Päiväkodin työntekijät: kysymys sisäkengistä!
Käytättekö töissä takaremmillisiä sisäkenkiä?
Olen lto-opiskelija ja en siis vielä työelämässä. Mulla lähestyy juuri pidempi harjoittelu ja teen kuitenkin koko ajan sijaisuuksia, joten ajattelin että nyt olisi hyvä hetki panostaa ja ostaa kunnon työkengät. Tähän mennessä oon käyttänyt vähän halvempia kenkiä, jotka eivät tue jalkaa ollenkaan tai ole hengittävää materiaalia, joten ne joutavat nyt pois.
Mutta tosiaan: olen kuullut ristiriitaisia mielipiteitä siitä, pitääkö työkengissä olla takaremmi/suljettu takaosa vai ei. Osan mukaan esim. vakuutus ei korvaa jos vaikka liukastuu töissä kengillä, jossa ei ole takaremmiä.
http://www.birkenstock.com/fi-en/arizona-birko-flor/arizona-espadrille-…
Jotain tuon tyylisiä kenkiä mietin, mutta epäilyttää nyt kun noissa ei takaremmiä ole. Mietin muutenkin, ovatko tuollaiset turvallisuusriski - luiskahtavatko takaremmittömät kengät helpommin pois jalasta? Pienten ryhmissä tulee nostettua ja kannettua lapsia ja senkin vuoksi kenkien pitäisi pysyä tukevasti jalassa.
Kommentit (7)
Miten voi olla päiväkodissa töissä, jos ei pysty ratkaisemaan tuollaista itse?
Jotenkin suloista tuo kenkähuolesi:)
En ole kenkäasiaan törmännyt vakuutusmielessä koskaan ja ollut alalla pian 14v. Ja on käynyt pari työtapaturmaakin, mm liukastuminen laitoshuoltajan lattialle jättämään veteen eikä ole vakuutusyhtiö kysellyt kengistä mitään.
Eli ei asiassa ole mitään virallista tms ohjeistusta saati sääntöä.
Itselläni tällä hetkellä Schollin kengät, ilman takaremmiä enkä sellaisia edes ottaisi, hitaat laittaa jalkaan ja riisua.
Hanki sellaiset, mistä takaremmin saa käännettyä eteen jalkapöydän päälle.
https://motiivilehti.fi/wp-content/uploads/2015/11/Ty%C3%B6kenk%C3%A4-L…
Vierailija kirjoitti:
Miten voi olla päiväkodissa töissä, jos ei pysty ratkaisemaan tuollaista itse?
Mitä ihmettä? :D Kai täällä nyt saa kysyä mielipidettä alalla pidempään työskennelleiltä? Kyllä ihan itse sen päätöksen tulen tekemään :D
ap
Ei tarvitse olla takaremmiä kengässä, kun ei ole mitään turvakenkäpakkoa, tuo on vanhentunutta tietoa. Takaremmissä on hyvät puolensa, mutta varsinkin pienillä, missä tulee istuttua paljon lattialla, mutta pitää myös päästä nopeasti ylös ja liikkeelle, pidän helpompana kenkiä, jotka saa jalasta pois ja takaisin nopeasti, tarvittaessa ilman käsiä.
Kiitos kommenteista! Hyvä pointti tuo, että kengät olisi hyvä saada nopeasti jalkaan ja pois jaloista.
ap
Hyvät, nopeasti jalkaan sujautettavat lenkkarit on parhaat. Istuu hyvin, ei remmejä ja nopeat pukea ja riisua.