Rahastot romahtanut! Mitä tehdä?
Minulla on pankissa rahastoja ja muutaman päivän sisällä ne ovat kaikki menneet miinuksen puolelle. Kannataako ne nyt sitten kaikki myydä pois äkkiä vai miten tässä kannattaa tehdä. Apua!
Kommentit (19)
kannattaa, ja anna ne muille ne rahat. et kuitenkaan osaa laittaa nitä poikimaan.
Lopeta vouhotus, mikään ei ole romahtanut. Media on ihan kiimassa jostain parin kolmen prossan niiauksesta, ärsyttää.
Lue lisää sijoittamisesta ja arvonvaihtelusta, niin ehkä et kauhistu niin pahasti - nyt ilmeisesti olet alkanut sijoittamaan ymmärtämättä kunnolla miten homma toimii? Tarkista myös pankkisi rahastopalvelujen sivuilta miten rahastojesi riskit luokitellaan, sinulle ei tuntuisi sopivan kuin todella matalariskiset rahastot. Niin ja älä usko ekoja trollivastauksia.
Jäitä pipoon, istu ja odota. Sijoitusmaailmassa on ylä- ja alamäkensä.
Laittakaa rahat VIXXiin, paras hetki
Ap:lla on siis hallinnassaan kokonaisia rahastoja pankissa? Siis kyseessä ilmeisesti jokin pankin meklari tai vastaava?
Myy tietenkin. Toivottavasti ehdit jo.
Tämän täytyy olla provo.
Jopa minä ymmärrän ettei nyt kannata tehdä mitään.
odottelet vaan ihan rauhassa
Äkkiä paniikkimyynti. Huomenna ovat vielä lisää miinuksella.
Niias hassu
Monet firmat tahkovat hyvaa tulosta ja pieni korkojen nosta on tehty jarruuttaakseen taloutta.
Mun osakkeiden P/E luvut ovat 7 , 10, 10 ja 15
Kaikki viella odottavat parempaa tulos vuotta tasta vuodesta
Nyt kiinnostaa lähinnä se että miksi ap harrastaa sijoitustoimintaa josta ei ilmeisesti ymmärrä mitään?
Jos ei vati kestä mokomaa pientä kuoppaa niin tämä ei ole sinun laji. Itseltä hävinnyt hiukan yli 2000€.
Ajattelin ostaa, mutta en vielä tiedä mitä. Odottelen hiukan jos lasku vaikka jatkuisi.
Eli luultavasti loppukuusta at&t ostoslistalla. Voi olla että mieli muuttuu.
Pistät sivun kiinni ja katsot seuraavan kerran syksyllä mitä rahastoillesi kuuluu.
Mulla on kaikki vielä tukevasti plussalla paitsi 1 amerikkarahasto, sekin aika uusi hankinta.
vuodesta 2009
Vierailija kirjoitti:
Nyt kiinnostaa lähinnä se että miksi ap harrastaa sijoitustoimintaa josta ei ilmeisesti ymmärrä mitään?
"Sijoitustoimintaa"?
AP puhui ilmeisesti pankin tarjoamista rahastoista? Ne ovat nimeenomaan ihmisille jotka eivät ymmärrä sijoitustoiminnasta mitään.
Varmin keino hävitä rahaa sijoittamalla on hätiköidä ja tehdä äkkiliikkeitä päivädippien tai -nousujen perusteella. Jos sinua stressaa tuollainen parin prosentin korjaus (joita tulee varmasti tänä vuonna lisää), niin silloni sijoittaminen ei vain ole sinulle.
Järkevin ja turvallisin tapa sijoittaa on ostaa jatkuvasti pikkuhiljaa lisää riippumatta näistä liikkeistä. Myyt vain, jos tarvitset jostakin syystä välttämättä rahaa juuri nyt tai pelkäät (perustellusti), että jokin sijoituksesti voi mennä nollille (esim. yritys menee todennäköisesti nurin tms.). Kaikki muut peliliikkeet jäävät yleensä pitkällä jänteellä miinukselle, vaikka yksittäisillä kerroilla voi tietysti onnistaa.
Myy ihmeessä.
Niinhän sitä rikastutaan, ostetaan kalliilla ja myydään halvalla. Siis et sinä, vaan se joka ostaa sulta halvalla.