Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kuvaile kamalin työpaikka missä olet ollut

Vierailija
05.02.2018 |

Ev

Kommentit (58)

Vierailija
21/58 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Helpdeskissä ulkomailla. 

- Vessatauot kellotettiin ja laitetiin julkisesti esille, että kaikki näki kuinka kauan kukakin on ollut vessassa.

- Puhelinlinjaa ei saanut katkaista vaan piti odottaa, että asiakas katkaisee. Firmalle juoksi rahaa koko ajan, kun ihmiset eivät tajunneet, ettei se puhelu itsestään katkea.

- Asiakkaita k*setettiin muutenkin minkä kerittiin. Esimerkkinä se, kun kielitaidottomia ihmisiä pistettiin vastaamaan esim. norjan ja tanskankielisiin puheluihin, jolloin suuri osa asiakkaista joutui soittamaan uudestaan ja taas juoksi firmalle rahaa.

- Ymmärrettävästi asiakkailta tuli paljon kuraa niskaan ja se kaikki h**rittelu yms. piti vain kiltisti kuunnella, koska juoksihan siitä taas firmalle rahaa.

- Taukosysteemi oli sellainen, että kaikkien oli täysin mahdoton ehtiä käymään lakisääteisillä tauoilla. Jos et mennyt tauoille, niin menetit bonuksesi, koska firma olisi sinun takiasi rikkonut lakia. 

- Sairaspoissaoloja sai olla vain kaksi vuodessa. Lääkärintodistuksesta huolimatta potkut seurasi, jos poissaoloja oli enemmän.

Tuossa vain muutama juttu. Touhu tuolla oli aivan sairasta. Henkilöstö vaihtui koko ajan. Esimiesten mukaan firma ei tehnyt mitään väärin vaan henkilöstöllä oli vain "sitoutumishaluttomuuta". Toimiston lattialle oli kerran väännetty tortut. Kertoo paljon.

Vierailija
22/58 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkisesti rankinta on ollut työyhteisö päiväkodissa: toisten jatkuvaa arvostelua, ilkeilyä, huutamista lapsille, kyttäämistä, selän takana puhumista...mutta annas olla kun lasten vanhemmat olivat paikalla, niin ääni muuttui kellossa: silloin oltiin niin iloisia ja pirteitä, kaksinkerroin mielinkielin.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/58 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

St1, enkä ollut pumpun varressa töissä. Johtamiskulttuuri arkaainen. Ei koskaan enää. Onneksi pääsin sieltä pois.

Vierailija
24/58 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisen, suuren päiväkotiketjun yksikkö. Nimeä en mainitse koska työsopimuksen allekirjoituksen yhteydessä piti allekirjoittaa myös paksu nivaska papereita ettei tahraa firman brändiä. Samalla lupauduttiin myös jäämään palkattomalle työnantajan niin määrätessä.

Talossa oli sisäilmaongelma jonka vuoksi henkilökuntaa oli paljon pois. Sijaisia ei ollut vaan esim pienten ryhmässä jäätiin yksin 6n lapsen kanssa ja kaksi muuta menivät paikkaamaan isompien ryhmiin. Leluja tosi vähän, kirjoja ei lainkaan.

Taloon ei lähdettyäni jäänyt kuin yksi pätevä lastentarhanopettaja. Ilman rekrytointeja ylennettiin hoitajat opettajiksi. Siivoojaa ei myöskään ollut joten me hoitajat ja opettajat siivottiin. Suunnitteluaika oli keskellä päivää, mutta sitä ei ehtinyt koskaan käyttää, koska siivous, ruokakuorman purku, ruoan tilaus, pakolliset tiedotteet suunnitelmista, joita ei koskaan ehtinyt toteuttaa jne. Pihalla saattoi olla 25 lasta per aikuinen.

Vierailija
25/58 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taxin kuljettaja. Ne humalaiset on vaan pirun raskaita

Vierailija
26/58 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin aikoinaan erään ketjun ruokaravintolassa tarjoilijana, ja yksi kerta riittää sitä lajia. Kyseisessä paikassa kaikki kritiikki toimitettiin huutamalla, vaikka oli juuri taloon tullut eikä tiennyt talon tavoista mitään, joka virheestä sai huudot ja niistä käytiin myös tiedottamassa muille työntekijöille. Taukoja ei tietenkään saanut pitää ja usein se olisi ollut mahdotontakin, kun pidit yksin koko puljua pystyssä. Ainakin silloin (en tiedä onko niin enää) ravintolassa kävi tarkastajia, jotka esiintyivät tavallisina asiakkaina ja arvostelivat työntekijöiden toimintaa. Se olisi ollut ok, elleivät olisi keskittyneet järjettömiin asioihin, kuten onko ravintolasalin yksi 50:stä lampusta palanut, virhepisteitä tuli ihan typeristä asioista. Jos tulos oli huono, esimiehen palaute oli sitä samaa huutamista ja uhkailua, että tarkastuksen perusteella voi saada lopputilin. Tietysti se tarkastuksen tuloslappu oli kylmiön ovessa näytillä kuukausitolkulla. Itselläni kävi säkä ja sain tarkastuksesta kympin, mutta sittenkin sain kuulla nurinaa, että olisi 10+ pitänyt tulla.

