"Lumi, 4, kysyi eivätkö äiti ja isä ole tärkeitä, kun heitä ei kutsuta Linnaan - arvokkaan näköisessä kuoressa tuli Sauli Niinistön vastaus"
http://www.iltalehti.fi/kotimaa/201802042200718869_u0.shtml
Niin noloa ja läpinäkyvää, isä yritti tällä tempulla kerjätä kutsun Linnan juhliin. Myötähäpeän määrä on valtava. Että kehtaa lapsensa kautta esittää asian noin, jotta ei itse näyttäisi tyrkyltä.
Kommentit (37)
Naurettavia tyrkkyjä vailla ansioita, jotka vetosivat vaan lastaan välikappaleena käyttäen omaan linnan juhliin pääsemiseensä.
Nelivuotias kun nyt ei välttämättä itse tiedä edes sitä, että jotain sellaista kuin Helsinki ja presidentti siellä on olemassakaan.
Huomaa minut Sauli ja päästä minut linnaasi! Voiko läpinäkyvämpää edes olla...
Vierailija kirjoitti:
Naurettavia tyrkkyjä vailla ansioita, jotka vetosivat vaan lastaan välikappaleena käyttäen omaan linnan juhliin pääsemiseensä.
Nelivuotias kun nyt ei välttämättä itse tiedä edes sitä, että jotain sellaista kuin Helsinki ja presidentti siellä on olemassakaan.
Tai jos nelivuotias on niin valveutunut että tietää isinkin olevan poliitikko ja ihmettelee miksi tätä ei kutsuta presidentin juhliin.
Ja niinpä havahtui isikin ihmettelemään eikö hän ole niin tärkeä kuin ministerit, suurlähettiläät jne.
Mä eilen huvikseni kysyin omilta alakouluikäisiltä lapsiltani tämän Lumin esittämän kysymyksen. Ja yllättävää kyllä kumpikin tiesi, miksi kaikkia suomalaisia ei voida kutsua linnan juhliin.
Korkeakoulutettu, politiikassa mukana oleva aikuinen mies ei tiennyt vastausta, vaan sitä piti ihan pressalta kysyä. Niinpä niin. Kyse tais olla ihan muusta, haluttiin kutsu juhliin ja/tai kyse oli eduskuntavaalikampanjan avauksesta. Oli kumpi hyvänsä, niin ei tuo nyt kovin hyvä idea ollut.
En ymmärrä miksi asia pitää tehdä NIIN LÄPINÄKYVÄSTI. Olisi kokoomusäijä laittanut edes vähän yritystä peliin.
Laaapsen pualestahammää kysäsen ettätuota miksihän me pulliaiset ei olla saatu linnaan kutsua???????
Tulee jotenkin mieleen ilmapalloisi.
Ei jumalau*ta, mikä faija! Oikein jäi lasten mentyä nukkumaan pohdiskelemaan kysymystä ja ei kun kirjoittamaan pressalle kirjettä! Tiedoksi Kimmolle myös, että Saulin vastasyntynyt ei ole mikään vauvapresidentti, vaikka hänen isänsä sattuu pressa olemaankin. Vai onko tästäkin jo kirje postitettu?
Menisi vaikka siivoojaksi linnaan.
Kuule Lumi,
Sun iskä ei oo mikään tärkeä heppu. Ei ole mitään erityistä syytä, miksi hänet pitäisi kutsua linnanjuhliin. Eikä juhlatkaan mitkään tärkeät ole, sellaiset kissanristiäiset vaan. Edes Lennu ei viitsi tulla niihin juhliin, kun sillä on parempaakin tekemistä.
Ai kauhee! Jos mä olisin tuon ukon vaimo niin menisin kyyryyn, muuttaisin Lapin perukoille ja vaihtaisin nimeni.
Vierailija kirjoitti:
Ai kauhee! Jos mä olisin tuon ukon vaimo niin menisin kyyryyn, muuttaisin Lapin perukoille ja vaihtaisin nimeni.
Vois vaikka mennä metsään.
Yksi alapeukku monessa kommentissa :)
Tää on niin mautonta ja rumaa kun aikuiset kerjää huomiota itselleen lastensa kautta.
Tuokin on nyt netissä aina ja ikuisesti.
Tottahan tuo. Mutta nyt oli kyse hiukan muusta.
T: toinen lapseton