Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Ystävätön avioeron myötä

Yksinäinen
04.02.2018 |

Avioeron myötä jäin ilman ystäviä. Parisuhteesa olevat ystäväni ja kaverini eivät haluaa enää olla tekemisissä minun kanssa, sillä olen eronnut miehestäni. Eivät vastaa viesteihin eikä puheluuni. Näkevätkö minua uhkana aviomiehilleen vai mistä voisi olla kyse? Viihdyn sinkkuna enkä ole etsimässä miestä ja he tietävät sen. On ikävää ystäviäni :(.
Onko samankaltaisia kokemuksia?

Kommentit (25)

Vierailija
1/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovatko ystäväsi ja kaverisi olleet sinun ja exäsi yhteisiä ystäviä? Jos ovat, usein käy juuri noin. Jos taas ovat olleet alunperinkin sinun ystäviäsi ja olet koko avioliittosi ajan tavannut heitä muutenkin kuin vain pariskuntina, ihmettelen ystäviesi käytöstä. 

Vierailija
2/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ovat olleet pelkästään minun ystäviä, eivät miehen.

Ap.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osittain näkee sut uhkana. Mä olin kanssa melko yksinäinen eron jälkeen ja yksi ystävä sanoi kadehtivansa mun vapautta.

Vierailija
4/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen eroaan ystäväni valitti minulle arjestaan, jossa oli paljon pariskunnan yhteistä aikaa ja mies, joka piti seksistä. Hän jaksoi valittaa, kuinka ei jaksaisi odottaa kun lapsi haetaan hoitoon vasta huomenna. Minä itse sinnittelin synnytyksen jälkeisen masennuksen kourissa, ilman kenenkään apua, enkä osannut sanoa hänen elämäänsä juuri mitään. Yritin ymmärtää, mutta vähissä oli puheenaiheet. 

Sitten ystävä meni ja petti miestään. 

Asia ei minulle kuulu, mutta en osannut oikein suhtautua häneen enää. Sen jälkeen, vaikka hän sanoo eron olleen raskas, häntä ei ehdi nähdä, sillä joko lapsi on hänellä tai jos lapsi on isällään, hän on uuden miehen kanssa. Tuntuu, etten perheenäitinä mahdu hänen elämäänsä. Välillä hän viestittelee niitä näitä, mutta en oikein niihinkään osaa mitään sanoa. 

Vierailija
5/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oletan, että ystäväsi olivat sinun ja miehesi yhteisiä ystäviä joita näitte yksin ja yhdessä. Mitään muuta järjellistä selitystä en ymmärrä miksi sinun ystävät kääntäisivät sinulle selkänsä yhtäkkiä. Ellet sitten jauha erosta kokoajan ja he eivät jaksa enää kuunnella ja jättävät vastaamatta puheluihin ja viesteihin. Mutta eivät ne sitten todellisia ystäviä olekaan. Hyvin todennäköistä on, että ex-miehesi on mustamaalannut sinua yhteisille ystäville ja kertonut heille mitä olet heistä puhunut (pahaa?). Ehkä keksinyy tai liioitellut juttuja.

Vierailija
6/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millainen ero oli? Onko mahdollista, että exä on kehitellyt sinusta juttuja ja levitellyt? Joskus voi niinkin käydä.

Vierailija
7/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole kyllä samanlaisia kokemuksia. Kuulostaa itse asiassa todella oudolta. Mun ihan tosi läheinen sydänystävä on onnellisesti naimisissa, hänen miehensä on mua kohtaan myös avulias ja ystävällinen. Muutkin ovat ihan "normaaleja" eron jälkeen.

Vierailija
8/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ystäviesi sympatiat ovat ex-miehesi puolella. Olet ilmeisesti eronnut ihan hyvästä miehestä ja kohdellut häntä vielä tosi pa*kamaisesti erossa.

Vierailija
9/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

En usko. Erosimme hyvässä hengessä.

Vierailija
10/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voihan olla, että nämä ystävät näkevät sinut nyt uhkana mutta aika erikoista, jos kaikille ystävillesi tämä olisi yhteinen tekijä. Aika usein sitä itse vain näkee asiat eri tavalla, kuin muut. Haluaa ajatella, että muut ovat kateellisia vapaudestasi tai kenties kokevat sinut uhkana. Mutta entä, jos syy on yksinkertaisesti siinä, että elämäntilanteenne on nyt erilainen ja sinä kyselet näitä parisuhteessa eläviä ystäviä "sinkkujuttuhin" mukaan eli baareihin ym. Tai sitten jauhat jatkuvasti tästä erosta ja ystäväsi haluavat ottaa suhun vähän etäisyyttä. Jos asia ei näin niin ehkä kanttaa puhua näiden ystävien kanssa.

Vierailija
11/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Millainen ero oli? Onko mahdollista, että exä on kehitellyt sinusta juttuja ja levitellyt? Joskus voi niinkin käydä.

Erosimme hyvässä hengessä ja lisäksi hänellä ei ole mitään pahaa puhuttava musta. Tosin, mulla sen sijaan olisi aihetta puhua hänestä paskaa ( peluri, alkoholiongelma unen ja uskoton) Oltiin naimisissa 20 vuotta ja olen aina ollut uskollinen ja hyvä vaimo.

