oi miksi olen niin järkyttävän ruman näköinen kaikissa valokuvissa?
Peilistä katsoessani kuitenkin näen ihan tavallisen näköisen naaman.
Kävin juuri passikuvassa ja siinä olen ihan vanhan narkin näköinen:(
Kuva sen verran järkky, että tekisi mieli teettää kokonaan uusi passi.
Kommentit (18)
Sama vika, joten ei ole antaa neuvoja. Olen kuvissa ryppyinen (varsinkin kaula) ja ohuthuulinen. Peilistä katsoo ihan normaali nainen.
No joo, passikuva nyt on perinteisesti ihana kamala, varsinkin kun siinä pitää olla ihan vakavalla naamalla. Mulla ongelma on kaikki muut kuvat, sattumalta yksi sadasta kuvasta voi olla ihan siedettävä, mutta pääsääntöisesti näytän kuvissa ihan kammottavalta, kaipa sitä ei vain ole kuvauksellinen ihminen. Onneksi ei ole hinkua jakaa somessa itsestään selfieitä :D
En tunne ketään ihmistä joka näyttäisi hyvältä passikuvissa. Se kamera ottaa aivan kummalliset piirteet esiin mutta se kai on standardoitu sellaiseksi ja viranomaiset pystyy katsoa siitä sellaisia juttuja joita me ei vaan hoksata.
Verrattiin kerran passikuviamme :DDD Eräs näytti itäsaksalaiselta naisurheilijalta, eräs pedolta, eräs sarjamurhaajalta, eräs rekkalesbolta, ja minä näytin itseäni 10 vuotta vanhemmalta kulahtaneelta maksulliselta.
Minä onnistun joskus selfieissä näyttämään ihan hyvältä, kun tarpeeksi kauan etsii sopivaa kuvakulmaa, oikeaa ilmettä jne. Peilistä katsottunakin näytän ihan ok:lta. Sen sijaan muiden ihmisten ottamissa kuvissa näytän ihan hirveältä, etenkin sellaisissa, jotka on otettu varoittamatta. Kaikki muut onnistuu muidenkin ottamissa valokuvissa näyttämään ihan itseltään, josta olen päätellyt, että näytän siis oikeasti hirveältä. :/
Treffasin vasta miehen, joka kuvan perusteella ei ollut mikään komistus. Päätin kuitenkin tavata, kun muuten oli tosi mukava ja fiksu mies.
Treffeillä ensin mietin onko kyseessä tosiaan sama mies, kun luonnossa näytti ihan erinäköiseltä. Hän oli ihan miellyttävän näköinen.
Olen varmaan elänyt jossain kieltomoodissa, mutta vihdoin ja viimein on pakko myöntää, että olen ruma. Jos ei saa miehiltä mitään huomioita missään JA näyttää kaikissa kuvissa hirveältä, ei voi tuudittautua siihen "normaaliin peilikuvaan". Olen vain ruma. Se siitä.
Passikuvat on kyllä ihan oma lukunsa. Meidän lastenkin passikuvat on suorastaan huvittavia, eivät näytä ollenkaan itseltään, eikä millään lailla verrattavissa esim. koulukuviin, joissa niissäkin kuitenkin pönötetään kuvattavana muiden odottaessa vuoroaan.
Minä olen epäonnistunut AINA kuvissa. Naama on muodoton möhkäle, leuka roikkuu, silmät mollottaa. Peilikuva on ollut mielestäni aina siedettävä. Tosin nyt kun katson yli 10v takaisia kuvia niin en nyt ole ollutkaan ihan niin kamala kuin muistin. Lisäksi miehiä riitti eli ulkonäkö oli vähintäänkin miellyttävä. Nyt olen yli 40v, on ylipainoa ja kaikki vähäisetkin kilot siirtyvät naamaan. En näytä hyvältä peilissä enkä enää älypuhelimen näytöllä ( väärentääkö se mittasuhteet vai olenko oikeasti niin olmin näköinen ??! ) 😩
Peilikuvassa näen keskivertoa rumemman, mutta edes jotain hyvää omaavan ihmisen. Valokuvat ovat aivan järkyttäviä, ikään kuin en olisi edes samalla asteikolla muiden kanssa vaan ihan ufo. Hirveä identiteettikriisi iskee kuvista. Ja kun tiedostan tämän, yritän aina etäännyttää itseni kuvaushetkillä, mikä toki luo lisää epäonnistuneita kuvia.
