Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Ja fyysisistä vaivoistani ja viis veisaa ongelmistani. Olen yrittänyt löytää uutta, mutta vapaita aikoja ei ole.

• ylös 8
  • alas 15

Sivut

Kommentit (35)

Vierailija

Ei ole ammattimaista käytöstä, pyydä vaihtoa. Mihin tahansa ei tarvitse alentua.

• ylös 27
  • alas 3
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija

Eli ei ole lainkaan samaa mieltä kuin sinä, että kaikki ongelmasi on muiden aiheuttamia?

• ylös 15
  • alas 15
Vierailija

Ammattilaisuus ei suojaa persoonallisuusproblematiikalta. Juokse. Tuosta et ainakaan hyödy-päinvastoin.

• ylös 28
  • alas 2
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Ja fyysisistä vaivoistani ja viis veisaa ongelmistani. Olen yrittänyt löytää uutta, mutta vapaita aikoja ei ole.

Anna esimerkkejä, millä tavalla piikittelee?

• ylös 15
  • alas 0
Vierailija

Juu, parasta vaihtaa kun ei kerran ymmärrä taputella päähän ja myönnellä että sinussa ei toki ole mitään vikaa.

• ylös 6
  • alas 18
Vierailija

Terapian tarkoitus on osoittaa sinulle tasosi ihmisenä. Köyhyys on pahe ja hyväksymällä sen voit ehkä nousta ylös alhostasi. Täysin normaalia ja ammattimaista terapiaa.

• ylös 4
  • alas 28
Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:

Anna esimerkkejä, millä tavalla piikittelee?

En voi kertoa, koska hän lukee AV-palstaa. En tiennyt silloin mikä palsta tämä on joten arvelin hänen olevan normaali ihminen. Nyt tiedän, että AV-palstalla oleileva terapeutti on punainen hälytysmerkki. Olen todella yrittänyt löytää uutta terapeuttia, mutta aikoja ei ole. Olen käynyt läpi koko Kelan listan.

• ylös 3
  • alas 16
Vierailija

Piikittelyä vai koet piikittelyksi. Huikea ero noilla kahdella. Anna esimerkki käymästänne dialogista.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Terapian tarkoitus on osoittaa sinulle tasosi ihmisenä. Köyhyys on pahe ja hyväksymällä sen voit ehkä nousta ylös alhostasi. Täysin normaalia ja ammattimaista terapiaa.

Köyhyys ei ole pahe.

• ylös 12
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Mene nyt hoitoon takaisin! Mikä on, sinun F-koodiisi ei kyllä terapiakaan enää pure.

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Terapia on lähes aina rankka prosessi. Terapeutti on siinä vain tukena, mutta psyykkinen työ on tehtävä itse. Omalla epämukavuusalueella työskentely tuskin koskaan on hirveän mukavaa juuri sillä hetkellä. Mutta monesti sieltä löytyy se avain parempaan elämään tulevaisuudessa.

Vierailija

Vierailija kirjoitti:
Terapia on lähes aina rankka prosessi. Terapeutti on siinä vain tukena, mutta psyykkinen työ on tehtävä itse. Omalla epämukavuusalueella työskentely tuskin koskaan on hirveän mukavaa juuri sillä hetkellä. Mutta monesti sieltä löytyy se avain parempaan elämään tulevaisuudessa.

Toivoisin, että hän auttaisi löytämään noita avaimia ja käsittelemään asioita, mutta hän höpöttelee joutavia turhuuksia, jonka ohessa piikittelee. Toivoisin todella, että hän sanoisi, että hei, voit ryhtyä ajattelemaan tätä asiaa teorian X kautta ja miettiä sen yhteyksiä A:han. Voit kokeilla myös tällaista metodia Y, jonka on todettu auttavan tämän tyyppisissä ongelmatilanteissa. Voimme tehdä tällaisen harjoituksen C tällä kerralla ja analysoida sen vaikutuksia ensi kerralla. Sitten voisimme katsoa yhdessä voisiko muista harjoitteista olla sinulle hyötyä.

psykoterapeutti

Tunnustan näin itsekin psykoterapeuttina, että köyhien kommentit koskien esim sisustusta on usein aika naurettavia.

Mutta minkäs köyhät tyhmyydelleen voi

• ylös 4
  • alas 26
Vierailija

psykoterapeutti kirjoitti:
Tunnustan näin itsekin psykoterapeuttina, että köyhien kommentit koskien esim sisustusta on usein aika naurettavia.

