Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ahdistaako sinua velka?

Vierailija
04.02.2018 |

Ahdistaako, että on tehtävä paljon paljon työtä velan maksamiseksi? Työttömyys on nykyään ja tulevaisuudessa ole poissuljettua yhä harvemmalta. Toki monilla todennäköisyys siihen on tosi pieni, mutta teoriassa työpaikan menetys on mahdollista jos olosuhteet muuttuvat oikein rajusti. Miten selviätte!

Kommentit (35)

Vierailija
1/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista.

Laitan asuntoni vuokralle, jos alkaa vaikuttaa siltä ettei oma maksukykyni riitä.

Vierailija
2/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Makselen pääomatuloilla pois. Ei tartte töitä tehdä yhtään.

Vierailija
4/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista enää vaikka olen yh (2 lasta). Erosin 5 vuotta sitten ja silloin olin poissa tolaltani ja hätäpäissäni tuntui että omistusasuntoon kiinni pääseminen oli tosi tärkeää. Ikäänkuin ankkuri. No, tässä sitä ollaan sitten kituutettu ja isoa lainaa maksettu. Ajatus siitä että vuokrat tällä alueella ovat samaa luokkaa helpottaa. Joka kuukausi on siis hieman kotiinpäin. Mutta sitten jostakin ihmeen syystä olen huomannut että en enää pidä omistamista niin tärkeänä- olen muuttunut nainen. Nykyään ajattelen, että jos talous romahtaa niin myyn ja muutamme vuokralle. Jos asuntomyynnistä saisi voittoa niin sen voisi vaikka laittaa yksiöön jonka vuokraisi tai muuta semmosta.

Vierailija
5/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista velka sen jälkeen, kun sain asuntolainan maksettua pois. 

Vierailija
6/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jo tonnin autorahoitus tai pelkkä Spotifyn 10e/kk suoraveloitus ahdisti niin helvetisti, että joku asuntolaina on kyllä sula mahdottomuus.

Vierailija
7/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole velkaa.

Olen aina ollut sen verran pienituloinen, että ei ole ollut varaa olla velkaa mihinkään.

Vierailija
8/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Olin työtön kun otin yli 200 tuhatta velkaa. Velkaraha on tarkoitus sijoittaa tuottavasti. 

Vierailija
9/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Asuntolainaa ei otettu mitä pankki olisi antanut, vaan ainoastaan 100000. Nyt sitä on 13000 jäljellä.

Autolainaan 16000 (maksettu vuosia sitten) ja sijoitusasuntoon 22000 (vuoden vanha laina) on pikkusummia ja niihin on/oli exit-plan.

Vierailija
10/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaikuttaa siltä, että olet keksinyt ikiliikkujan.

Vierailija
11/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista, kun toistaiseksi ei velkaa ole. Asuntosäästötilille kasvattelen summaa kaikessa rauhassa ja asun toistaiseksi vuokralla. Opintolainaa ei onneksi tarvinut ikinä ottaa kun sain olla kotona asuva kermapylly silloin.

Vierailija
12/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä koroilla on vaikea sijoittaa niin huonosti ettei pääoman tuotoilla lainoja lyhentäisi.

Vierailija
13/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa että sitä on vasta reilu 300000. Enemmän pitäisi varmaan hakea kun ilmaista rahaa se nyt kuitenkin on.

Vierailija
14/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Olen ostanut ensiasuntoni velalla ja vaihtanut sen kahdesti lisävelalla parempaan. Lisäksi olen ostanut pari sijoitusasuntoa ja indeksirahaston velalla. Etukäteen säästämällä olisin varmaan juuri ja juuri saanut maksettua ensiasuntoni.

Vierailija
15/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Asuntolainan korot ovat alle 1%, Osinkotuotoista saa helposti 5-8% vuosittain. Tuolla korkoerolla lainan maksaisi 20 vuodessa takaisin kokonaan pelkillä tuotoilla.

Vierailija
16/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa, olen huonolla rahankäytöllä velkaantunut noin 11 000 euroa ja koko ajan kamala ahdistus asiasta.

Olen siis velkaantunut ihan tyhmyyttäni ja nyt inhottaa kun ei ole yhtään ylimääräistä rahaa. Maksan velkaa pois kuukaudessa noin 1000 euroa ja minulle jää silti palkasta vielä noin 300 euroa ruokaan ja muuhun, mutta silti inhottaa kun menee niin kauan, että velka on maksettu. Toki välillä voin käyttää esimerkiksi luottokorttia jos tarvitsee jotain ylimääräistä.

Vierailija
17/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näillä koroilla on vaikea sijoittaa niin huonosti ettei pääoman tuotoilla lainoja lyhentäisi.

Entäpä sitten kun korot ovat pilvissä, pääoman tuotto nollassa ja sijoitusten arvo ei kata velkoja?

Vierailija
18/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä ahdistaa. Asuntolainaa vajaa 200 000 ja autolainaa 5000, yh olen ja ihan keskituloinen. Tai en tiedä, onko se ahdistava asia se, että on paljon lainaa vai se, että rahaa menee niin paljon asumiseen ja autoon.

Vierailija
19/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ahdistaa ihan helvetisti. En selviäisi jos jäisin työttömäksi, nytkin vaan nipin napin.

Vierailija
20/35 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ahdista. Minulla ja miehellä molemmilla on sellainen ammatti, että lienee epätodennäköistä että molemmilta menisi (ainakaan samaan aikaan) työt alta. Lainaa on kohtuullinen määrä, eikä laina-aika ole aivan tapissa = jos jotain sattuisi, pidennettäisiin laina-aikaa jolloin kuukausierä pienenisi vielä nykyisestä. Lisäksi molemmilla on reilusti säästöjä, joita voisi hätätilanteessa realisoida lainanmaksun tueksi. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän yhdeksän kolme