Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Mitä sanoit/kirjoitit/teit?

• ylös 1
  • alas 1

Kommentit (11)

Vierailija

En. Olen voinut sanoa suoraan, että en ole etsimänne työntekijä.

Tosin entinen työkaveri kertoi, miten kerran oli lähes väkisin yritetty palkata erääseen työhön vaikka hän ei sinne halunnut. Hän oli mennyt kumisaappaissa ja tukka pesemättä haastatteluun ja lopulta joutunut sanomaan suoraan, että hän ei halua tätä paikkaa vaan on menossa toisaalle mutta pitää tässä välissä vähän lomaa.

Vierailija

En ole. Kerran tosin olen määräaikaisen työn kohdalla kysynyt, että kuinka tärkeää on pystyä tulemaan töihin joka viikko. Olin menossa leikkaukseen ja sairasloman kesto oli epävarma mutta vähintään 4 viikkoa oli arvio etukäteen. 5 vko olin sitten sairaslomalla, että ei minusta kovin paljon hyötyä olisi ollut. Harmia ennemminkin. En halunnut sitä työtä. Jos se olisi ollut työ jonka haluan ja varsinkin toistaiseksi voimassa oleva sopimus niin en todennäköisesti olisi tästä kertonut.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Kerran häröilin tahtomattani...

Olin ensin lähettänyt yhden työhakemuksen sähköpostilla, missä vannoin ja vakuutin että olisin hyvä työntekijä ja halusin vaihtelua nykyiseen työhöni, että olin jo kahdeksan vuotta tehnyt hommaa X ja halusin nyt vähän laajentaa osaamistani ytimen ulkopuolelle. Liitin tähän CV:n liitteeksi ja sitten ajattelin uudelleenlähettää tämän viestin, koska siinä oli jo se liite.

Tähän hakemukseen kirjoitin, että minulla on vankkakokemus alalta ja haluan vahvistaa osaamistani entisestään, koen tähän astisen työurani vain vakuuttaneen minut siitä että tätä haluan tehdä eläkeikään saakka.

Lisäksi vannoin olevani tarkka ja huolellinen.

Niinpä, se ensimmäinen sähköposti jäi sen toisen viestin perään. Joten ei varmaan mikään ihme ollut, ettei kuulunut minkäänlaista vastausta.

Vierailija

Menin haastatteluun verkkareissa ja lippis päässä. Vastailin niukkasaisesti. Muuten kyllä käyttäydyin ihan asiallisesti.

Vierailija

Ihan vaan vinkkinä ap:lle: karenssi heilahtaa, jos moisilla konsteilla yrität välttää työllistymästä. Potentiaalinen työnantaja raportoi aivan varmasti TE-toimistoon.

Vierailija

Minun pitää hakea töitä työkkärin tädin kanssa laaditun suunnitelman mukaisesti. Olen kuitenkin masentunut eikä minusta ole töihin. Viimeeksi kirjoitin hakemukseen, että sairauslomat ovat kohdallani enemmän sääntö kuin poikkeus ja kas kummaa, säästyin taas työnteolta. Kyllä vituttaa kun joutuu hakemaan pakotettuna töitä ja sitten ne hakemukset tulevat olemaan pelkkää apinointia.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ihan vaan vinkkinä ap:lle: karenssi heilahtaa, jos moisilla konsteilla yrität välttää työllistymästä. Potentiaalinen työnantaja raportoi aivan varmasti TE-toimistoon.

Mitä sinä tarkoitat moisilla konsteilla? Ei kaikki hae muutenkaan töitä samalla tavalla, eivätkä kaikki ihmiset käyttäydy samalla tavalla.

Esimerkiksi joku kylähullu menee omana itsenään työhaastatteluun ja ei saa töitä koska on kylähullu. Joku toinen taas menee haastatteluun ja esittää kylähullua, ettei joudu töihin. Ei se TE-toimisto voi alkaa asiakkaitaan rankaisemaan näiden luonteenpiirteiden vuoksi.

Vierailija

Olen tasan kerran. Menin pakkohaastatteluun pukeutuneena hevariksi. Normaalisti käytän nutturaa ja jakkupukua.

En saanut paikkaa.

Vierailija

Esiin tuli haastattelun aikana vähemmän positiivisia asioita työstä ja työpaikasta.

Varmasti naamastani näkyi, että nyt ei ole ok.

Haastattelu loppui varsin lyhyeen, vaikken varsinaisesti mitään edes sanonut.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Olen tasan kerran. Menin pakkohaastatteluun pukeutuneena hevariksi. Normaalisti käytän nutturaa ja jakkupukua.

En saanut paikkaa.

Hevarit on yleensä suoraselkästä ja rehtiä porukka. Näkisin sen lähinnä positiivisenä juttuna.

Kertoo hyvästä itsetunnosta jos joku tulee haastatteluun itsensä näköisenä.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:

En saanut paikkaa.

🤣😂🤣😂🤣😂