Vierailija
27/58 |
06.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauppa. Olin marketin vaatepuolella työharjoittelussa ja sairastuin. Sinnittelin sen viikon kurkkukivussa ja nuhassa ja perjantaina nousi kuume ja menin lääkäriin. Pomo pakotti mut lääkärin kirjoittamasta sairaslomalapusta huolimatta töihin, sen verran teki myönnytystä että sain olla varastossa. Uhkaili, että jos en tule niin harjoittelusta tulee arvosanaksi hylätty. Siellä sitten yli 39 asteen kuumeessa varastossa perjantain purin kuormaa ja heikotti aivan helvetisti ja olin ihan horkassa. Istuin välillä varaston lattialla pää polvien välissä, kun en jaksanut seistä. Lopulta päädyin sille sairaslomalle, kun äiti pakotti sunnuntaina päivystykseen, kun mun hengitys oli vaikeaa ja kuume yli 40 ja mut otettiin sairaalaan keuhkokuumeen vuoksi. Pomo repi pelihousunsa heti, kun kuuli etten tule maanantaina töihin. Pientä vahingoniloa koin, kun kävi ilmi, että pomo sai saman taudin ja ei ollut mun arvostelupäivänä paikalla haukkumassa mua, vaan toinen työntekijä kertoi opelleni miten meni ja sain parhaan arvosanan.

Vierailija
28/58 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Puhelintyttönä keskustelulinjassa. Ajattelin olevan helppoa kotona tehtävää työtä, piti siis sisällään vaan puhelimessa puhumista. Soti kuitenkin oikeudentajuani vastaan. Piti teeskennellä kiinnostunutta ja pitää soittajat linjalla mahdollisimman pitkään. Soittajille ei saanut paljastaa että en oikeasti ole linjalle soittanut seuraa etsivä nainen vaan töissä. Soittajat olivat yksinäisiä vanhoja miehiä, uteliaita nuoria poikia tai sitten täysverisiä perverssejä, jotka kyselivät koska mulle alkoi kasvaa karvat. Lopetin kolmen päivän päästä enkä koskaan saanut palkkaa tekemistäsi työtunneista.

Vierailija
29/58 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En kerro muuta kuin että esimiesnainen on oikeesti mielisairas. En tajua miten pystyy sen peittämään niin hyvin. Totaalisen mielisairas ja hullu on.

Vierailija
30/58 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ev=ei viestiä

Vierailija
31/58 |
20.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Go Exellent

Vierailija
32/58 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitin kerran kesätyön kerrossiivoojana eräässä isossa hotellissa. Ensimmäisenä päivänä lähinnä petasin ja pyyhin pöydät.  Tästä näytettiin ensin esimerkki, jonka mukaan siten jatkoin. Hommaa tehtiin huone kerrallaan ja ryhmässä oli useampi tekijä. Enempää perehdytystä en ensimmäisenä päivänä saanut.. Minulle ei esitelty hotellia esim. missä on siivoukomerot missäkin kerroksessa jne.  Ja tosiaan en ollut aiemmin kyseistä hommaa tehnyt. 

No seuraavana päivänä mulle lyötiin kerrosvastaavan puhelin käteen ja vastasin sitten koko kerroksen siivouksesta, en saanut kuitenkaan avaimia. Mun lisäkseni kerroksella oli toinen tyyppi joka oli myös vasta toista päivää töissä. No siivottiin siinä siten mitä osattiin. Homma alkoi luisua kaaokseen kun puhelin rupesi pirisemään. Respasta pyydettiin lisävuoteita ja ties mitä. Jouduin soittelemaan muille kerrosvastaaville, jotta he tulisivat avaamaan ovia ja näyttämään miten esim. lisävuoden tehdään ja mistä löytyy patjat yms. No tähän meni aikaa ja kaikkia  huoneita ei saatu ajoissa valmiiksi. Oltiin siinä sitten sen toisen uuden työntekijän kanssa nolona ja pahoiteltiin, että asiakas joutui odottamaan kasseineen huoneen siivousta.  

No paras tapahtui kuitenkin viimeisen huoneen kohdalla. Yhtäkkiä ovesta lampsi sisään hotellin johtoon kuuluvia ihmisiä. Kysyivät minulta ensin, että olenko uusi. Tähän vastasin totuuden mukaisesti. Sitten alkoivaat pällistellä huonetta ja kommentoivat kaikkea ja erityisesti sitä, miten huonosti me siivojaat hommat hoidetaan. Yhden lampun johto oli kuulemma väärässä pistokkeessa, olisi pitänyt olla n. metrin päässä toisessa pistokkseessa. Tästä sitten paasattiin ettei näinkään yksinkerta hommaa osata tehdä. 