-Ap

Vierailija
12/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sama olotila. Ystävät ovat parisuhteissa ja perheellisiä ja jättävät mut nykyään ulkopuolelle. Olen ainut yksin elävä. En kadehdi heidän asemaansa, olen vain tyytyväinen etten itse enää ole kamalassa parisuhteessa pettäjämiehen kanssa.  En olisi siinä voinut jatkaa. Olen pärjännyt ihan hyvin tämän pari vuotta eron jälkeen, mutta nyt on yksinäisyys toden teolla alkanut hiipiä :(

Vierailija
13/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Voihan olla, että nämä ystävät näkevät sinut nyt uhkana mutta aika erikoista, jos kaikille ystävillesi tämä olisi yhteinen tekijä. Aika usein sitä itse vain näkee asiat eri tavalla, kuin muut. Haluaa ajatella, että muut ovat kateellisia vapaudestasi tai kenties kokevat sinut uhkana. Mutta entä, jos syy on yksinkertaisesti siinä, että elämäntilanteenne on nyt erilainen ja sinä kyselet näitä parisuhteessa eläviä ystäviä "sinkkujuttuhin" mukaan eli baareihin ym. Tai sitten jauhat jatkuvasti tästä erosta ja ystäväsi haluavat ottaa suhun vähän etäisyyttä. Jos asia ei näin niin ehkä kanttaa puhua näiden ystävien kanssa.

En rasittanut ketään eron asioillani. En myöskään jankuttanut sinkkujutuilla enkä ole baari-ihminen ja he ovat tietoisia tästä. He käyvät baareissa pariskuntina ja yksinään, enkä tuomitse heitä.

-Ap

Vierailija
14/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ystäviesi sympatiat ovat ex-miehesi puolella. Olet ilmeisesti eronnut ihan hyvästä miehestä ja kohdellut häntä vielä tosi pa*kamaisesti erossa.

Ehkä, paitsi en usko. Hän on se, joka on kohdellut mua paskamaisesti, ei välttämättä hakannut, mutta mm. ollut uskoton.

Vierailija
15/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosimme hyvässä hengessä, enkä usko, että olisi kehitellyt mitään, sillä ystäväni tuntevat hyvin mua.

Vierailija
16/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Parisuhteessa olevat eivat jostain kumman syysta osaa suhtautua sinkkuihin. Minua ei yhtaan haitaa osallistua pariskuntien illanistujaisiin yksin, mutta pariskunnat kokevat sen oudoksi ja monesti paikalle on jarjestetty joku sinkku mies ihan vaan etta on tasaparit. Outoa minusta. 

Vierailija
17/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Oletan, että ystäväsi olivat sinun ja miehesi yhteisiä ystäviä joita näitte yksin ja yhdessä. Mitään muuta järjellistä selitystä en ymmärrä miksi sinun ystävät kääntäisivät sinulle selkänsä yhtäkkiä. Ellet sitten jauha erosta kokoajan ja he eivät jaksa enää kuunnella ja jättävät vastaamatta puheluihin ja viesteihin. Mutta eivät ne sitten todellisia ystäviä olekaan. Hyvin todennäköistä on, että ex-miehesi on mustamaalannut sinua yhteisille ystäville ja kertonut heille mitä olet heistä puhunut (pahaa?). Ehkä keksinyy tai liioitellut juttuja.

Vain kaksi pariskuntaa ovat olleet yhteisiä kavereita. Muut vain minun. Ei mullakaa ollut aihetta puhua pahaa ystävistäni exälleni. Eikä exäni oikeastaan ole ollut mitään kontaktia heihin, mun kautta tulivat tutuiksi.

Vierailija
18/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Parisuhteessa olevat eivat jostain kumman syysta osaa suhtautua sinkkuihin. Minua ei yhtaan haitaa osallistua pariskuntien illanistujaisiin yksin, mutta pariskunnat kokevat sen oudoksi ja monesti paikalle on jarjestetty joku sinkku mies ihan vaan etta on tasaparit. Outoa minusta. 

Ennen eroa olen kyllä monesti osallistunut illanistujaisiin yksin, eikä kukaan edes kysynyt mieheni perään. Nyt eron jälkeen ei enää tule kutsuja.

Vierailija
19/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niillä on muutakin tekemistä. Koet asian vaan tuolleen, koska nyt sinulla on aikaa enemmän. Aikaisemmin sun kaikki aika meni oman miehesi kanssa, joten sinulla ei ollut aikaa ajatella asiaa. Nyt kaipaat seuraa, joten tunnet tolleen. Kaverisi myös ovat aivan eri tilanteessa, koska ovat parisuhteessa. Usein ihmiset hakeutuvat kaltaistensa pariin ja sinua pidetään friikkinä johtuen siitä, että sinulla ei ole puolisoa. Sun pitää hakea sinkkuseuraa, jotka voivat samaistua sinuun ja sinä heihin.

Vierailija
20/25 |
04.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pahoittelen kirjoitusvirheistä. Muutin Suomeen aikuisiässä miehen (nyt exä) perään.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kahdeksan kolme