Mitä ihmettä voisi tarkoittaa???
Tämä on tosi vaikea selittää, mutta tosi kiva, jos joku ymmärtää :0)! Eli:
Tyttäreni, tänään 8kk, alkaa joskus " jäkittää" . Eli alkaa yhtäkkiä täristä, ja kädet ja jalat menee ihan suoriksi, ja naamalle tulee sellainen kireä ilme.
MITÄ IHMETTÄ SE VOI OLLA???????
Olen tosi huolestunut.... tämä alkoi vasta tuossa viikko sitten, ja vasta tänään huomasin, että tyttö teki sitä usein.
Ensin ajattelin, että johtuu kylmästä/kuumasta ruoasta, koska esim. tänään teki tosi lämpimän maidon jälkeen niin, samoin kuin jääkaappikylmän soseen jälkeen.
Olisin tosi kiitollinen kaikista ajatuksista/kokemuksista/arvioista/tiedoista!!
Heather ja neiti-nessukka 8kk
Kommentit (4)
Poika on nyt 1-vuotias ja nuo täristelyt tulivat tutuiksi jo odotusaikana. Vielä masuvauva ollessaan poika täristeli aina välillä. Odotusaikana olin hieman huolissanikin moisista täristelyistä, tuntuivat selvästi mahassa ja näkyivät mahan ulkopuolellekin. Kerran satuin olemaan ultrassa juuri tuollaisen täristyksen aikana ja vauva todella sai ikäänkuin vilunväristyksiä kohdussa :-)
Ultrannut lääkäri sanoi, että ihan normaalia tuollainen odotusaikana ja että varmuutta sen syystä ei ole. Jotkut lääkärit ovat kuulemma sillä kannalla että toisilla lapsilla kuuluu jotenkin hermoston kehittymiseen odotusajan täristelyt. Minut ultrannut lääkäri sanoi, ettei pidä huolestua jos jatkuu myös vauvan synnyttyä. Poika saa edelleen välillä kuvaamasi kaltaisia väristyksiä. Usein liittyvät mielestäni juuri jonkinlaiseen lämpötilan vaihteluun tai syömistilanteeseen. Menevät kuitenkin yhtä nopeasti ohi kuin ilmaantuvatkin. Itse en ole ollut asiasta huolissani, kun lääkäritkään eivät ole olleet ja lapsi kasvaa ja kehittyy aivan normaalisti.
Neuvolalääkäri sanoi, että joskus tehdään neurologiosa tutkimuksia, mutta yleensä ei mitään löydy ja vapistelut jäävät pikku hiljaa pois. Mutta kun sinunkin tyttösi on nyt jo 8kk ja tuo on alkanut vasta nyt, niin soittaisin kyllä heti huomenna neuvolaan ja pyytäisin päästä lääkärille.
Meillä oli tuollaista myös joskus 8kk iässä, tai ainakin olettaisin että samanlaista. Liittyen juuri syömistilanteeseen ja poika ikäänkuin puri hampaitansa yhteen todella kovaa. En tiedä mistä johtui,mutta sitä kesti vain hetken aikaa ja seurauksena oli useampiakin hampaita lähiaikoina. Itse siis liitin sen ikenien kutiamiseen ja jopa kipuun. Ja nimenomaan silloin kun suuhun laitettiin kylmää/kuumaa ruokaa.
sitä, että pikkuisella on pissat tulleet. Meidän poika joskus kun pissii niin tulee " kylmiä väreitä" .