Irtisanouduin samana päivänä. Ainoa mikä jäi harmittamaan oli se, etten tökännyt kädessäni olevaa siivousliinaa kommmentoijapäällikön käteen ja käskeny jatkamaan kun kuulemma niin osaa. Onneksi minulle kävi tuuri ja pääsin toiseen kesätyöpaikkaan eri alalle. Siellä oli ihan kivaa ja viihdyin koulun alkuun saakka. 

Vierailija
33/58 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kauppa. Olin marketin vaatepuolella työharjoittelussa ja sairastuin. Sinnittelin sen viikon kurkkukivussa ja nuhassa ja perjantaina nousi kuume ja menin lääkäriin. Pomo pakotti mut lääkärin kirjoittamasta sairaslomalapusta huolimatta töihin, sen verran teki myönnytystä että sain olla varastossa. Uhkaili, että jos en tule niin harjoittelusta tulee arvosanaksi hylätty. Siellä sitten yli 39 asteen kuumeessa varastossa perjantain purin kuormaa ja heikotti aivan helvetisti ja olin ihan horkassa. Istuin välillä varaston lattialla pää polvien välissä, kun en jaksanut seistä. Lopulta päädyin sille sairaslomalle, kun äiti pakotti sunnuntaina päivystykseen, kun mun hengitys oli vaikeaa ja kuume yli 40 ja mut otettiin sairaalaan keuhkokuumeen vuoksi. Pomo repi pelihousunsa heti, kun kuuli etten tule maanantaina töihin. Pientä vahingoniloa koin, kun kävi ilmi, että pomo sai saman taudin ja ei ollut mun arvostelupäivänä paikalla haukkumassa mua, vaan toinen työntekijä kertoi opelleni miten meni ja sain parhaan arvosanan.

Olisit soittanut ohjaavalle opettajalle ja kertonut sairaslomasta ja pomon uhkauksesta antaa hylätty.

Vierailija
34/58 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä oon lopettanut mieettimästä asioita, mä vaan teen, mä oon vaaan pääättäny tehdä. Nyt mä vedäään moottorisahallla päääni halki.

Vierailija
35/58 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maalitehtaan liukuhihnan päässä pinoamassa koneen tekemiä tyhjiä purkkeja lavoille.

Vierailija
36/58 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä oon lopettanut mieettimästä asioita, mä vaan teen, mä oon vaaan pääättäny tehdä. Nyt mä vedäään moottorisahallla päääni halki.

Iskeen kaaksi viiilaa päääni sisäään ja taiiivutan.

Vierailija
37/58 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hesy. Lukekaa lehtijuttuja ko. puljusta muutaman vuoden takaa niin ymmärrätte.

Vierailija
38/58 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Inex Partners Sipoo ja PT-varasto

Vierailija
39/58 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Henkilökohtaonen avustaja aivovammaisella. Eli työnantajana toimi raivoisan teinin tasolla henkisesti oleva katkera keski-ikäinen yh.

Vierailija
40/58 |
26.03.2019 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näitä kun lukee niin totean ettei minulla kamalaa työpaikkaa ole ollutkaan.

Pahin omistani oli vain sellainen, jossa ei voinut tehtä työtä. Eli muuan iso suomalainen it-talo, joka myy palvelujaan mm. valtiolle ja kunnalle. Aivan jäätävä byrokratia. Olen työskennellyt myös julkisella puolella, jossa en ole kohdannut mitään vastaavaa. Suunnilleen en saanut evääni liikauttaa, jollei tiennyt, mihin n. tsiljoonasta työajanseurannan kirjauspaikasta merkkaan, mihin senkin vartin työaikaani olen kuluttanut. Pahinta oli, kun asiakas otti yhteyttä ja toivoi, että ehtisin saada jonkin muutoksen heidän järjestelmiinsä vielä tämä viikon aikana, ja menin lupaamaan koska homma oli teknisesti helppo toteuttaa, mutta homma kaatui siihen että ensin olisi sekä meidän että asiakkaan pomoportaan pitänyt neuvotella, saanko tehdä homman vai en ja kuka lystin maksaa. Jos päädyttiin siihen että saan, piti odottaa pahimmassa tapauksessa pari viikkoa, että työnajanseurantajärjestelmässä on oikea kustannuspaikka auki, ennen kun saan tehdä homman, jonka asiakkaalle menin tyhmyyksissäni lupaamaan jo toissaviikoksi ja joka itsessään vei ehkä puolen tunnin työn. Ja tätä tapahtui monta kertaa!

Aiemmin olin ajatellut että ehkä yksityinen tosiaan hoitaa jotkin asiat tehokkaammin, mutta tuolla kyllä laput putosivat silmiltä. Käsittämätöntä byrokraattista nyhjäämistä.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän yhdeksän