Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kyllä omakotitalossa on sitten mukavaa. Säälin kerrostaloasujia.

Vierailija
05.02.2018 |

Ei tarvitse kuunnella naapurien kolinoita ja muutenkaan nähdä heitä, jos en halua. Omakotitalo, oma sauna ja takka olohuoneessa. Kyllä siinä osaa olla tyytyväinen elämäänsä. Säälin niitä, jotka betonikohduissa joutuvat kykkimään.

Reiska

Kommentit (39)

Vierailija
21/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä en edes uskaltaisi asua omassa talossa, nykyään on kaiken maailman ryöstöporukoita, jotka tulevat vaikka yöllä nukkuessa varastelemaan. Kiva olis herätä jonkun irakilaistyhmän keskeltä...

Minä laitan oven lukkoon ja nukun turvassa.

Vierailija
22/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ap, säälisi menee hukkaan. Moni viihtyy kerrostalossa, ja hyvä niin.

Kun te ette muusta tiedä.

Kyllähän rottakin viihtyy viemärissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin asun kerrostalossa kaupungin keskustassa kuin jossakin omakotitalolähiössä tai korvessa :P Nää on niin naurettavia vertailuja, kun ihmiset tykkää eri asioista.

Vierailija
24/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen asunut sekä omakotitalossa että kerrostalossa. Kerrostaloasuminen on kyllä huolettomampaa. Esimerkkejä: Pihalle kaatuu puu --> huolto hoitaa pois päivän sisällä. Hana alkaa vuotamaan --> tunnin sisällä on huoltomies korjaamassa hanan, mittaa kosteudet ja kertoo jatkotoimintaohjeet.  Mitään ei tartte itse osata, huolto kuuluu meillä vastikkeeseen ja tulee kyllä halvemmaksi kuin korjaajien kutsuminen eri tilanteissa. Voi vain olla. 

Kopissa voi olla vaikka hautaan saakka.

Vierailija
25/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen myös niin herkkä äänille että en vois asua kerrostalossa. Ärsyttää pienetkin kolinat ja sellainen tv/radio pienikin äänenväre joka kuuluu jostain. Saatika yläkerrasta kuuluva kopina tai joku vauvan rääkyminen. Voi varmaan olla muunkinlaisia kerrostaloja, mutta tuollaiset kokemukset mulla on kun olen asunut elämäni aikana n. 10 eri kerrostalossa.

Vierailija
26/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kenelle kommentoit, mutta muutin kerrostalosta omakotitaloon. Minä tiedän, että kerrostalossa oli viihtyisämpää, omasta mielestäni.

Mutta tuollaiset kaltaisesi ihmiset, jotka on av-palstalla haukkumassa muita, eivät ymmärrä, että mielipiteitä on erilaisia.

Vierailija
27/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ole tuo kenelle kommentoit, mutta muutin kerrostalosta omakotitaloon. Minä tiedän, että kerrostalossa oli viihtyisämpää, omasta mielestäni.

Mutta tuollaiset kaltaisesi ihmiset, jotka on av-palstalla haukkumassa muita, eivät ymmärrä, että mielipiteitä on erilaisia.

Kokemusta on molemmista.

Mieluummin olen omalla pihalla istumassa kauniin luonnon keskellä kuin betonimöskässä istumassa, ilman omaa pihaa ja rauhaa.

Vierailija
28/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

-Tykkään asua korkealla. Asun neljännessä kerroksessa. Parveke on ihana asia.

-Jonkinlainen turvallisuuden tunne tulee, kun asuu monen ihmisen keskellä.

-Ei huolta pihatöistä tai rakennuksen kunnosta, muut hoitavat nämä asiat ihan vaivatta.

-Meillä on ihana ja yhteisöllinen pihapiiri. Alueelle kuuluu 6 kerrostaloa. Yhdessä järjestämme esimerkiksi pihakirppiksiä ja lettujuhlia ulkona. 

