Keski-Suomessa synnyttäneet
Saako täällä vielä niitä vauvan sänkyjä vai joutuuko olemaan vauvan kanssa samassa sängyssä?
Luin, että ilmeisesti on vielä se 2 yötä sairaalassa alateitse synnyttäneillä tai vaihtoehtoisesti poliklininen, että pääsee nopeammmin kotiin.
Mielelläni toki olen sen kaksi yötä, mutta lähinnä mietityttää tuo vauvalle sänky. Itse en edes kotona opeta nukkumaan vieressä, ei ole meidän juttu. Ainakin vielä 2012 sai sen sängyn, mutta käsittääkseni on muuttunut käytännöt paljon tämän osilta monissa sairaaloissa.
Yritin kyllä nettisivuilta lukea, mutta en löytänyt. Tai sitten olen puusilmä..
Kommentit (5)
uskoisin että sänky löytyy, muutenhan se olisi lapselle turvallisuusriski jos äiti kääntyisi unissaan ja lapsi jäisi alle
Minun lapseni 1999. Suosittiin vierihoitoa, eli lapsi oli koko ajan luonasi, mutta omassa sängyssään sänkysi vieressä
Vierailija kirjoitti:
uskoisin että sänky löytyy, muutenhan se olisi lapselle turvallisuusriski jos äiti kääntyisi unissaan ja lapsi jäisi alle
No tätä juuri pelkään, että lapsi jäisi alle. Kuulin, että esim Turussa ei enää noita sänkyjä saa.
Kiitos vastanneille! Hyvä, jos edelleen on noita sänkyjä!
Lapseni syntyi 1989 ja silloinkin oli sänky. Heti seuraavana päivänä kotiuduin, koska sairaalabakteeri.