Kärsiikö kännykkä siitä, jos jakaa sen kautta jatkuvasti netin läppäriin?
Kännykän netti on ainut nettiyhteys mikä mulla on käytössä. Lyhentääkö kännykän käyttöikää? Kannattaisiko hommata erikseen netti tietokoneeseen?
Kommentit (18)
Miten ihmeessä se vaikuttaisi kännykkäsi elinaikaan?? Ja ei vaikuta.
Ei vaikuta! Akkua kyllä kuluu.
Mulle puhelinmyyjä yritti samaa kikkaa koska kaupitteli mitä lie mokkulaa.
Vierailija kirjoitti:
Jo on huolet!
En ole ap, mutta tosiaan minulle langatonta nettiä kaupitteleva puhelinmyyjä väitti näin, enkä varmasti ole ainoa joten huoli on ihan aiheellinen - sama kuin ylempänä
Akku kuluu todella nopeasti, kun käyttää tuota mobiilitukiasemaa. Eikä kännykän akku kestä loputtomiin vaan akullakin on käyttöikä. Tottakai se on rasite kännykälle, mutta mietin että miten merkittävä... ap
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jo on huolet!
En ole ap, mutta tosiaan minulle langatonta nettiä kaupitteleva puhelinmyyjä väitti näin, enkä varmasti ole ainoa joten huoli on ihan aiheellinen - sama kuin ylempänä
Kannattaa laittaa reklamaatiota menemään. Myydä saa, valehdella ei!
Ja tosiaan kännykkä alkanut sammuilemaan ja tilttamaan, vaikka kyseessä melko uusi puhelin..
Vierailija kirjoitti:
Akku kuluu todella nopeasti, kun käyttää tuota mobiilitukiasemaa. Eikä kännykän akku kestä loputtomiin vaan akullakin on käyttöikä. Tottakai se on rasite kännykälle, mutta mietin että miten merkittävä... ap
Tsiisas! Joka hetki se känny on yhteydessä tukiasemaan joka tapauksessa. Ja sitten tietokoneen suurin käyttö on idlaamista. Ja jos ei oliskaan, niin mitä välii!
Kärsiikö se sun läppärin sun käytöstä?
Kidutatko läppäriä?
Mulla ihan kuumenee iPhone välillä kun on tablettiin yhteys päällä.. Sama juttu jos vaikka katsoo netflixiä puhelimelta
En usko että kovin paljon vaikuttaa. Olen pari vuotta käyttänyt saman puhelimen nettiä koneella enkä ole huomannut muutosta. Minullekin on yritetty kaupitella erillistä nettiä vedoten akun käyttöiän vähenemiseen. Sen verran kyllä kuluttaa akkua että kotona ollessani pidän puhelinta koko ajan latauksessa.
Jos puhelin on latauksessa ja nettiä jakaa samalla, luuri saattaa kuumentua huomattavasti. Totta kai netin jakaminen, kuten kaikki muukin käyttö, kuluttaa puhelinta. Sillä ei kuitenkaan pitäisi olla suurta merkitystä käyttöikään. Kannattaa muistaa että elektroniikka kuluu aina käytössä.
Suosittelen kuitenkin valokuitua, jos siihen on mahdollisuus.
☭ 7217 ☭
Vierailija kirjoitti:
Miten ihmeessä se vaikuttaisi kännykkäsi elinaikaan?? Ja ei vaikuta.
No ei se puhelin nyt varmaankaan siitä vammaudu, mutta kyllä se akku vaan kuluu nopeammin, jos luuri roikkuu kokoajan roikan päässä tai muuten vaan joutuu paljon latailla kuten nettiä jakaessa. Ei tietysti paha homma jos se akku on helppo vaihtaa, mutta sellaset puhelimet lienee melko harvinaisia ja kaikki uudet on nykyään näitä umpinaisia "osta uus ku hajoo"-kusetuskappaleita.
Kannattaa jutella sen kännykän kanssa ihan avoimesti ja kysyä siltä suoraan. Moni kännykkä ei kehtaa sanoa tollasesta asiasta vaan kärsii vaan ihan hiljaa. Varsinkin aasialaiset on sellaisia marttyyreja.
Vierailija kirjoitti:
Kannattaa jutella sen kännykän kanssa ihan avoimesti ja kysyä siltä suoraan. Moni kännykkä ei kehtaa sanoa tollasesta asiasta vaan kärsii vaan ihan hiljaa. Varsinkin aasialaiset on sellaisia marttyyreja.
Räät nenästä :D
Mulla on just sellainen puhelin, josta ei saa akkua edes irti. Ja kun jakaa netin niin välillä on ihan kuuma. Ap
Kärsiikö sun huoneilma jos hengität jatkuvasti?
Ei sillä oo mitään tekemistä puhelimen kulumisen kanssa.