Rumahiuksinen kyselee: millainen on kaunis kampaus/hiustyyli naisella?
Yhdessä ketjussa kyselin rumiin naisiin liitettyjä piirteitä ja yksi asia ns. osui ja upposi pahasti kohdallani. Nimittäin minulla oli pitkälti siinä ketjussa useaan kertaan mainitun tyyppiset hiukset. Ilmeisesti ns. maantienvärinen liimaletti ja kireä poninhäntä ovat rumuuteen liitettyjä hiustyylejä.
Noh, itsellänihän on siis tasapitkät, suorat, maantienväriset (tosin hyvin kevyesti raidoitetut) ja paksuhkot hiukset, joita laitan ainoastaan tiukalle poninhännälle tai letille tai pidän aukikin, tosin ilman muuta laittamista kuin hiusten harjaus. En käytä koskaan mitään ylimääräisiä kemikaaleja hiuksiin, sillä en pidä niiden tahmaisesta efektistä tai kemikaalien hajuista. ...Ja flaksini parisuhdemielessä on ollut erittäin huono koko elämäni ajan. Tuo hiusjuttu tosiaan täsmäsi kohdallani huolestuttavan hyvin.
Mitä mun kannattaisi tehdä hiuksilleni, jotta olisin viehättävämpi mahdollista pariutumistakin ajatellen?
Kommentit (58)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maantienharmaatukka on hyvä jos muussa tyylissä (pukeutumisessa tai huulipunassa) on räväkkyyttä ja nuorekkuutta. Valkoista, punaista, pinkkiä.
Jos tykkää luonnollisesta meikistä voisi tukan sävyä syventää tai vaalentaa eli raikastaa.
Itse seuraan trendejä tukassani, nyt on ollut vaihteeksi keskijakaus, tukka puolinutturalla, päänpäällä nuttura tai auki melko pörröisesti.
Löydä tasapaino kokonaisuudessa, harmaa tukka vaatii tosiaan raikkautta muuhun lookkiin. En myöskään käytä kemikaaleja tukkaan. Pesu, fööni ja yöksi nutturalle pään päälle niin on kivaa lainetta.
Tätilook. Vältä.
No eikä oo, henkkareita on alettu kysyy tän myötä.
Saleen varma ap.n tukkaan olis reilusti blondia väriä. Paksu vaalea tukka on aina hyvä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on pitkähköt ja vielä aika paksut hiukset ja olet hoikahko, sinulla on koko paketti kasassa. Etkö itse tätä tajua?
Hevonpaskaa.
Itse olin ennen pitkä- ja paksutukkainen hoikahko nörttihiirulainen. Sellaisena saa huomiota hyvin vähän ja korkeintaan juuri niiltä miehiltä joita ihan jokainen nainen haluaa viimeiseen asti välttää.
se johtuu ihan siitä, että tyylisi on harmaahiirulainen. Ei suora, värjäätämön pitkä tukka näytä hyvältä minkään hiirulaisen päässä. Itsevarmuudesta ja seksikkyydestä se lähtee
Minäkin yritin muka monta kertaa kampaajalla käydä kysymässä mikä mulle sopisi. Ei kukaan osannut muuta kuin leikata latvoja ja vähän kerrostaa. Sitten vedettiin föönillä ja harjalla suoraksi lättänäksi päätä myöten. Ei mulle sellainen sovi yhtään, luonnostaan on kihartuva tukka ja mulle sopii sellainen pehmeämpi ja pöyheämpi kampaus ja edestä hieman lyhyempää, ei sellainen perusotsatukka mutta vähän lyhyempi jotta saa otsalle laittaa suortuvia.
Nyt Arstilan Piken neuvontaan. Heiluvat helmat ja hurmaavat kiharat. Ihan aikuisten oikeesti!
Vierailija kirjoitti:
Nyt Arstilan Piken neuvontaan. Heiluvat helmat ja hurmaavat kiharat. Ihan aikuisten oikeesti!
