Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

ajatukset kiertää yhtä rataa. Töissä olen, mutta mitään muuta en jaksa. Painokin on lähtenyt nousuun, nyt jo 169 cm ja 77 kg.

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (10)

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Ei ole miestä. Olen 42-v. Eikä ole lapsia. Ja anteeksi, tuli lyöntivirhe otsikossa. Ap

Vierailija

Kuulostaa lievältä masennukselta. Äläkä välitä, olen melkein saman mittainen ja painan pari kiloa enemmän. Kyllä ne ylimääräiset siitä sulavat, kun saat ensin selvitettyä itsellesi asioitasi ja surun/innostuksen puutteen syitä. Itse olet kuitenkin avainasemassa siinä mitää aiot tehdä.

A) mitä haluat elämältäsi juuri nyt?

B) mitä et missään nimessää halua?

C) mitä voisit tehdä toisin tässä elämäntilanteessa?

D) mitkä pienet asiat voisivat innostaa / piristää sinua?

E) kirjaa ylös 10 asiaa jotka ovat hyvin juuri nyt

F) kirjaa ylös 10 asiaa joiden haluaisit oleva toisin

G) mitä voisit tehdä niille 10 asialle, johon haluat muutosta?

Kannattaa pysyä sellaisissa raameissa, jotka ovat mahdollisia. Eli on mahdotonta haluta muutta asioita niin että "haluan monta miljoonaa rahaa, jotta voi tehdä sitä tai tätä" vaan miettii pieniä ja mahdollisia asioita, joihin oikeasti voi vaikuttaa.

Mulla nimittäin melkoisen kama tylsistyminen syksystä asti eikä mikään oikein kiinnosta, lievää masennusta ja painnonnousua myös. Itse joudun miettimään ihan näitä samoja asioita ja mahdollisuuksia muuttaa omaa tilannetta. Ja uskoisin meitä olevan paljon muitakin.

Vierailija

Riko rutiini.
Juo aamukahvi eri kupista kuin yleensä. Kävele eri katuja, suunnittele matkaa. Tee jotain mitä et yleensä tee. Ei tarvi olla tyhmää tai vaarallista, kun vaan on jotain uutta. Sitä voi uudistua.
Syö rautatabletteja, joskus vetelyys voi johtua anemiasta.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Oon vaan miettinyt että ei elämässä ole mitään järkeä. Ap
Voisitko kertoa, missä sitä ns. järkeä olisi sitten paljon?

Jatkuva surullisuus ja alakulo ja väsymys kannattaa toki myös ottaa lääkärin kanssa puheeksi. Lääkäri saattaa tehdä testejä mielialan tai fyysisen terveyden selvittämiseksi. Voitte pohtia, millaista apua tarvitsisit. Ei kannata odottaa, että olo pahenee, vaan mitä aikaisemmin tilaan puuttuu, sitä nopeammin myös mahdollinen hoito tepsii.

Vierailija

Ei tässä mitään järkeä aina olekaan. Mutta se kumpuaa juuri sieltä masentuneesta ajattelusta.

Olen yhden kerran syönyt 1,5 ajan lääkkeitä masennukseen. ne olivat unta tukevia, kun oli hankala nukkua ilman katkoja jne. Auttoivat kyllä oloon eivätkä ne olleet sellaisia, joihin olisi jäänyt koukkuun. Kaikki lääkeapukaan ei ole pahasta. Joillakin auttaa myös keskuteluapu. Yksin ajattelu alkaa helposti kiertää huonoa kehää ja joku muu voi saada kehän katki tarjoamalla uutta mallia ajatella asioita.

Vierailija

Se voi olla sairaus. En ole lääkäri. Mutta ehkä on myös mahdollista että nykyinen elämäntilanteesi ei palvele sinua. Haluaisit oikeasti jotain muuta mutta kieltäydyt tekemästä sitä? Asioiden lykkäminen ainakin itsellä aiheuttaa ”henkistä väsymystä” koska ne jää sinne taustalle pyörimään.