Onko teistä oikein? Työvuoroista...
Meillä suunnilleen säännöllinen työvuorokierto mutta heti jos on juhlapyhiä tai lomia niin vuorot muuttuu. Mutta se että ne vuorot muuttuu yleensä aina vain minulta niin sitä ihmettelen.
Vuoden vaihteen juhlapyhät, siis itsenäisyyspäivä, joulu, uusivuosi ja loppiainen, kaikki oli mulla iltoja. Samoin nyt kun yksi on talvilomalla niin yllättäen kaikki minun aamuvuorot on muuttunut iltavuoroiksi. Eikä tietenkään vapaa-tai vuorotoiveta oteta huomioon vaikka kuinka aikaisin ne esität.
Asiasta olen kysellyt mutta vastaus on vain että vuorot ei ole kiveen kirjoitettu, eli ettei välttämättä mene aina saman kierron mukaan.
Mutta onko teistä oikein että yksi joutuu tekemään pelkkää iltaa kaksi viikkoa, sitten pari aamua ja taas iltaa kun toiset tekee iltaa viikon ja aamua toisen viikon.
Kommentit (28)
Herää kysymys oletko ollut kauan talossa?
Mikäli olet viimeisn tullut, niin voi, voi, elämä on.
Tulee aikanaan sunkin vuoro ottaa "steppi ylös" ku joku rookie tulee.
Siihen asti suu kii, jos haluat pitää duunisi.
Enempi tuo vaikuttaa siltä että ap:lle tehdään jostain syystä ihan tahallaan kiusaa. Siitä kertoo jo tuo työvuorolistojen tekijän kommentti, että "tää nyt vaan menee näin" tjsp
Yritä etsiä muita töitä, ala lähetellä hakemuksia nyt heti, koska sä et jaksa tuota loputtomiin.
Koska useinkaan tilanne ei muutu, paitsi ehkä hetkeksi, vaikka ottaisit yhteyttä mihin hyvänsä tahoon.
Tietysti toivon että asiat muuttuu ja työvuorot olisi jatkossa tasapuolisia kaikille, joten kannattaa tehdä niiden ohjeiden mukaan mitä tässä ketjussa on annettu.
Onko sulla mahdollista saada siirto saman firman eri toimipisteeseen?
Työnantajan ei tarvitse olla tasapuolinen vuorolistojen teossa. Missään ei lue näin. Työsopimuksessasi sitoutuessasi esim 2 tai 3-vuorotyöhön olet valmis tekemään vuoroja. Mitä luittamusmies voi tehdä asialle? Millä todistat että on kyse syrjinnästä? Jostain syystä sut laitetaan iltoihin, ikävää mutta ota tai jätä. Aina löytyy joku jolle työpaikkasi kelpaa.
pomo kirjoitti:
Työnantajan ei tarvitse olla tasapuolinen vuorolistojen teossa. Missään ei lue näin. Työsopimuksessasi sitoutuessasi esim 2 tai 3-vuorotyöhön olet valmis tekemään vuoroja. Mitä luittamusmies voi tehdä asialle? Millä todistat että on kyse syrjinnästä? Jostain syystä sut laitetaan iltoihin, ikävää mutta ota tai jätä. Aina löytyy joku jolle työpaikkasi kelpaa.
Eihän tässä ole kyse siitä ettei ap olisi valmis tekemään eri vuoroja.
Kyllähän kaikkien edun kannalta on järkevää että listat on kaikille tasapuoliset. Tyytyväiset työntekijät tekee työnsä paremmin.
Vierailija kirjoitti:
Siis olen tästä puhunut sekä lähiesimiehelle ja työvuorojen tekijälle mutta kumpikaan ei osaa sanoa että miksi vain minun vuorot muuttuu... Selitys on vain tuo että vuorot ei ole kiveen kirjoitettu.
Enkä todellakaan ole mikään hiljainen myöntelijä hissukka vaan viimeksi tuolloin joulun alla protestoin listaa kun selvisi että juhlapyhät teen pelkkää iltaa. Samoin kysyin näistä tulevista vuoroista mutta taas vaan sama vastaus.
Työvuorotoiveita ei oteta edes silloin huomioon vaikka olisi esim. lapsen käyttö lääkärissä, joko hommaat itse tuuraajan tai siirrät lääkäri aikaa.
Ei ole jatkunut vuosia, pari vuotta olen vasta tässä paikassa ollut ja vasta viimeisen puolen vuoden aikana on minun vuoroja alettu noin muuttelemaan, ihan tulee sellainen tunne että listojen tekijä piilo***tuilee.
Työvuorolistaa ei saa muuttaa jälkikäteen, paitsi työntekijän suostumuksella.
Poikkeuksena äkilliset sairastumiset ja sairaslomat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis olen tästä puhunut sekä lähiesimiehelle ja työvuorojen tekijälle mutta kumpikaan ei osaa sanoa että miksi vain minun vuorot muuttuu... Selitys on vain tuo että vuorot ei ole kiveen kirjoitettu.
Enkä todellakaan ole mikään hiljainen myöntelijä hissukka vaan viimeksi tuolloin joulun alla protestoin listaa kun selvisi että juhlapyhät teen pelkkää iltaa. Samoin kysyin näistä tulevista vuoroista mutta taas vaan sama vastaus.
Työvuorotoiveita ei oteta edes silloin huomioon vaikka olisi esim. lapsen käyttö lääkärissä, joko hommaat itse tuuraajan tai siirrät lääkäri aikaa.
Ei ole jatkunut vuosia, pari vuotta olen vasta tässä paikassa ollut ja vasta viimeisen puolen vuoden aikana on minun vuoroja alettu noin muuttelemaan, ihan tulee sellainen tunne että listojen tekijä piilo***tuilee.
Työvuorolistaa ei saa muuttaa jälkikäteen, paitsi työntekijän suostumuksella.
Poikkeuksena äkilliset sairastumiset ja sairaslomat.
Jo "seinällä" olevaa listaa ei voi ta yksipuolisesti muuttaa mutta ellei tuota säännöllistä kiertoa ole sopimuksessa ylhäällä niin työnantaja toimii ihan lain puitteissa vaikkei se mukavalta tunnukaan.
Vierailija kirjoitti:
pomo kirjoitti:
Eihän tässä ole kyse siitä ettei ap olisi valmis tekemään eri vuoroja.
Kyllähän kaikkien edun kannalta on järkevää että listat on kaikille tasapuoliset. Tyytyväiset työntekijät tekee työnsä paremmin.
Olen samaa mieltä, että kaikkien kannalta olisi parempi että vuorot jaetaan tasapuolisesti ja sen varmistaminen on esimieheltä hyvää johtamista. Mutta se lähinnä että mitä luottamusmies tekisi asialle ja mihin vedoten.
Flash Gordon!