Olen kolumnin tyttö. Ap
Vierailija kirjoitti:
Minäkin yritin muka monta kertaa kampaajalla käydä kysymässä mikä mulle sopisi. Ei kukaan osannut muuta kuin leikata latvoja ja vähän kerrostaa. Sitten vedettiin föönillä ja harjalla suoraksi lättänäksi päätä myöten. Ei mulle sellainen sovi yhtään, luonnostaan on kihartuva tukka ja mulle sopii sellainen pehmeämpi ja pöyheämpi kampaus ja edestä hieman lyhyempää, ei sellainen perusotsatukka mutta vähän lyhyempi jotta saa otsalle laittaa suortuvia.
Suomikampaaja ei hallitse kiharapäiden kampauksia. Me olemme luonnon kauniita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos sinulla on pitkähköt ja vielä aika paksut hiukset ja olet hoikahko, sinulla on koko paketti kasassa. Etkö itse tätä tajua?
Hevonpaskaa.
Itse olin ennen pitkä- ja paksutukkainen hoikahko nörttihiirulainen. Sellaisena saa huomiota hyvin vähän ja korkeintaan juuri niiltä miehiltä joita ihan jokainen nainen haluaa viimeiseen asti välttää.
se johtuu ihan siitä, että tyylisi on harmaahiirulainen. Ei suora, värjäätämön pitkä tukka näytä hyvältä minkään hiirulaisen päässä. Itsevarmuudesta ja seksikkyydestä se lähtee
...no niinhän mä juuri sanoin? Vastasin tuolle (sulle?), joka väitti että hoikkuus ja pitkät paksut hiukset on tarpeeksi. Ei ne ole. Muutakin on oltava. Mulla on luonnostaan sellainen väri, jota muut tavoittelee värjäämällä. Silti eri riitä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Nyt heti eroon liimaletistä. Ilmava, kaunis ja naisellinen kampaus. Raikas iho. Hoidetut hampaat. Näin kun teet niin johan flaxia riittää.
Miten saan tasapitkistä, puoleen selkään ulottuvista hiuksista ilmavat ja naiselliset? Kannattaisiko mun värjätä hiukseni ja mikä väri voisi mulle sopia? Kannattaako lyhentää pituutta tms.? Olen vaaleaihoinen ja silmäni ovat sinertävät aika suomalaiskansalliseen tyyliin.
Ota vaaleita raitoja balayage tyylisesti ja pyydä ohentamaan ja kerrostamaan latvoista.
Vierailija kirjoitti:
paksut pitkät hiukset laineilla! upean näköiset. harvoin näkee, koska suominainen ei osaa/tykkää laittautua oikein.
Miten tällaisen ohuthiuksisen suominaisen tulisi taikoa itselleen paksut hiukset?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hevonpaskaa.
Olen juuri kuvailemasi kaltainen nörttihiirulainen ja tosiaan hiljaista on ollut ja ne harvat aktiiviset miehet ovat olleet todella erityyppisiä kuin itse olen.
T. Ap
Tuntuu, että luonnolliselta näyttämällä brändää ittensä viattomaksi "kiltiksi tytöksi" ja sitten saa niskaansa sellaiset äijät jotka etsivät jotain helposti johdateltavissa olevaa neitsytvaimoa. Ylivoimaisesti eniten setämiehiä, siitä seuraavaksi nuoria konservatiiveja joiden kaikki ymmärrys ihmisten välisistä vuorovaikutuksista on peräisin taloustieteestä, kolmanneksi eniten ulkkiksia hyvin vieraista epätasa-arvoisista kulttuureista.
Hyi helvetti.
No itse olen oikein alkanut korostaa nörttimäisyyttäni ja hiirulaismaisuuttani. Lopetin hiusten värjäämisen ja pukeudun yksinkertaisesti. Sain syksyllä silmälasit, mikä uskoakseni korostaa nörttivaikutelmaa. Pyrin kyllä siihen, että hiukset ovat puhtaat ja takuttomat ja tarvittaessa laitan vähän meikkiä laittaakseni huolitellulta.
Ap, käy kampaajalla, hanki tuuheuttava shampoo ja lisää kivoja yksityiskohtia pukeutumiseen. Mielestäni hiirulaismaisuus ei sinänsä ole paha asia.
