"Te taidattekin olla ainoita, jotka järjestävät vielä kotona synttäreitä"
Piti vähän nielaista, että oliko tuo nyt sitten hyvällä vai pahalla sanottu kommentti. Ja jäin miettimään, että onkohan nyt ihan noin? Kyseessä pojan 9-vuotissynttärit.
Kommentit (6)
Oli varmaan toteamus. Mekin taidetaan olla "ainoita", juuri tuossa 9v pintaan taisi tulla tuo muutos. Ja on hankalaa, kun harrastuksia ja matkoja on alaluokkalaisilla vkonloput läpeensä. Taidetaan olla takapajulla. :/
Ette ole ainoat! Meillä pidetään ihan normaalit kotisynttärit nyt ja joka vuosi jatkossakin niin kauan kun synttäreitä vietetään. Sen verran kapina henkeä löytyy että sata varmasti en lähde mukaan mihinkään hiton kilpailuun lasten synttäreistä. Oon ihan suosiolla sitten se pihi ja juntti joka kehtaa pitää niin köyhät synttärit että pelkällä kakku/keksi/sipsi/mehu linjalla ihan kotona mennään. Jos jotakuta haittaa ja haluavat haukkua selän takana niin ihan vapaasti! Otan sen asenteella että kivahan se on että ihmisillä on sitten puhumista! Lapsille on kelvannut tähän asti ainakin hyvin, sekä omille että vieraille. Kivaa on aina ollut. Vanhempia en ala miellyttämään.
Minulla ei lapsia ole mutta missäs niitä synttäreitä sitten nykyään pidetään?
Ajattele, että hyvällä. Meidän päiväkodissa vanhemmat kyllä vaikuttavat arvostavan kotisynttäreitä, mutta suurin osa on sitä "enemmän rahaa kuin aikaa" -jengiä ja päätyy ostamaan synttärit ulkopuolelta kun ei ehdi/jaksa järjestää kotona. Leikkipuistotiloissa järjestetyt synttärit ovat yleisiä täällä kun saa järkättyä kotisynttäreitä vastaavat, mutta ei tarvitse siivota kämppää juhlia varten :)
"Niin, täytyyhän jonkun lapsille tämäkin vaihtoehto näyttää" 😀
Tai
"Olishan se helppo ulkoistaa, mutta Milla (nimi muutettu) halusi väkertää koristeet ja suunnitella tarjoilut itse."
Höpö höpö. Kotisynttärit ovat hyvin yleinen tapa juhlia ainakin meidän keskiluokkaisella asuinalueella Helsingissä. Itselläkin juuri menossa 14-vuotiaan kotisynttärit ja hauskaa tuntuu olevan.