Vinyyli tai laminaatti, kokemuksia?!
Ostin asunnon ja laitatan uusi lattia. Eipä enää ollutkaan niin helppoa kun luulin sillä uusia tuotteita tullut markkinalle. Eli vinyyli, joka tulisi maksamaan 2500 tai laminaatti puoleen hintaan? Onko se todella lämpimämpää?
Kommentit (26)
Satsaisin vinyylilankkuun. Kestää paremmin kosteutta kuin laminaatti ja on lämpöisemmän tuntuinen. Ohut lankku on myös helppo työstettävä jos itse asennat, tosi helppo leikata ja latoa lattialle. Ei tarvii sahailla, kuten laminaattia vaan selvii mattoveitsellä. Noi vinyylilankut ei oo nykyään sen muovisemman näkösiä kuin laminaattikaan, joten siitä en huolisi. Tuppaa vaan olemaan vähän kalliimpaa, mutta hyöty parempi.
Vierailija kirjoitti:
Ei se uusi tuote ole, vaan uusi nimi muovimatolle. Mutta olen joka tapauksessa aina sanonut: parempi muovimattokin kuin laminaatti.
Matto on mielestäni rullatavaraa. Vinyyli ei mene rullalle. Vaihdettiin kulunut ja moneen kertaan hiottu parketti vinyylikorkkiin ja on loistava lattia, lämmin ja "hiljainen".
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei se uusi tuote ole, vaan uusi nimi muovimatolle. Mutta olen joka tapauksessa aina sanonut: parempi muovimattokin kuin laminaatti.
Onko vinyyliä tarjolla myös muovimattomaisena materiaalina? Mielestäni vinyylin ja muovimaton ero on se, että vinyylihän asennetaan palasista, kuten laminaatti, mutta pinta on eri. Ja sitten on vielä korkki-vinyyli.
Juuri näin. En koe tuota vinyylikorkkia muovimattona! Aivan väärä nimitys. Kallistakin, kuin mikä, mutta ihana ja kestävä. Monin verroin parempi, kuin laminaatti!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Matto on mielestäni rullatavaraa. Vinyyli ei mene rullalle. Vaihdettiin kulunut ja moneen kertaan hiottu parketti vinyylikorkkiin ja on loistava lattia, lämmin ja "hiljainen".
Kyllä se rullatavarakin on nykyään vinyyliä. Ei se menisi kaupaksi muovimaton nimellä. Mutta ihan käypä materiaali, jos tykkää vinyylistä.
Kyllä vinyylilankku tuntuu jalan alla lämpimämmältä. Materiaaleilla on eri ominaisuuksia, eikä ole yhtä oikeata vastausta. Valinnan edessä kannattaa jutella myyjän kanssa ja kertoa millaista käyttöä tulee olemaan ja kertoa haluamistaan ominaisuuksista.
Vaikka puhutaan, että laminaatista on aika mennyt ohi, me valitsimme laminaatin vuosi sitten ja ei valittamista. Laminaatti tässä tapauksessa sen takia, että siitä löytyi kivoin väri, eikä ominaisuudetkaan huonot olleet. Tältä näyttää meidän valinta https://www.karitma.fi/beige-laminaatti-mallipala-dynamic-plus-2450-cut… ja olisikohan se netraudasta ollut.
Hyi muovilattiat laminaatit ja vinyylit. Suomalaiset taas tyylitajuttomuudessaan vauhdissa. Aidot luonnonmateriaalit on ainut mikä tulee meidän puukynnyksen yli.