Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miten te selviätte niin vähällä ruoalla?

Vierailija
05.02.2018 |

Lukenut monta kertaa niitä "mitä tänään olet syönyt" ketjuja ja kauhistellut kuinka vähän te syötte. Vai syönkö mä vain huomattavan paljon?

Esim: Aamulla 3 paistettua munaa sunny side up, kurkkua, paprikaa, tomaattia ja pari rkl raejuustoa. Siihen pari kuppia kahvia punaisella luomumaidolla ja puoli litraa vettä. Lounaalla syön n. 200-300g lihaa/kalaa/kanaa/kasviperäistä proteiinin lähdettä ja paljon höyrytettyjä kasviksia joihin hulautan voita ja vähän suolaa. Nam. Taas se puoli litraa vettä ja kahvia punaisella maidolla.
Päivällisellä saman verran "pääruokaa" kuin lounaalla ja kasviksia ja salaattia ja kastikkeena yleensä majoneesia. Lisäksi ehkä kourallinen pähkinöitä ja vettä.

Joskus joutuu syömään jonkun välipalankin tai iltapalaa. Ne on yleensä joko kreikkalaista jogurttia (täysrasvaista) ja marjoja tai munakokkelia.

Minkä verran sä syöt? Mittojakin saa kertoa. Itse olen 157/43 ja 32v.

Kommentit (20)

Vierailija
1/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Noin söin ennen kuin täytin 40. Sen jälkeen on pitänyt puolittaa ruuan määrä.

Vierailija
2/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käy lapamatotestissä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

200-300 g lihaa menee kerralla syötynä hukkaan ja kuormittaa vain elimistöäsi. Miksi et jakaisi proteiiniannosta 2-3 osaan, jolloin saisit siitä optimaalisen hyödyn?

Miten pärjään? Olen opetellut syömään niin monipuolisesti, että en tunne heikotusta, vaikka välillä olisin jonkun aikaa syömättäkin..  Yksi kanamuna on = proteiiniannos minulle. Voin syödä vähän kalaa, kanaa, linssejä, papuja tai pähkinöitä ja siitä tuleekin päivän toinen annos. Sitten on hapanmaitotuotteet ja juustot, toki turkkilaista yogurttia ja kermaa. Lisäksi paljon kasviksia, kypsennettynä tai raakana. Oliiviöljyä ja muita hyviä öljyjä sekä voita antamaan makua leivonnassa ja ruoanlaitossa. Leivän päälle en laita voita, vaan esim. juustosiivun ja kasviksia.

Liikutko paljon?

167cm/53 kg ja 28v

Vierailija
4/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Syön enemmän kuin sä ja olen myös normaalipainoinen. Syön melkeinpä samaan malliin proteiinituotteita kuin sinä, ja lisäksi vielä hiilihydraattia ihan normaalisti (mitä sinä vaikutat vähän rajoittavan). En jaksa kirjoittaa koko päivää ylös. Ihmisissä on eroja siinä kuinka paljon kroppa vaatii/kestää energiaa ruoasta (aineenvaihdunnan toiminnan erot), ja lisäksi ihmisten aktiivisuudessa on hyvin suuria eroja, mikä vaikuttaa energiankulutukseen. Mielestäni et syö mitenkään mahdottoman paljon, ehkä kovan rasvan määrään kiinnittäisin vähän huomiota etenkin jos tulee usein valittua lounaalla/päivällisellä punaista lihaa.

Vierailija
5/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aloitus lienee anorektikon päiväunelma.

Vierailija
6/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap:n kuvailema sapuskamäärä kuulostaa omaltani.

N.43, 168cm, 59 kg

Vierailija
7/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen hyvin pieniruokainen ja voin huonosti jos joudun syömään itseni aivan täyteen. Mieluiten syön n 3 tunnin välein vähän.

Mulle lihaa/kalaa/kanaa tai kasviproteiinia 100g on ihan tarpeeksi, 2-3 lihapullaa tai 1 peruna lihakastikkeen kanssa. Voin hyvin syödä lihan kanssa valkosipulimajoneesia, en pelkää rasvaa. Aamu tai iltapalalla max 1 leipä, yleensä vain 3dl marjasmoothieta. Välipalaksi muutama pähkinä tai 1/2 banaani tai 1 mandariini.

Äsken söin salaattia, pienen purkin tonnikalaa ja pienen avokadon lounaaksi, kastikkeena oliiviöljyä. Tulin todella täyteen

Munakkaan teen 1 kananmunasta ja juustosta.