Nyt kannattaa ihan oikeasti sisäistää, että tällä mukahauskuudellasi herjaat ihan oikeasti aika vastuullista työtä tekevää ammattiryhmää. Se, että tämä on sinun alhaisen äo:si mukaan hauskaa, ei ole sitä muiden mielestä.

• ylös 16
  • alas 4
Vierailija

Vierailija kirjoitti:

Näin juuri, mutta terapiaan kuuluu empatia (ei sitten ole sama asia kuin yllä mainitut heitot tyyliin "pitäisikö sanoa että kaikki vika muissa" tmv.). Itse olen käynyt kahdella terapeutilla ja huh, mikä ero niissä oli. Ensimmäinen oli varakas kalliisti pukeutuva etäinen ja kylmä ihminen, toinen humaani itsekin fyysisesti sairastanut fiksu ja lämmin. Ensimmäistä aloin jo vähän pelkäämäänkin ja toisen luota sain parhaan avun ikinä, sillä hänen hyväksyvässä läsnäolossaan pystyin tuomaan esiin kaiken mitä tarvitsi.

Ensimmäisen vastaanotolle meno olisi pitänyt pystyä ajoittamaan aina minuutin tarkkuudella eikä esim. porttikongiin olisi saanut mennä edes sadetta suojaan viideksi minuutiksi. Sairastuin myös kerran pahaan keuhkokuumeeseen (olin viikon osastohoidossa Meilahden sairaalassa), niin tuo terapeutti laskutti minua toteutumattomista käynneistä. Tiesi tilanteeni mutta kun Kela ei korvannut tuota sairauspoissaoloaikaa, sanoi että ei hänelle voi tulla ansiomenetyksiä toisten sairastelun takia! Olin tuohon aikaan parikymppinen opiskelija ja elin opintotuella. No, vanhemmat maksoivat tälle hienostorouvalle pienistä duunarin palkoistaan, että rouva sai jatkaa turkisten ja timanttien ostamista. Lopetin tuon terapian pian tuon sairauslomani jälkeen. Oli kyllä sellainen kokemus että ihmettelen vieläkin. Harmitti tosi paljon jälkikäteen etten saanut mitään neuvoja terapeutin valintaan, en siis yhtään mitään. Sain nimi- ja numerolistan Kelalta että eti tuolta. Mitä rahojen haaskausta! Yritä siinä sitten nuorena selvitellä lyhenteitä terapiamuodoista tai terapeutin koulutuksesta ym. (silloin ei ollut vielä juurikaan nettiä).

Aikuisempana hakeuduin uudelleen terapiaan ja olin jo oppinut paljon. Tapasin muutaman terapeutin ja tunnustelin miten henkilökemiat toimii ja ymmärtääkö terapeuttini mitä puhun ja tarkoitan. Löysin kolmannella tapaamisella sopivan terapeutin. Harmi vaan että Kelan rahoja oli haaskattu jo kaksi vuotta tuolloin nuorempana. Kela sotkee asioita niin paljon, että niiden toiminta maksaa monin verroin enemmän sitten lopulta, älytöntä yhteisten varojen haaskausta.

• ylös 16
  • alas 2
Vierailija

Uskon että valtaosa terapeuteista on niin sanotusti normaaleja ja pyrkii todella auttamaan asiakkaitaan. Valitettavasti mätämuniakin on joukossa. Itse olen tavannut yhden, ja näistä käynneistä toipuminen ottikin sitten aikansa. Kaikkea käytöstä ei voi selittää "epämukavuusalueella työskentelyllä". 

• ylös 17
  • alas 1
Vierailija

Se on kyllä jännä kun omakin psykoterapeutti piti minua köyhänä kun mm mietti onko minulla varaa kelaterapiaan ja kun puhuin mummon kuolemasta ja pelkäsin perintöriitaa niin naureskeli vaan että eipä perintö yleensä tule paljoa että älä nyt tommosia mieti.
No hauskaa se enemmän itselle on kun ”ammattilaiset” tekee ihmeellisiä päätöksiä minun tulotasoista ja perintöjen määrästä :D

• ylös 11
  • alas 0
Vierailija

Niin. Kyllä minuakin harmittaisi. jos olisin opiskellut HPY:ssä terapeutiksi, enkä sitten saisi terapeutin oikeuksia. Tämä ketju on wannabee-terapeutin fantasiaa. <3

• ylös 11
  • alas 0

Sivut