Vierailija

Mukava äiti = hyvä äiti? Ei ihme kun nykyajan lapset ovat mitä ovat!

• ylös 23
  • alas 6

Sivut

Kommentit (28)

Vierailija

Voi olla johdonmukainen ja vakaa. Ei tarvitse rähistä. Kyllä sellainen on hyvä asia.

Luuletko että vaihtoehdot on olla rähjääjäpelle tai mielistelevä tossu?

• ylös 26
  • alas 2
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Huono vanhempi ei laita lapselleen rajoja, mutta ei rajojen laittaminen tarkoita suuttumista. Voi olla napakka täysin asiallisestikin. Itse toki olen välillä suuttunutkin. Ei kai sitä kukaan ole täydellinen.

• ylös 27
  • alas 0
Vierailija

No paljonko luulet luottamuksen kasvavan lapsen ja räyhäävän vanhemman välillä?

• ylös 9
  • alas 12
Vierailija

Just joo. Ihana kun täällä pastalla olijat on niin hyvä hermoisia vanhempia kaikki. Just äsken suutuin meijän teinille.

• ylös 20
  • alas 3
Vierailija

Minusta hyvä lapsen oppia, että huonolla käytöksellä voi saada jonkun suuttumaan. Ja suuttuminen ei ole = räyhääminen.

• ylös 27
  • alas 2
Vierailija

Itse olin lapsilleni keskusteleva äiti, en suuttuva äiti. Pienillekin lapsille kannattaa perustella asiat. Pelkkä "ei, siksi kun minä sanon " ei kyllä johda mihinkään.

• ylös 11
  • alas 5
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Just joo. Ihana kun täällä pastalla olijat on niin hyvä hermoisia vanhempia kaikki. Just äsken suutuin meijän teinille.

Kyllähän kaikki jossain pisteessä suuttuu, mutta ei se tee suuttumisesta hyvää asiaa.

• ylös 10
  • alas 3
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itse olin lapsilleni keskusteleva äiti, en suuttuva äiti. Pienillekin lapsille kannattaa perustella asiat. Pelkkä "ei, siksi kun minä sanon " ei kyllä johda mihinkään.

Kuka sanoi että johtaa? On aivan normaalia, että ihmiset suuttuvat erilaisista asioista. Niin lapset, nuoret, aikuiset, vanhukset ja jopa ne äidit suuttuvat joskus, ja se on ok. Eriasia jos suuttuminen on räyhäämistä, mutta eipä ap räyhäämisestä mitään puhunutkaan.

• ylös 15
  • alas 1
Vierailija

Suuttuminen on ehkä maailman huonoin keino asettaa lapselle rajoja. Suuttuminen on yleensä epäjohdonmukaista.

• ylös 3
  • alas 10
Vierailija

Pelkkä "ei siksi kun minä sanon" johtaa aika erittäin moneen asiaan tässä taloudessa.

Vierailija

Luulisin että Ihan hyvä on lapsen tottua oikeisiin ihmisiin eikä teeskentelijöihin. Mutta en usko suuttumisesta olevan mitään muuta hyötyä.

• ylös 11
  • alas 2
Rauhallinen keskustelu paras tie

Itse ainakin olen vilkas ja toimelias ihminen. Päätin kun sain ensimmäisen lapsen että huutamalla en kasvata lapsiani ja se on pitänyt, lapset jo aikuisia. Keskustelemalla kaikki asiat selvitettiin, rauhallisuus on valttia. Toki oli tilanteita että hermostui jos lapsi vaikka oli juoksemassa autotielle mutta ne oli poikkeuksia. Minusta on typerää huutaa lapsille, antaatodella huonon kuvan kun ei vanhemman hermo kestä. Kaikkein kauheinta on kuulla vanhempia jotka kiroilee lapsilleen, varsinaisia esimerkkejä. Teineille olen kyllä pitänyt kovasanaisia puhutteluja.

Vierailija

En voi käsittää, miksi lapsille ei saisi suuttua. En tarkoita suuttumisella räyhäämistä, pelottelua, huutamista, haukkumista, mököttämistä, vaikenemista, vetäytymistä, riehumista, jne. Mikä suuttumisessa on niin vahingollista?

Muutama asua, joista saatan suuttua yhteiskunnallisella tasolla:
- rakenteellinen väkivalta ihmisiä, eläimiä tai luontoa kohtaan
- yksittäisten ihmisryhmien kaltoinkohtelu
- veronkierto

Ja suhteessa lapsiin:
- töniminen, kiusaaminen, varastaminen

Miksi näistä ei saisi suuttua?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
No mitä se suuttuminen auttaa?

Se viestittää, että toiminta on väärin toisia kohtaan.

• ylös 12
  • alas 1
Vierailija

Meillä on aina ollut mittana ja ohjenuorana että hyvä äiti on kuin Tove Janssonin luoma Muumimamma. Hupsu, huoleton ja tarpeen mukaan kireä. Siksi on ollut tärkeää että jokainen meistä lukee Toven Muumituotannon.

Vierailija

Rauhallinen keskustelu paras tie kirjoitti:
Itse ainakin olen vilkas ja toimelias ihminen. Päätin kun sain ensimmäisen lapsen että huutamalla en kasvata lapsiani ja se on pitänyt, lapset jo aikuisia. Keskustelemalla kaikki asiat selvitettiin, rauhallisuus on valttia. Toki oli tilanteita että hermostui jos lapsi vaikka oli juoksemassa autotielle mutta ne oli poikkeuksia. Minusta on typerää huutaa lapsille, antaatodella huonon kuvan kun ei vanhemman hermo kestä. Kaikkein kauheinta on kuulla vanhempia jotka kiroilee lapsilleen, varsinaisia esimerkkejä. Teineille olen kyllä pitänyt kovasanaisia puhutteluja.

Eikös tuollaisella kovasanaisella puhuttelulla voi juuri ilmaista suuttumusta?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eikä ole muita tapoja välittää se, että toiminta on väärin toisia kohtaan kuin suuttuminen?

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Kyllähän kaikki jossain pisteessä suuttuu, mutta ei se tee suuttumisesta hyvää asiaa.

Siirtyminen energisoi ja saa ihmisen toimimaan epäkohdan korjaamiseksi. Ei siirtyminen voi olla väärin, kunhan ei riehu holtittomasti.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Eikä ole muita tapoja välittää se, että toiminta on väärin toisia kohtaan kuin suuttuminen?

Tottatahan toki, ihan niin kuin on muitakin keinoja ilon ilmaisemiseen kuin nauraminen. Tunteilla viestiminen on kuitenkin ihan normaali ihmisyyteen kuuluva asia.

• ylös 14
  • alas 0

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.