

Vierailija
07.02.2018 |

Siis laskujen jälkeen kaikkeen muuhun kuten ruoka, pesuaineet, nautintoaineet, vaatteet jne.

Voinko elää kaksi vuotta niin, että käteen jää vain 400- 500 euroa kuussa?

Kommentit (27)

Vierailija
1/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

mitä nämä "laskut" ovat mistä aina puhutaan?

Vierailija
2/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

400-500e/kk pärjäää just ja just. Kyllä sillä aina kaksi vuotta jaksaa kituuttaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Semmoinen tuhat euroa käteen, niin eläisin samaan tyyliin kuin nytkin. Asumiseen kuukaudessa 400, ruokaan 200, vaatteet ja kengät 100, kosmetiikka ja kampaaja kuukaudessa ehkä n. 50, sitten vielä automenot ja pikkuisen huvituksia esim. Leffajutut niin tonnilla elän ookoo. Olen töissä ja nyt jää about 500 kuussa säästötilille.

Vierailija
4/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pakolliset laskut on itselle vuokran lisäksi sähkö, netti, vakuutukset sekä puhelinliittymä.

Yhdelle ihmiselle tuo 400-500e kyllä laskujen jälkeen väliaikaisesti.

Vierailija
5/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle jää 300 € vuokran ja vanhan opintolainan takaisinmaksun jälkeen. Olen elänyt näin tai vähemmällä jo kymmenen vuotta. Joskus on ollut parin kuukauden parempia jaksoja, jolloin rahaa on saattanut olla 400 € tai yli. Joskus meni pari vuotta alle 200 €:lla. Silloin jaksoin kun luulin tekeväni työtä hyvän tulevaisuuteni eteen (sitten sairastuin).

400 € riittää ihan hyvin. Ei sillä nyt eletä mitenkään keskiluokkaista elämää, mutta ruokaa saa, jonkun vaatteen kun edellinen menee rikki ja kyllä vähän voi rillutellakin, vaikka ei baariin kannata mennä juomaan. Jos on tottunut elämään "leveästi", niin aluksi voi olla vaikeaa. Esim. auton pito voi olla mahdotonta, eikä kahviloissa tai ravintoloissa voi juuri istuksia. Ihan hyvää perusruokaa voi kotona tehdä, mutta kaupassa pitää katsella hintoja. Vihanneksista kannattaa ostaa vain halvimpia, eikä mitään kalliita lihoja, rahkoja yms. kannata ostella.

Itselläni on kaksi kissaakin, eikä niilläkään ole mistään puutetta. Eläinlääkärilaskutkin olen saanut maksettua osamaksulla.

Luottotietoja kannattaa köyhän suojella. Itse en saisi kissoja eläinlääkäriin ilman luottotietojani, koska en saisi laskuja osamaksulla.

Vierailija
6/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

mitä nämä "laskut" ovat mistä aina puhutaan?

No tajuat varmaan, että ne ovat mitä kullakin ja siksi käytetään vaan sanaa laskut. Voivat olla lainojakin peruslaskujen lisäksi, kuten minulla. ap.

Vierailija
7/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen laskenut että laina/ yhtiövastike, sähkö/vesi, puhelin/netti, vakuutukset ja päivähoito kombon jälkeen meille riitäisi 390€/kk tuolla ei kyllä hirveästi tuhlata mutta lyhyt aikasesti esim. vuosi menisi hyvin.

Vierailija
8/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

750 euroa kuussa riittäisi, jäisi vielä säästöönkin

Vierailija
9/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kuussa olisi todella vaikea elää millään rahamäärällä.

Vai tarkoititko kuukaudessa?

Vierailija
10/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt jää noin 300 kk. Elää jos ei auto/pesukone mene rikki. Sitten ollaankin kusessa.

Vierailija
11/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helppoa kertoa että kun satun asumaan yksin, niin viikossa menee ruokaan noin 20-25 euroa kun ei osta mitään turhia kalliita ruokia. Kuukaudessa siis menee noin 100 euroa ruokaan.

Vierailija
12/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis paljonko tarvitsen laskujen jälkeen?

Kyllä varmaan joku 40 e/kk riittäisi käyttörahaa, kaiken muun saan maksettua Visalla eli saisin niistä yhden laskun.

Vierailija
13/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ilmeisesti naiset kuluttavat enemmän. Minulle riittää tuo 400 e kuukaudessa mainiosti.

Vierailija
14/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla tulona nyt 1100/kk ja elän kädestä suuhun, kallis vuokra, lisänä sähköt, puhelin, jne pakolliset menot. Ei kyllä juhlita. Pitäisi saada n.2000 e/kk niin voisi helpommin hengittää ja jopa matkustella, ostaa vaatteita muualtakin kuin kirpparilta jne. 

Vierailija
15/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo "laskujen jälkeen" on ihan älytön käsite.

Samaa elämistähän se laskujen maksu on kuin elinkustannusten maksaminen ilman erillistä laskua.

Eikä se anna järkevää kuvaa mistään. Entä jos mulla tulee kuukausittain "laskuja" vaikka miljoonan euron edestä, mutta ruokakauppaan menee vain 100 euroa kuussa? Sanonko siis, että budjettini on satanen?

Oikea kysymys olisi, mikä kokonaissumma elämiseesi menee kuukaudessa. Olen (oikeasti) yksineläjä, joka pärjäisin noin 800 eurolla kuussa. Sillä maksaisin niin "laskut" kuin kaiken muunkin, mutta elämä olisi niukkaa.

Vierailija
16/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

400-500€ kuussahan riittäs oikeen hyvin! Siitä sais säästöönkin.

Vierailija
17/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Todellakin riittää 400-500 kuukaudessa ruokaan, vaatteisiin yms.

Vierailija
18/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

2300 e elän mukavasti, 1800 e elän, sen alle pitäisi kituuttaa. En erittele tuosta asumista ja etenkään laskuja vaan puhun kokonaissummasta.

Vierailija
19/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuokra 550€, kuukausitulot 850€.

Tällä menty kymmenen vuotta.

Nyt olen säästänyt uuteen tietokoneeseen puoli vuotta.

Vierailija
20/27 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täältä https://csl.ink/2NbH voi ansaita lisää rahaa vastailemalla kyselyihin. Ei tarvitse sitten koko ajan olla penniä venyttelemässä 👍

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi viisi kahdeksan