Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Miksi joidenkin on niin vaikea ymmärtää, että toiset eivät ole samanlaisia kuin he itse?

Mikä vaivaa???
06.02.2018 |

Kyseessä ei edes ole se, että kyseisillä ihmisillä olisi esimerkiksi autismi tai joku muu vastaava syy, että heidän olisi vaikea ymmärtää, että muut ihmiset ovat heistä itsestään erillisiä ihmisiä joilla on omat mieltymykset ja mielipiteet. Silti monet tuntemani ihmiset selvästi ihmettelevät, että toinen ei esimerkiksi pidä samasta ruosta kuin he itse. Minä en vain voi sille, että minusta joku punajuurikeitto, sienikastike tai hapankaali eivät ole hyviä ruokia vaikka ne jonkun muun mielestä olisivat parhaita mahdollisia ruokia, mutta joidenkin mielestä on ilmeisesti mahdoton ymmärtää, että joku ei pidä samoista ruoista kuin he. Sama koskee monia muitakin asioita sillä olen huomannut, että moni ihminen on oikeasti ihmeissään kun joku on eri mieltä jostain asiasta kuin he ja aivan erityisen ihmeissään he ovat siitä, että minä olen eri näköinen kuin muut. Silloin heidän pitää oikein ihmeissään tuijottaa minua uskoakseen, että minä nyt satun olemaan eri näköinen kuin muut.

Kommentit (24)

Vierailija
21/24 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat jääneet kehityksessä lapsen asteelle. Lapsilla tuollainen ajattelutapa on normaalia mutta jossain iässä pitäisi älytä että muut ihmiset ovat erillisiä olentoja.

Vierailija
22/24 |
07.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jotkut eivät koskaan näe sen oman päänsisäisen tynnyrinsä ulkopuolelle.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/24 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ruokajankkaajat voisivat nyt ystävällisesti huomioida mm seuraavat seikat:

A) Voi olla allergia tai yliherkkyys, josta on kiusallista puhua. Esim aiheutuu ripulia tietystä ainesosasta. Tämä voi olla syömättömyyden taustalla. Olkaa tyytyväisiä, että ette joudu kuulemaan totuutta ruokapöydässä.

B) Voi olla kyllästynyt tai kehittänyt trauman tiettyyn ainesosaan. Tällöin se voi jopa "pyrkiä takaisin ylös". Haluatko vieruskaverin oksentavan kahvipöydässä?

C) Eri ihmisillä on erilainen makuaisti. Joillekin esim korianteri maistuu saippualta. Itse syö saippuaa, jos huvittaa, mutta jätä muut ihmiset rauhaan, kiitos!

Vierailija
24/24 |
25.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska jokainen peilaa maailmaa vain omien kokemustensa kautta. Itsekin sorrun luulemaan, että suurin osa ajattelis samalla tavalla kuin minä. Mut en järkyty huomatessani ettei näin taaskaan ollut.