Nainen kenellä on ollut positiivinen kokemus ulkomaalaisen kanssa ottaisitko enää suomalaista
Minulla on aika paljon kavereita ketkä ovat seurustelleet ulkomaalaisen kanssa ja sanoneet että en enää ikinä ottaisi tylsää suomalaista kalja mahaa.
Kommentit (56)
Mulla on vain neutraaleja kokemuksia parin ulkomaalaisen miehen tapailusta ja niiden pohjalta kyllä arvostan suomalaisia miehiä. Tietenkään eivät kaikki suomalaiset ole ihania sen enempää kuin ulkomaalaisetkaan, aina on yksilöitä. Mutta jotain havaintojani:
-kieli. Mulle on todella tärkeää, että voi puhua samaa kieltä äidinkielenään. Silloin saa käyttöönsä kaikki kielen vivahteet. Vieraalla kielellä on todella raskasta.
-puhetapa ja rehellisyys. Muissa maissa on tapana puhua vähän enemmän, sanoa vähän enemmän, olla vähän suurieleisempi. Täällä sanotaan mielummin vähän vähemmän tai ei ainakaan lupailla liikoja. Minusta se on kivaa. En myöskään jaksa älytöntä jatkuvaa kehumista, se käy vain kyllästyttämään. Kehuminen on ok, mutta ne voi jättää oikeisiin tilanteisiin, ei muuten vain heitellä kehuja kuin roskaa. Sama rakkaudentunnustusten kanssa.
-aikuismaisuus. Suomalaiset ihmiset (niin naiset kuin miehetkin) ovat hyvin aikuismaisia, sillä tavallisesti kotoa muutetaan noin 19 vuotiaana. Normaali suomalainen mies ei soittele päivittäin äidilleen eikä kysy tämän mielipidettä kaikkeen. Suomalainen osaa myös itse hoitaa kaikkia asioita (maksaa vuokran, varata hotellin jne..) tai jos ei osaa niin asenne on se, että otetaan selvää. Mutta muita ei passuuteta tai pillahdeta, että miten tää nyt menee.
-suomalainen mies tajuaa suomalaisen naisen itsenäisyyden. Ja arvostaa sitä. Vaikka mä olen nainen, niin mä olen silti vapaa ja itsenäinen ja osaava. Suomalaiset ymmärtävät tämän ja arvostavat sitä. Ulkomaalaisilta tulee helpommin halveksuntaa että "sähän oot tyttö, et sä tätä tajua kuitenkaan". Mä olen fiksu ja mä tiedän sen. Huvittavaa on myös kun joku (ulkomaalainen mies) kertoo minulle että olen fiksu, aivan kuin hän olisi jotenkin yläpuolella ja pätevä sitä arvioimaan. Tähän kuuluu myös se, ettei suomalainen ole niin mustasukkainen. Saa nähdä kavereita ja olla myöhään ulkona ilman mitään draamaa. Suomalainen mies tajuaa miten hieno, vahva, fiksu ja tasavertainen olento suomalainen nainen on. Ja sellaisen kanssa on helppo elää, joka tajuaa sun perusluonteen ja arvostaa sitä.
-suomalaista miestä (tai ihmistä ylipäätään) on helpompi lukea sillä tietää mitä mikäkin merkitsee. Suomessa esimerkiksi fyysinen kosketus ja läheisyys merkitsee lähes aina kiinnostusta, kun taas toisissa kulttuureissa se on paljon tavallisempaa ihan ystävien kesken. Myös muissa asioissa.
Suomalaisten miesten miinukset, missä voisi ottaa mallia muualta:
-tunteista puhuminen ja herkkyys. Ihmiset ovat pohjimmiltaan aivan samanlaisia eikä se kaiken sisäänsä kätkevä ole sen vahvempi kuin tunteistaan puhuva. Ja paljon kestävämpää ja rakentavampaa on puhua. Sotatraumojen perinnöstä pitäisi pyrkiä tietoisestikin irrottautumaan. Ja minusta kissan pöydälle nostava mies on hyvin miehekäs. On todella miehekästä kun mies kysyy mitä mä pelkään.