Olisiko jossain joku kuvausterapeutti, joka osaisi ottaa onnistuneita kuvia itsetunnon korjaamiseksi...
Vierailija kirjoitti:
Peilikuvassa näen keskivertoa rumemman, mutta edes jotain hyvää omaavan ihmisen. Valokuvat ovat aivan järkyttäviä, ikään kuin en olisi edes samalla asteikolla muiden kanssa vaan ihan ufo. Hirveä identiteettikriisi iskee kuvista. Ja kun tiedostan tämän, yritän aina etäännyttää itseni kuvaushetkillä, mikä toki luo lisää epäonnistuneita kuvia.
Olisiko jossain joku kuvausterapeutti, joka osaisi ottaa onnistuneita kuvia itsetunnon korjaamiseksi...
Mene peilin eteen kameran kanssa, käännä kamera niin, että näet peilistä kuvan joka siihen napautushetkellä tulee. Kääntyile niin kauan ja siirtele kameraa, että olet tyytyväinen = hyvä selfie.
Kauneus on katoavaista, mutta rumuus, se senkun lisääntyy.
Noissa passikuvaamoissa käytetään voimakkaita salamavaloja, jotka saavat naaman kalpeaksi ja kuvaustilanne itsessään on aina vähän "kiusallinen", siksi monella vaivautunut ilme. Eihän kukaan kaikissa kuvissa voi näyttää hyvältä, joissakin silmät kiinni joissakin suu hassusti jne.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mene peilin eteen kameran kanssa, käännä kamera niin, että näet peilistä kuvan joka siihen napautushetkellä tulee. Kääntyile niin kauan ja siirtele kameraa, että olet tyytyväinen = hyvä selfie.
Tiiäkkö kun ei toimi enää tässä iässä (44v)
Naama näyttää hyvältä peilissä, otan kuvan... ruudulla näkyy mustat silmänaluset, roikkuvat suupielet ja kaksoisleuka. Toisaalta kamera on hyvä silloin, kun pitää saada joku kulunut ja hiutunut teksti näkyviin (esim jossain muistomerkissä on kiveen hakattua tekstiä) jota on vaikea lukea muuten, mutta kännykän näytöllä ihan selkeää.
Saan otettua ihan siedettäviä selfieitä, koska kontrolli on itselläni ja jotenkin niissä on jotkut sikasuodattimet ja muutenkin voi heti poistaa epäonnistuneet ja kehtaa poseerata jne.
Mutta muiden ottamat kuvat ovat täyttä tuskaa. Sama ongelma ollut ihan lapsesta asti.
Joskus katsoin sitä kauneuskirurgiaohjelmaa ja mietin, että ihmisillä on niin simppeleitä ongelmia, että korjataan nenä tai arpi tai maha. Minulla pitäisi korjata naamasta posket, nenä ja leuka/kaksoisleuka, lisäksi sisäreidet, allit, maha ja selkäpahkurat. Enkä kyllä tiedä, olisinko sittenkään vielä "kunnossa". Sama ongelma, oli painoa 60 tai 80 kiloa. Eikä ikä (43) yhtään paranna tätä ongelmaa...
Sama ongelma. Aivan järkky kuvissa, mutta en peiliin katsoessa.
Ystäväni on taas aivan super kaunis ja kuvauksellinen kuvissa, mutta luonnossa aivan kulahtanutja ryppyinen?
Ihme dilemma!
Minulla on kaksi koiraa. Toista on ihan mahdoton kuvata, siitä ei tunnu saavan millään onnistunutta kuvaa, kun taas toisesta saa mahtavia otoksia mennen tullen. Ehkä se on vaan kaikilla elollisilla, että toiset onnistuvat kuvissa yli lähtötason ja osa taas jotenkin kadottaa jotain itsestään tai näyttää paikalleen jähmetetyssä kuvassa oudolta ja sieluttomalta.
Mäkin näytän passikuvissa aina jotain naisvangilta tai itäblokkilaiselta kuulantyöntäjältä. Ihan eri näköiseltä kun muissa valokuvissa. Ilmeisesti jotenkin jännitän kuvaustilanteessa ja naama on jäykistyy tuntemattomaksi.