Vierailija

,,

• ylös 4
  • alas 4

Sivut

Kommentit (64)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

onhan se tavallaan aika rohkeaa uskaltaa tehdä niin lopullinen ratkaisu. Toisaalta on pelkuruutta olla katsomatta saamiaan kortteja loppuun asti.

• ylös 40
  • alas 5
Vierailija

Onko hyvä asia jos puhelin toimii?
Puhelimeni koodattiin rikkinäiseksi kerran. Yritäppäs uudestaan mulkero!

Yx muiden joukossa

Mielestäni riippuu siitä, miksi... Hyvin usein itsemurha on peruuttamaton tapahtuma... Itse toki "pääsee" pois, mutta muut, kuten vanhemmat/sisarukset/sukulaiset/ ystävät/tuttavat/kaverit voivat asiasta joutua "kärsimään" pitkäänkin, eli...

Joskus tääläkin ihmettelin sitä, että saattohoidossa on paljon ihmisiä, jotka haluaisivat jatkaa edes päivän, ja sitten on näitä "terveitä", jotka päättävät lopettaa kesken...

Eihän toki kenenkään "terveen" pitäisi edes pohtia moista, vaan apua pitäisi olla helposti saatavilla...

• ylös 6
  • alas 26
Vierailija

Minulla itsetuhoisuus liittyy ainakin väsymykseen ja häpeään. Mielenterveysongelmat yhdistettynä pitkäaikaistyöttömyyteen aiheuttaa suunnattoman pahan olon. En vain tunne itseäni riittävän arvokkaaksi elääkseni. Pelkästään kaupassa käyminen saattaa hävettää.

Tämä on menestyjien maailma, ja kun on itse tippunut kärryiltä, niin itsemurha tuntuu ainoalta ratkaisulta. Ei minulle vain ole täällä paikkaa.

Se nyt on selvää, että tulevaisuudessa minunlaisiani halveksitaan ja kuritetaan vain enemmän.

• ylös 47
  • alas 0
Syöpäsairas

Vierailija kirjoitti:
Nyt viimepäivinä on kuolo korjannut monta ihmistä.
Niinpä, eipä tänne kovinkaan moni ole jäänyt, kaikki ovat viimeistään vuorollaan joutuneet "lähtemään".

Vierailija

Rohkea. Kaikkihan kuolemaa pelkää, sitä hetkeä kun henki lähtee, että miltä se tuntuu. Tuskin moni selvinpäin sitä tekee, kun ei uskalla kännissäkään.

• ylös 19
  • alas 5
Vierailija

Sanoisin, että oma itsemurha on paljon rohkeampi teko kuin esim. itsensä sisäinen ja lopulta fyysinen tappaminen kymmeniä vuosia kestävällä juomisella ja tekemättömyydellä sekä itsensä turruttamisella. Rohkein teko on tietysti ottaa itsestä niskasta kiinni ja yrittää tehdä asioita, jotka tekevät pitkällä tähtäimellä onnelliseksi tai edes vähemmän onnettomammaksi. 

• ylös 21
  • alas 3
Vierailija

Riippuu tilanteesta.

Lopullisesti sairaan ihmisen itsemurha voi olla helpotus kaikille. Kannatan eutanasiaa.

Mielenterveydellisten ongelmien tai vaikka addiktiivisen kanssa kamppailevan itsemurha on todella sääli ja yksi isoista epäkohdista hyvinvointiyhteiskunnassa.

Terveen ihmisen itsemurhaa on vaikeampi ymmärtää.

• ylös 20
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Toisaalta on pelkuruutta olla katsomatta saamiaan kortteja loppuun asti.

Höpöhöpö. Elämä on kuin monopolipeli. Ekan vartin jälkeen on selvää kuka voittaa ja kuka häviää ja loppu vain pakkopullaa kohti vääjäämätöntä

• ylös 15
  • alas 3
Vierailija

Monessa tapauksessa ei ole kyse mistään 'pelkuruudesta' tai 'rohkeudesta' vaan jostain vain  niin pahasta olosta henkisesti, että mitta on kertakaikkiaan tullut ko. ihmisen mielestä lopullisesti täyteen, eikä jaksa enää yhtään  mitään ja halu on vain pois tästä kaikesta .

Syynä voi toki olla myös joku ihan fyysinen kuolemansairaus.

En kuitenkaan  menisi ketään ratkaisustaan tuomitsemaan tai sitä edes arvostelemaan, sillä turhaahan se jo on siinä vaiheessa joka tapauksessa.

• ylös 14
  • alas 0

Ainakin se on toivoton teko ja väärä valinta. Käytännössä se on varmaan aika usein ahdistuneen ihmisen harkitsematon teko eikä niinkään rationaalisen pohdinnan seurausta.

Joskushan kuulee sanottavan "minulla ei ollut rohkeutta itsemurhan tekemiseen" ja ymmärrän kyllä mitä sillä tarkoitetaan, mutta en silti tuossa yhteydessä välttämättä käyttäisi sanaa rohkeus.

Sivut

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.