-En tarvitse omaa pihaa, sillä meillä on iso ja vehreä yhteispiha, jossa mm. grilli, lapsille leikkipaikka ja puutarhakeinu.

Enpä usko, että kerrostalosta lähtisin.

Vierailija
29/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä näen enemmän naapureita omakotitalossa kuin kerrostalossa. On tyypillistä, että kun autolla ajaa pihalle, joku on jo kälättämässä.

Tietysti voisi muuttaa korpeen, mutta kaupungissa on mukava asua. En kuitenkaan enää muuttaisi omakotitaloalueelle, vaan kerrostaloon.

Vierailija
30/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja ne helteet on yhtä helvettiä kerrostaloissa :D Käytävät kuin pätsiä ja vanhat kerrostalot haisee pahalle.

Vierailija
31/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on molemmista.

Mieluummin olen omalla pihalla istumassa kauniin luonnon keskellä kuin betonimöskässä istumassa, ilman omaa pihaa ja rauhaa.

Hienoa, jos sulla on kokemusta. Mutta sillä ei ole mitään väliä, ja olet oikeutettu istumaan siellä luonnolla omalla pihallasi. Anna muiden olla onnellisia kerrostalossa.

Vierailija
32/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja ne helteet on yhtä helvettiä kerrostaloissa :D Käytävät kuin pätsiä ja vanhat kerrostalot haisee pahalle.

Yhtä helvettiä on vanhassa omakotitalossa, jossa painovoimainen ilmanvaihto ei toimi sen helteen vuoksi.

Vierailija
33/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokemusta on molemmista.

Et kovin kummoista omakotitaloa ole saanut niillä rahoilla, joilla ostellaan perheasuntoja kerrostaloasuntojen suurimpien kaupunkien kerrostaloista? Miljoona on pikkuhinta tässä tapauksessa. 

Helsinkin tietysti ihan omassa luokassaan. 

Jos vaihtoehto on betonimöskä (tarkoititko betonimörskä?) Kajaanin lähiössä versius Kuusisaaraen omakotitalo, niin totta kai... mutta siitä ei varmaan kohdallasi ole kysymys. 

Vierailija
34/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lapset jo lähneteet omille teilleen ja mies kuollut. 

Ihan mielelläni asuskelen Helsingin Meilahdessa hyvässä yhtiössä. Ei totisesti mitään naapureiden häiritseviä ääniä. Sivistynyttä väkeä täällä. 

Mutta ymmärrän hyvin tietyssä elämäntilanteessa omakotitaloasumisen preferoinnin. Ei kuitenkaan noin jyrkkää asetelmaa. Mikä toiselle on kauhistus, on toiselle ihan parasta. 

Vierailija
35/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä ajattelin ettei kukaan tähän lankeasi, mutta niin vaan näkyy langenneen. Typerykset!

Vierailija
36/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aurajoen rannassa, iso kerrostalo kaksio, lasitettu parveke, näkee koko kaupungin:)

Lyhyt matka jokapaikkaan, ihana taloyhtiö, siisti piha-alue..

En ikinö vaihtaisi omakotitaloon..

Vierailija
37/39 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä ajattelin ettei kukaan tähän lankeasi, mutta niin vaan näkyy langenneen. Typerykset!

Parhaimpia on ne, jotka ei ymmärrä lankeamistaan ;)

Vierailija
38/39 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole halunnut asua kerrostalossa koskaan, nyt ikää 52v. ja tiedän että se päivä tulee joskus.

Ikä painaa ja pääsee helpommalla.

Vierailija
39/39 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä on talo myynnissä ja ahdistaa jo valmiiksi kun pitää muuttaa n 1,5 vuodeksi väliaikaiseen asuntoon (seuraavan rakennusajaksi) rivariin tms. 150m2 pienempi asunto 2 kerroksessa, 2 aikuista ja teini kompastelemassa toisiinsa. Uh.

Mutta kukin tyylillään. 37v stadissa asuneelle tämä on taivas n 20 min Helsingin keskustasta.