Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Olenkohan raskaana

Vierailija
05.02.2018 |

Pieni mahis raskauteen olis kyllä olemassa, mutta en oo lähikuukausina pahemmin merkannu kuukautisten päivämääriä mihinkään ylös, niin en tiedä onko mun kuukautiset vielä ees myöhässä. Mulla on sellasia menkkaoireita, mutta alkuraskauden oireet on tosi samantapaisia. Ehkä ne on kuitenkin vaan ne kohta alkavat menkat.

Kommentit (33)

Vierailija
1/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
2/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millasia kokemuksia muilla ollut alkuraskaudesta verratuna tavallisiin menkkaoireisiin? 

ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
4/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millasia kokemuksia muilla ollut alkuraskaudesta verratuna tavallisiin menkkaoireisiin? 

ap

Kovia yhtäkkisiä "menkkakipuja" parina päivänä ennen plussaa ja (ällövaroitus!) runsasta venyvää valkovuotoa oli ollut jo ainakin viikon verran. Viikkoja oli kyllä jo 4+5 siinä vaiheessa kun tein testin eli menkat oli reippaasti myöhässä. Kierrot oli tosi pitkiä noihin aikoihin joten olin odotellut menkkoja ihan normaalisti noiden kipujen perusteella varsinkin.

Vierailija
5/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hyvin menkkamaisia voivat oireet olla noin alussa.

Tee mahdollisimman herkkä raskaustesti.

Vierailija
6/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä taas ihmettelen, miksi mulla ei ole tässä kierrossa normaaleja kuukautisia edeltäviä oireita (rintojen arkuus, alavatsanippailut). Ainut oire on voimakkaat mielialamuutokset itkukohtauksista raivokohtauksiin. Huomenna menkkojen pitäisi alkaa.

Onko kenelläkään alkuraskauden oireena ollut menkkaoireiden puuttuminen?

Vierailija
7/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Verisesti on varmin ja kertoo raskauden jo sen alkuvaiheessa.

Vierailija
8/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hyvin menkkamaisia voivat oireet olla noin alussa.

Tee mahdollisimman herkkä raskaustesti.

En jaksa vielä raahautua kauppaan kun sellanen olo että turhaa mä tällasia uumoilen ja kohta ne menkat kuitenkin alkaa ja en jaksa maksaa turhaa. Sitten kun ostan testin niin ostan varmaan mielummin vähän kalliimman digitaalisen testin niin ei tarvitse suurennuslasilla tiirailla ja arvailla sitä tulosta (kerran nuorempana kun olin raskaana niin kaupan herkimmän mahdollisenkin testin viiva oli niin haalea etten tiennyt onko siinä edes viivaa vaiko ei, vaikka kuukautiset olivat silloin jo viikon myöhässä, nyt eivät siis varmaankaan edes ole myöhässä.)

ap

Vierailija
9/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua kyllä hassusti nipistelee alavatsaan, tosin mulla on sellasta yleensä myös samana päivänä ennen kuukautisten alkua. Jos ne ei tänään tai ensyönä nipistelystä huolimatta ala niin sitten alan pitää jo realistisemmin mahdollisena raskautta.

ap

Vierailija
10/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin ihan varma, että kuukautiset on alkamassa ja kuljin kolme päivää side pikkareissa, koska ne menkkakivut oli niin selvät.

Vasta sitten tajusin tehdä raskaustestin ja plussaahan se näytti.

Vierailija
11/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin ihan varma, että kuukautiset on alkamassa ja kuljin kolme päivää side pikkareissa, koska ne menkkakivut oli niin selvät.

Vasta sitten tajusin tehdä raskaustestin ja plussaahan se näytti.

Joo mullakin raskaus tuntui juurikin monia päiviä kestävältä "varmaan tänään alkaa menkat"-ololta, kunnes aloin sitten epäillä raskautta.

Vierailija
12/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tee vaan testi.

Vierailija
13/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lataa jokin sovellus johon merkkaat kuukautiset jatkossa. Ne on tosi käteviä

Vierailija
14/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tee vaan testi.

Ei mulla oo sen kanssa mihinkään kiire, en jaksa vaivautua enkä tuhlata rahaa turhaa. Ajattelin hakea testin jos menkat ei ala seuraavaan viikkoon.

ap

Vierailija
15/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lataa jokin sovellus johon merkkaat kuukautiset jatkossa. Ne on tosi käteviä

Ne varmaan olis! Mä tuppasin aiemmin muistamaan vaan aikalailla ulkoa et mikä päivä edelliset kuukautiset olivat alkaneet (tämä koska mulla on juurikin n. 30-31pv kierto, eli osuivat joka kuukausi saman päivän tienoille). Nyt se on vaan unohtunut. En oo välttämättä ees kiinnittänyt lainkaan huomiota kuinka mones päivä on kuukautisten alkamispäivänä.

ap

Vierailija
16/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos edelleen jatkat hasardin peluuta = seksiä ilman ehkäisyä, niin eikö olisi parasta, että sinulla olisi paitsi kalenteri merkintöjä varten, niin myös pari raskaustestiä kylppärin kaapissa.

Vierailija
17/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos edelleen jatkat hasardin peluuta = seksiä ilman ehkäisyä, niin eikö olisi parasta, että sinulla olisi paitsi kalenteri merkintöjä varten, niin myös pari raskaustestiä kylppärin kaapissa.

Olis kyllä ihan kiinnostavaa tietää että millon mun kuukautisten kuuluis alkaa. Mutta en tajunnut merkata edellisten kuukautisten alkua joten ei voi mtn. Jos ne nyt tästä alkaa niin laitan sen päivämäärän ylös. Raskaustestille en mä koe mitään kiirettä. Itseasiassa jos oliskin vaikka biokemiallinen raskaus (eli raskaus jolle tulee hyvin varhainen keskenmeno), niin en mä edes haluaisi ehtiä saada siitä positiivista tulosta. 

ap

Vierailija
18/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
19/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli menkkaoireet mutta ei vuotoa kun olin raskaana. Huono toi ap: n juttu ettei ole varaa raskaustestiin. Halvin maksaa muutaman euron. Vauvaan menee hirveesti rahaa. Meidän vauva on puolivuotias ja multa mennyt vauvaan ainakin tonni ja mieheltä pari, vaikka osa tavaroista ostettu käytettynä. Teini-ikäiseen sitä rahaa vasta meneekin. Toivottavasti ap:n rahatilanne paranee ennen sitä.

Vierailija
20/33 |
05.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mulla oo kokemuksia ku ei oo mekkoja ikinä tullut.

Mutta onnea paljon jos vauva tulee♥♥♥