Vierailija

Minua alkaa hermostuttaa vahtia läksyjen tekoa. Olen miettinyt, jos alkaisi ottaa enemmän sitä linjaa, että olen käytettävissä läksyjen tekoon avuksi, mutta jos unohtaa tehdä tai lykkää ja lykkää läksyjen tekoa kunnes on maanantai-aamu (! ), niin ehkä se auttaisi, että pari kertaa saa tuntea nahoissaan sen unohduksen seuraukset.

• ylös 0
  • alas 2

Kommentit (1)

Vierailija

No pitää patistaa - juttele ensin hänen kanssaan mistä kenkä puristaa - onko ne liian vaikeita / liian helppoja tms? Nyt on korkea aika opettaa se rytmi, että kun tullaan koulusta niin ensin läksyt pois ja sitten vasta muut jutut.
Jos hän sanoo, ettei ole läksyjä / tehty (kun on kiire kaverille/pelaamaan tms) niin voit silti laittaa hänet istumaan ja lukemaan niin hän oppii sen tavan.

Juttele myös opettajan kanssa, onko lapsella koulussa keskittymishäiriöitä, vaikeuksia, onko hän supernopeaa tunnilla jne.

Jos jätät läksyt täysin oman onnensa nojaan ja opettaja on uuden oppisuunnan ihminen, voi olla, ettei hän ohan nopeasti puutu siihen, jos läksyt on tekemättä.

Mutta siis, älä jätä niitä täysin lapsen vastuulle (siis tekeminen on toki...) äläkä auta häntä liikaakaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
* Tämä kenttä pitää täyttää jotta oikeat käyttäjät erottuvat boteista.