-tietynlainen itsetunto miehekkyyteen. Tuntuu, ehkä että suomessa on kovin negatiivinen kuva miehekkäistä miehistä ja se liitetään heti nägärillä riitaa haastaviin uusnatseihin tai jotain sovinisti soopaa jauhaviin katkeriin peräkammarin poikiin. Mutta ei sellainen ole miehekästä vaan ainoastaan säälittävää. Sen sijaan voi olla rohkea, aloitteellinen ja herrasmies. Ne vähän suomalaisilta uupuvat ja suomalainen mies uskaltaa lähestyä vain kännissä tai pitkän tuntemisen jälkeen jollain todella varovaisella tavalla "ihan muuten vain tässä vaan".
Suomalaisilla miehillä (minun tuntemillani) on todella paljon hyvää ja hienoja piirteitä. Lisää tunnetaitoja, puhumista, rohkeutta, aloitteellisuutta ja herrasmiestapoja niin olisi aivan täydellistä. Mutta kyllä sellaisiakin toki löytyy.
Taidan ottaa lopputilin ja alkaa juomaan itselle kaljamahaa. Jaksa enään tätä sättimistä.
Ilmoitin asiattomaksi, koska kyseessä on taas vain yksi pskaprovo, mutta itselläni on positiivisia kokemuksia niin seurustelusta kuin pelkästä seksistakin ulkomaalaisten kanssa eikä se silti todellakaan estä olemasta parhaillaan korviani myöten rakastunut suomalaiseen mieheen.
En ottaisi yhtä ainutta muuta miestä oman Hollantilaiseni tilalle. Mutta jos nyt hypoteettisesti ajatellen eroaisimme niin en näe mitään syytä olla "ottamatta" suomalaista. Eikö tapana ole pariutua henkilön eikä kansalaisuuden kanssa? Nämä "en ikinä enää huolisi suomalaista" -ihmiset ovat mielestäni kapeakatseisia ja lapsellisia.
Vierailija kirjoitti:
Ilmoitin asiattomaksi, koska kyseessä on taas vain yksi pskaprovo, mutta itselläni on positiivisia kokemuksia niin seurustelusta kuin pelkästä seksistakin ulkomaalaisten kanssa eikä se silti todellakaan estä olemasta parhaillaan korviani myöten rakastunut suomalaiseen mieheen.
Kaikki ulin tän illan ketjut poistuu. :( toivottavasti se saa joskus sen haaveilemansa thainaisen. Tulis vähän iloisemmaksi. Kaikki illat niin pahalla tuulella.
Vierailija kirjoitti:
Suomalainen mies on ihanin!! Miehekkäin, seksikkäin, sydämellisin, juuri ei neitimäinen (vrt esim ranskalaisiin tai vielä pahemmin italialaiseen /espanjalaisiin. Venäläiset miehet eivät ole tasa-arvoisia, Japanilaiset miehet liian siroja minun makuun. Minusta aito suomimies on paras❤️
Samaa mieltä. Isäni on vanha, mutta tasa-arvo oli itsestäänselvyys lapsuudenperheessäni. Veljeni on uskollinen, sitoutunut, hyvä aviomies, joka huolehtii perheestään. Aikuinen poikani on ihan älyttömän upea nuori aikuinen, jo kahdeksatta vuotta yhdessä avokkinsa kanssa. Oma miesystäväni on huomaavaisin, kiltein, tasa-arvoisin ja samalla haluttavin mies, jonka olen koskaan kohdannut.
Rakastan suomalaisia miehiä. Muistakin on kokemuksia, enkä tarkoita, että pelkkä kansallisuus tekisi jostain kelvottoman, mutta minulle yhteinen kulttuuritausta ja kieli ovat tärkeitä lähtökohtia, ja ihan ehdottomasti elämäni tärkeimmät miehet ovat olleet suomalaisia.
Kyllä ottaisin ja olen jo ottanutkin kertaalleen. Suomesta löytyy kyllä hyviä miehiä, kun käyttää vähän vaivaa etsimiseen...
Asiahan taitaa olla silleen, että olet epäonnistunut elämässä ja/tai olet et niin viehättävän näköinen etkä huolehdi ulkonäöstäsi saatika sitten mielenterveydestäsi. Kuulostaa alkoholisoituneen masentuneen miehen puheelta. Itselläni ei ole ikinä ollut ongelmaa löytää naista itselleni, eikä sinullakaan pitäisi olla mikäli vika ei ole sinussa.