Pituus 163, teinistä 38v saakka n 55 kiloa, nyt 20v 63 kg eli saan ravintoa ihan tarpeeksi.

Vierailija
8/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itselläni paino pysyi vuosikausia 87-90 kilon tietämillä, sitten 91-93 mutta nyt on paino alkanut hiipien nousemaan 95-96 kiloon, pituutta 190 cm.

Kyllä nämä viimeiset painon nousut on jo pitänyt ottaa huomioon syödessäkin.

Syytä voi toki arvuutella, voi olla kyse siitä että nuorempana liikkui enemmän mutta ihan yhtä hyvin voi syy olla sekin että iän myötä ne asiat vaan muuttuu silleen, että on ruokailutottumuksiakin muutettava.

Itse en usko mihinkään himolaihdutusliikunta-propagandaan, vaan uskon niin että nimenomaan ruokailutottumukset ja ruoan laatu ja määrä, ne on ainakin 80% ratkaisemassa sen että tuleeko painoa lisää tai ei. Esim. hedelmien määrää olen hiljalleen lisännyt, se jotenkin näkyy kyllä vaa'alla käydessä.

Tärkeätä kuitenkin se että itse tiedostat asian, ja että ainakin hiljalleen teet jotakin asian hyväksi. En usko mihinkään himotsemppidieetti-systeemeihin vaan painon hallinnassa kyse on pikemminkin oltava jostain elämäntapamuutoksesta joka on ja pysyy.

Vierailija
9/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tuohon hiilareiden saantiin sen verran et aikoinaan jätin laihdutuksen takia (painoin pahimmillaan yli 100kg) hiilarit pois ja huomasin olon olevan virkeä. Sittemmin minulle on puhjennut vilja-allergia ja vatsa eikä ihoni siedä mitään viljoja edes gluteenittomana ja peruna yms vain väsyttää.

Liikun aika paljon (?) kun ei ole varaa autoon, joten töissä kuljen pyörällä tai hiihtäen näin talvisin 13km/suunta. Lisäksi käyn uimassa lasten kanssa viikonloppuisin. Ja ei minuakaan heikota, mut jos söisin vähemmän niin heikottaisi. -ap

Vierailija
10/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niissä päivän syömisissä ei yleensä ole ilmoitettu annoskokoja, eli mistä tiedät ihmisten syövän "kauhisteltavan" vähän?

Vierailija
11/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Madonnan scientologia dieetillä.

Vierailija
12/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aloitus lienee anorektikon päiväunelma.

Olen pituuteeni nähden aivan normaalipainoinen. :) -ap

Vierailija
13/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eihän sillä selviäkään, mutta jo pelkästään 2000 ylläpitokcalssien eteen tarvitsee ahtaa itseensä ruokaa kaiken aikaa, ettei aikaa jää oikein muuhun kuin ruoanlaittoon, syömiseen ja sulattelemiseen.

Vierailija
14/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen 26-vuotias nainen 169cm/58kg

Päivässä syön yleensä näin:

Aamu: Jugurttia n. 3dl (joko maustamatonta tai tavallista) ja joukkoon mysliä, marjoja tai hedelmää)/muroja+maitoa pieni kulho/ pelkkä hedelmä esim. banaani

Päivä: Päivän pääruokana on yleensä jotain missä on paljon kasviksia ja usein kanaa lisänä. Perus kotiruokaa. Jälkiruokana pari karkkia.

Välipala: kahvia/teetä ja muutama keksi

Ilta: leipää+ joku noista aamun vaihtoehdoista

Juomana aina vettä.

Vierailija
15/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

musta ap:kin syö kamalan vähän. ei tuosta tule edes 1000 kaloria

Vierailija
16/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap varmaan liikut paljon? Aika tuhdit annokset ja aika laiha oot 😆 Mut mikäs siinä jos kans kuluttaa nuo.

Koulupäivinä syön: aamulla pari ruisleupää + kahvia punasella maijolla ja suolavettä pari lasillista

Koulussa lounaalla: puolilautasellista salaattia ja puolilautasta ruokaa (mitä siel nyt onkaan tarjolla), 1-2 lasia vettä. Kotona illan suussa kevyt lämmin ateria, esim 4 lämmintä voileipää tai muutama pekoninsiivu ja pari kananmunaa jne kahvia parikuppia. Ja vettä.

Mitat 160/55. Koulupäivinä pyöräilen 4km.

Etäpäivinä syön vähä kevyemmin koska ei tuu liikuttua nii paljoa.

