Tilanneviesti

Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Vierailija

Minulla on n. 1,5v paimenkoira uros, joka kärsii erittäin pahasta eroahdistuksesta. Kouluttajan ohjeiden mukaan olemme totuttaneet koiraa ensin omaan tilaan, eli asentaneet yhteen huoneeseen portin, jonka taakse laitamme koiran joka lenkin jälkeen rauhoittumaan ja opettelemaan itsenäistä oleskelua.

Tämä yksin huoneessa olo sujuu jo hyvin, vaikka en olisi näköpiirissäkään. Eli osaa rentoutua itsekseen, jos menen vaikka pitkään suihkuun, laitan keittiössä ruokaa tai puuhailen omiani toisella puolella kämppää. Kouluttaja puhui (viime kesänä, kun tätä suunnitelmaa yhdessä laadimme), että sitten kun tähän vaiheeseen pääsee, niin pahin on jo takana ja tästä on erittäin helppo opetella siihen, että lähteekin ihan ulos asti.

Tämä ei kuitenkaan tunnu yhtään niin helpolta, kuin kouluttaja puhui. Ulvominen ja haukkuminen alkaa heti, kun kuulee oven käyvän, tai takkien päälle laiton. Olen yrittänyt harjoitella kummallakin tavalla, eli sitä takin päälle laiton ääntä, sekä oven käymisen ääntä.

Mutta tuntuu vain, ettei tässä edisty YHTÄÄN. Ja olen jäänyt miettimään, että teenkö jotain väärin.

Pitäisikö aina ennen uloslähtöharjoitusta laittaa se takki päälle, vai kannattaako harjoitella molemmilla tavoilla? Tuntuu, että kierrokset nousee koiralla heti, jos se vähänkin vaistoaa, että joku olisi lähdössä.

Tuntuu vain ongelmalta, joka vain jatkuu ja jatkuu ja osaamattomana vain yritän samaa uudestaan ja uudestaan.

• ylös 0
  • alas 0

Kommentit (1)

Vierailija

Kukaan paininut saman ongelman parissa? Osaisiko joku näyttää vihreää valoa, että kyllä ollaan oikealla tavalla harjoituksia tekemässä, vai oletko itse jollain toisella tavalla saanut koiran rauhoittumaan yksinoloon? 

Kaikki vinkit ja ajatukset tervetulleita!

Sisältö jatkuu mainoksen alla