Suomessa on huono mies valikoima. Usasta löytyi mies.
Negatiivisus, kaunaisuus, katkeruus, pikkusieluisuus, kapeakatseisuus. Niin ja vittumainen luonne. Niistä on Suomen pojat tehty.
Piti mennä Belgiaan asti löytämään toi paikallinen kylähullu, mutta ainakin on hauskaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa korealaisen miehen kanssa ja todella onnellinen ja koen olevani rakastettu. Mieheni on se oikea minulle ja kohtelee hyvin. Seurustelukokemusta ei ole suomalaisten miesten kanssa, mutta tapailua on ja ei enää ikinä.
Kuinka iso penis miehellä on? Onko pikku nagetti vai onko lähellekkään mun lenkin kokosta lerssiä?
Mies on 187cm pitkä ja elin on sopivankokoinen eikä mieheni ajattele pelkällä elimellään vaan osaa käyttää järkeään ja kuunnella sydäntään. -Korealaisen vaimo
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen naimisissa korealaisen miehen kanssa ja todella onnellinen ja koen olevani rakastettu. Mieheni on se oikea minulle ja kohtelee hyvin. Seurustelukokemusta ei ole suomalaisten miesten kanssa, mutta tapailua on ja ei enää ikinä.
Ei korealaisia miehiä suomeen
?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuinka iso penis miehellä on? Onko pikku nagetti vai onko lähellekkään mun lenkin kokosta lerssiä?
Niin, kaikki pyörii lopulta k*llin koon ympärillä.
------
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En.
t. venäläisen vaimo
Mikä siinä venäläisessä on niin hyvää. Onko se äijämäinen asenne, jossa mies ei kotihommia tee koskaan ja naisen täytyy pitää ulkonäkönsä viimeisenpäälle huoliteltuna aina miestä varten?
En ole tuo, jolta kysyit, vaan ensimmäisen vastauksen ketjuun kirjoittanut.
Mikäkö venäläisessä miehessä viehättää? Itseäni omassa venäläisessäni se, että hän on äärimmäisen vastuuntuntoinen mies, johon voin aina luottaa. Elämässäni mikään ongelma tai haaste ei ole ylitsepääsemätön, koska mies aina ratkaisee kaiken. Voin luottaa mieheeni sataprosenttisesti. Hän on vahva perheen pää, joka pitää meistä aina huolen. Tekee kaikkensa perheensä eteen, eikä omi mitään, esim. rahoja itselleen. Kaikki perheelle. Ei juo, ei polta. Lisäksi on äärimmäisen ahkera, aina joku projekti meneillään. Tekee, eikä mikään koskaan jää roikkumaan. On erinomainen aviomies ja myös isä lapsilleen. Eikä ole miinusta sekään, että on koulutettu ja tienaa hyvin.
Mitä kotitöihin tulee, niin hän kyllä osallistuu niihin ihan siinä missä minäkin. Ainoa juttu, mihin ei juuri osallistu on ruoanlaitto, jos pitäisi jotain yhtään monimutkaisempaa ruokaa valmistaa. Perusruoanlaitto kyllä onnistuu sekin.
Mieheni ei minua ole koskaan vaatinut näyttämään tietynlaista. Laittaudun kuitenkin mielelläni miestäni varten, ja minulle on tärkeää olla hänen silmissään kaunis. Välillä ihan mietin, että mitä tuo mies minussa näkee :) Mutta toisaalta, olen luonteena positiivisempi, optimistisempi ja rennompi, kuin mieheni, eli ehkäpä se on se, mitä hän näki ja näkee minussa.
Mieheni on enemmän maista kunnioittava, kuin yksikään tuntemani suomalaismies.
En ymmärrä suomalaiset-ulkomaalaiset-vastakkainasettelua. Miesystäväni on ulkomaalainen, mutta suhde ei vaikuta mitenkään siihen, mitä ajattelen suomalaisista miehistä. Jos eroaisimme, olisi uusi kumppani todennäköisesti suomalainen ihan jo siksikin, että heitä on määrällisesti Suomessa enemmän.
En ole niin kansalaisuusrajoitteinen. Ehkä juuri siksi mulla on hyvä ulkomaalainen mies.