Vierailija kirjoitti:
No itse olen oikein alkanut korostaa nörttimäisyyttäni ja hiirulaismaisuuttani. Lopetin hiusten värjäämisen ja pukeudun yksinkertaisesti. Sain syksyllä silmälasit, mikä uskoakseni korostaa nörttivaikutelmaa. Pyrin kyllä siihen, että hiukset ovat puhtaat ja takuttomat ja tarvittaessa laitan vähän meikkiä laittaakseni huolitellulta.
Ap, käy kampaajalla, hanki tuuheuttava shampoo ja lisää kivoja yksityiskohtia pukeutumiseen. Mielestäni hiirulaismaisuus ei sinänsä ole paha asia.
Ei tietenkään ole paha asia, mullekin oli luontaisin tyyli ja siksi ensimmäinen valintani. Mäkin hankin silmälasit kauan ennen kuin olisin oikeasti välttämättä tarvinnut koska tuntuivat omilta.
t. 50
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
paksut pitkät hiukset laineilla! upean näköiset. harvoin näkee, koska suominainen ei osaa/tykkää laittautua oikein.
Miten tällaisen ohuthiuksisen suominaisen tulisi taikoa itselleen paksut hiukset?
teippipidennykset. tai paa peruukki :D
Lyhyt kananpylly tukka on aiva hirveä, olipa kuin ilmava tahansa. Pidä pitkä lettisi hyväkuntoisena ja puhtaana. Voit myös lyhentää, jos latvat kuivat tms. Näitä neuvojia riittää.
Pyydä kampaajalta vaikka sellaista kampausta kuin Jennifer Anistonilla? Eli vähän raitoja, kerrostusta ja suoristusrautaa.
Mitä ihmettä ap?! Siis täällä jossain on lytätty luonnolliset hiukset ja poninhäntä? Ja sinä otat itseesi kun arvostelijat taitavat olla kananpersetukkia itse. Niitä, joiden mielestä pitää olla mustaa, punaista tai violettia että näyttää hyvältä ja räväkältä. Korkealle laitettu poninhäntähän on parhautta! Ja huoliteltukin vielä. Samoin päälaelle nostetut nutturat. Ja luonnollisen väriset hiukset ovat trendikkäät! Jos jotain niin kokeile bayalage-värjäystä vaalealla sävyllä. En ymmärrä mitä järkeä on lähteä värjäyskierteisiin tai kovin kynittyyn hiusmalliin.
Jos sulla joku ongelma on, se on siinä että olemuksesi on harmaahiirulainen. Raikasta muuta olemustasi, kevyt ja kuulas meikki ja kivat vaatteet. Tuolla tulikin kivoja vinkkejä siihen. Osta näin alkuun vaikka valkea tai punainen viskoosinen paita, sellainen hyvin laskeutuvaa kangasta. Sit hiukset sille parjaamallesi poninhännälle mahdollisimman ylös, kevyt meikki sisältäen huulikiilto ja valmista!
Hiusten tulee sopia kasvonpiirteisiin, olla suht helposti laitettavat ja hyvin leikatut. Aina puhtaat.
Mulla on se onni että hiukset on paksut, taipuisat ja niitä on runsaasti. Olen jo reilusti yli 50v mutta edelleen mulla on kaunis puolipitkä kerroksittain leikattu hiusmalli. Voin kotioloissa ja treeneissä pitää hiuksia nutturalla mutta töissä tms aina auki.
Mun hiuksissa on se ongelma että ne on todella raskaat, tietyn mitan ylitettyään alkaa litistymään päälaelta. Tämän olen eliminoinut sillä että n 2-3 vuoden välein otan kevytpermanentin hiuksiini. Tuolloin omasta taipuisuudesta tulee helpommin hallittavaa ja hiukset nousevat päälaelta pöyheämmin. Kampaajani aina ihmettelee miten mulla tosiaan pysyy kihara sen 3v, kunnes on kasvanut n 5-6 cm yli päälaelta ja on uusittava. Latvoissa saattaa olla ihan priimaa vielä.
Nykyään pesen ja laitan hiukset joka 3. päivä, tarvittaessa korjailen vähän harjakihartimella siinä välillä.
Olen juuri kuvailemasi kaltainen nörttihiirulainen ja tosiaan hiljaista on ollut ja ne harvat aktiiviset miehet ovat olleet todella erityyppisiä kuin itse olen.
T. Ap