Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Minkä ikäisenä sait sterilisaation?

Vierailija
06.02.2018 |

Minkä ikäinen olit lääkärin luvan saatuasi?
Oletko katunut?

Kommentit (19)

Vierailija
1/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 v, neljäs sektio, en ole katunut.

Vierailija
2/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin 30 ja se tehtiin kolmannen sektion yhteydessä. En ole katunut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä hain sitä 40 vuotiaana, mutta lääkäri suositteli kierukkaa ja sen sitten laitatin. Enkä ole katunut. (nyt oon jo 50+)

Vierailija
4/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin sen kun olin noin 38-39 vuotias ja lapsia oli kolme nuorimman ollessa jo kuuden vanha. Harmittaa vain kun en ottanut sitä jo vuosia ennemmin, sillä niihin vuosiin mahtui ikäviä ehkäisyviritelmä lääkäreiden toimesta.

Kertaakaan en ole katunut, päinvastoin.

Vierailija
5/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulle laitettiin Essure-implantit heti 30-vuotiaana, kaksi lasta joista nuorempi oli tuolloin jo 9-vuotias. Olisin halunnut sterilisaation jo 21-vuotiaana kun nuorempi syntyi mutta siihen ei yllättäen suostuttu :-D ei ollut vaikea saada lupaa, mutta olinkin miettinyt perustelujani jo melkein kymmenen vuotta ja lääkärinkin mielestä ne oli oikein hyvät.

Ei ole kaduttanut enkä usko että kaduttaa, vanhempi lapsi muuttaa kohta kotoa ja minä keskityn nautinnolla työelämään ja omiin kiinnostuksen kohteisiini kun lapsilla jo paljon omia juttuja. Kävin mm. vähän aikaa sitten ekaa kertaa elämässäni yksin ulkomailla ja olen alkanut panostaa enemmän aikaa ja rahaa ulkonäkööni :-)

Vierailija
6/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

33v. Pari vuotta kaksosten synnytyksen ja sektion jälkeen. En ole katunut.

Vierailija
7/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekan kerran 32v kolmannen lapsen jälkeen, tokan kerran 33v neljännen lapsen jälkeen. Eka sterilisaatio siis petti. Ei todellakaan ole kaduttanut- päin vastoin olen ollut tosi helpottunut. Nyt ikää 42v enkä todellakaan haluaisi mitään ylläriraskauksia enää!

8/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

27-vuotiaana sain luvat ja en ole katunut.

Vierailija
9/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Menin jonoon 29-vuotiaana kahdella lähetteellä. Prekäynnillä oli kolmekymppispäivänäni. Ainokainen oli tuolloin 8, ja lapsilukuni täynnä. En ole katunut.

Vierailija
10/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin kesällä 30 täyttänyt ja sterilisaatio tehtiin loppusyksystä. Kolme lasta ja tiesimme lapsilukumme olevan täynnä. Minulle ei sovi mikään hormonaalinen ehkäisy, kierukka lisäsi entisestään runsaita vuotojani, joten sterilisaatio oli ainoa vaihtoehto minulle. Tästä on nyt yli 20 vuotta aikaa, en ole katunut, päinvastoin.

Vierailija
11/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

30. Olin yrittänyt saada sitä 15 -vuotiaasta asti. En ole katunut.

Vierailija
12/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Alle 30v , yhden "yllätyksen" jälkeen, kumpaakaan en ole katunut.Nyt sitten elän elämää, josta nuorena haaveilin.

Vierailija
13/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

34v. Yksi lapsi. Normi synnytys. En halunnut eri-isäisiä lapsia. En ole katunut. Nykyisellä aviomiehellä kaksi omaa. Oltiin silloin jo kimpassa. Sai kyllä taistella lekurien kanssa. Lapset kaikki nyt "samalla" viivalla.

Vierailija
14/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mies otti mun sijaan vasektomian. Oltiin molemmat 40v ja lapsia oli kolme. Ei kaduta.

Vierailija
15/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sen saa 30-vuotiaana. Ei siihen lääkärin lupaa kysellä, vaan asia perustuu lakiin.

Vierailija
16/19 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

31v, viidennen abortin jälkeen.

Vierailija
17/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

32 ja kohta menen operaatioon.

Vierailija
18/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä tehtiin miehelle vasektomia. Olin silloin itse 27-vuotias ja mies oli 33-vuotias. Lapsia meillä oli kolme. Lääkäri oli hiukan vastahakoinen ja yritti selittää, että mieli voi muuttua ja kun ei tiedä mitä elämässä tapahtuu. Tarkoitti siis, että jos eroatte ja haluatte uuden kumppanin kanssa lapsia. Ei vaan kehdannut ihan suoraan sanoa. 

No, emme ole eronneet ja oli todella hyvä ratkaisu. Leikkauksesta on jo lähes parikymmentä vuotta.

Vierailija
19/19 |
10.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

32-vuotiaana. Lääkäri ei tosiaan voi kieltää steriä, vaan sen saa, kun kriteerit täyttyvät (+30 ikä tai 3 lasta). /hmeellistä miten tämä harhaluulo elää edelleen.