Vierailija

vähemmän.
Kannattaako ottaa henkivakuutus vaarallisen työn vuoksi, vaikka lapsia ei ole.
Yleensä ihmiset joilla lapsia ottavat sen.

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (11)

Vierailija

Kukin ottaa sellaisen kuin saa. Jos ei ole lapsia tai velkoja niin kenen hyväksi sitä henkivakuutusta tarvitaan?

Vierailija

Meillä on henkivakuutukset n 100 000€ /hlö mutta vain asuntolainan takia. Kun muutamme tästä pois ja maksetaan asuntolainakin veks pienennämme myös vakuutukset. Sen verran että hautajaiskulut ja esim 6kk elämisen kattaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Itsehän sen määrän/hinnan voi valita. Itse ajattelen, että en halua jättää läheisiä taloudellisiin ongelmiin jos kuolen. Henkivakuutuksen pitää kattaa osani asuntolainasta ja perintöverot. Olin itse todella kiitollinen että itse perintöä (joka on edelleen jakamatta) saatuani sain myös henkivakuutusrahat, joilla maksaa perintöverot.

Vierailija

Riippuu paljonko haluaa maksaa siitä ja vakuutuksenottajan iästä. Koskaan ei tiedä mitä tapahtuu ja vaikka ei velkaa olisikaan niin kyllä esim. Omakotitalossa on aika paljon kuluja jos vaikka yksinhuoltajana haluaisi siellä edelleen asua puolison kuoltua.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Itsehän sen määrän/hinnan voi valita. Itse ajattelen, että en halua jättää läheisiä taloudellisiin ongelmiin jos kuolen. Henkivakuutuksen pitää kattaa osani asuntolainasta ja perintöverot. Olin itse todella kiitollinen että itse perintöä (joka on edelleen jakamatta) saatuani sain myös henkivakuutusrahat, joilla maksaa perintöverot.

Pitääkö verot maksaa ennen kuin on ehtinyt saada perinnön myytyä?

Vierailija

Henkivakuutus on kiva, jos sattuu kuolemaan. Vakuutusmyyjä ylipuhui siskoni ottamaan kalliin vakuutuksen nimenomaan lasten takia. Sitten sisko kuoli ja alaikäiset lapset saivat kumpikin 180 000 e. Ihmeesti helpotti elämää.

ei kannata

Sairaus /tapaturmavakuutus ja kotivakuutus varmaan hyviä. Henkivakuutus varmaan turha.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Henkivakuutus on kiva, jos sattuu kuolemaan. Vakuutusmyyjä ylipuhui siskoni ottamaan kalliin vakuutuksen nimenomaan lasten takia. Sitten sisko kuoli ja alaikäiset lapset saivat kumpikin 180 000 e. Ihmeesti helpotti elämää.

Ei kannata laittaa alaikäistä lasta edunsaajaksi. Ei paljon lohduta leskeä, joka jää yksin velkaisen asunnon kanssa ja maistraatti valvoo haukkana alaikäisen rahoja, eikä niihin voi koskea.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Lapset saavat rahat käyttöönsä 18-vuotiaana. Jokaisesta käytetystä pennosesta on tehtävä tili mihin on käytetty. Tosi raskasta ja hankalaa.

Siskoni huokaisi helpotuksesta kun lapset tulivat täysi-ikäisiksi ja pääsi tuosta tilinteosta.

* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.