Vierailija
17/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

musta ap:kin syö kamalan vähän. ei tuosta tule edes 1000 kaloria

Nyt sulla on kyllä ruokien kaloripitoisuudet hukassa. Keskimäärin laskisin ap:n ruoista n. 1600kcal ilman välipaloja tai iltapalaa ja vähän alakanttiin laskettuna.

Vierailija
18/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Treenaan 4-7 kertaa viikossa ja syön aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen, iltapalan sekä joskus vielä lisäksi välipalan ennen lounasta. Ruokani koostuu riisi/bataatti/ kikhernepasta, salaatti, kana/ kala/ jauheliha tai kokoliha pihvi, oliiviöljyä, välipalalla karajugrtria marjojen/ pähkinöiden tms kera tai kokojyväleipää, maidotonta levitettä ja kalkkunaleikkelettä. Yleensä kerran viikossa Chetday, jolloin saa syödä jtn hyvää periaatteessa mitä vaan.

Vierailija
19/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Treenaan 4-7 kertaa viikossa ja syön aamupalan, lounaan, välipalan, päivällisen, iltapalan sekä joskus vielä lisäksi välipalan ennen lounasta. Ruokani koostuu riisi/bataatti/ kikhernepasta, salaatti, kana/ kala/ jauheliha tai kokoliha pihvi, oliiviöljyä, välipalalla karajugrtria marjojen/ pähkinöiden tms kera tai kokojyväleipää, maidotonta levitettä ja kalkkunaleikkelettä. Yleensä kerran viikossa Chetday, jolloin saa syödä jtn hyvää periaatteessa mitä vaan.

Kaloreita päivästä riippuen 2700-3000

Vierailija
20/20 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä kyllä väittäisin syöväni enemmän kuin ap, vaikka en mistään hiilarihsyteriasta kärsikään. Eli terveellisesti syömällä ja sopivasti urheilemalla voi syödä ihan normaaliruokaa ilman minkään terveellisen ja tavallisen makroravintoaineen turhia rajoituksia, kunhan vain syö monipuolisesti laadukkaista aineista tehtyä ruokaa. Toki olen pitempi ja sen myötä myös painavampi (164 cm/57 kg), mutta ikääkin on enemmän (42) ja rasvaprosentti tuskin ainakaan on korkeampi.

Esim: Aamulla 3 paistettua munaa sunny side up, kurkkua, paprikaa, tomaattia ja pari rkl raejuustoa. Siihen pari kuppia kahvia punaisella luomumaidolla ja puoli litraa vettä.

Kaksi kaura- tai ruisleipää, joiden päällä majoneesia tai pähkinävoita, kalkkunaa tai kylmäsavulohta 100 g ja kurkkua tai paprikaa, kaksi mandariinia tai persimon tai pari desiä viinirypäleitä tai muu vastaava määrä hedelmiä/marjoja, pähkinöitä, iso muki kahvia kauramaidolla, jossa 3 g rasvaa, vettä.

Lounaalla syön n. 200-300g lihaa/kalaa/kanaa/kasviperäistä proteiinin lähdettä ja paljon höyrytettyjä kasviksia joihin hulautan voita ja vähän suolaa. Nam. Taas se puoli litraa vettä ja kahvia punaisella maidolla.

Proteiinilähdettä (yleensä kala, kana tai kalkkuna, mutta myös liha ja kasvis) noin 150 g, paljon lämpimiä kasviksia öljyssä wokattuna tai uunissa hadutettuna, paljon tuoresalaattia oliiviöljyllä ja balsamicolla, pähkinöitä salaatin joukossa, perunaa/pastaa/bataattia/kvinoaa 100-150 g, ruokajuomana vettä

Päivällisellä saman verran "pääruokaa" kuin lounaalla ja kasviksia ja salaattia ja kastikkeena yleensä majoneesia. Lisäksi ehkä kourallinen pähkinöitä ja vettä.

Vastaava kuin lounas.

Joskus joutuu syömään jonkun välipalankin tai iltapalaa. Ne on yleensä joko kreikkalaista jogurttia (täysrasvaista) ja marjoja tai munakokkelia.

Syön säännöllisesti välipalan töissä: 1-2 leipää päällisillä (kuten aamulla) ja hedelmä tai kauravälipala, hedelmä ja pähkinöitä sekä kahvi kauramaidolla. Myös iltapalan syön aina: Hummusta noin 2 dl kasvisten dippinä, pähkinöitä ja 6-8 taatelia sekä siemennäkkileipää tai toisinaan myös munakas, jossa kanaa/lohta/kalkkunaa, kasviksia sekä ruisleipää tai perunaa joukossa.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan yksi seitsemän