Näin lasket helposti oman ihannepainosi
Ona pituus - 100 = ihannepaino
Esim. 171-100=71
V: ihannepaino 71 kg
Kommentit (36)
Onko ihannepaino edelleen sama, jos alkaa käydä salilla ja saa 10 kg lihasta?
Mutku mä en osaa laskea muuta kuin 1+1. Se on 3.
Pituus miinus 105. Tämä tullut lääkärin suusta.
Vierailija kirjoitti:
Jep. Ylipainossa ei ole väliä, koostuuko se läskistä tai lihaksesta. Ylipaino rasittaa sydäntä ja niveliä.
Vierailija kirjoitti:
Kuka vielä tänäpäivänä käy salilla hankkiakseen pelkkää lihasta voiman ja kestävyyden sijaan? Kyllä voima ja kestävyys on tärkeämpää kuin se ylimääräinen lihasmassa.
Sanoisin että paino - 110 kiloa on lähempänä totuutta. Esim 160 senttinelle naiselle tuo mainitsemasi 60 kiloa tekee auttamatta aika pönäkän ulkomuodon.
Vierailija kirjoitti:
Pituus miinus 100, lääkäriltä tuon kanssa opin.
T. Av
-105 tai -110 on ainakin naiselle paljon parempi. Miehelle voi riittää jopa -100.
Periaatteessahan tuo toimii. Mun mieheni on 172 pitkä ja painaa 70 kiloa. Lapsi on 125 pitkä ja painaa 25 kiloa. Vauva on 55 cm, se ei sitten vissiin saisi painaa mitään?
Vierailija kirjoitti:
Periaatteessahan tuo toimii. Mun mieheni on 172 pitkä ja painaa 70 kiloa. Lapsi on 125 pitkä ja painaa 25 kiloa. Vauva on 55 cm, se ei sitten vissiin saisi painaa mitään?
Lapsille tätä on turha soveltaa, he kuitenkin kasvavat vielä joka suuntaan paljon. Mutta aikuisille tämä on tarkoitettukin..
Vierailija kirjoitti:
Jes, olen tosi lähellä!
N178/72
Vierailija kirjoitti:
Sanoisin että paino - 110 kiloa on lähempänä totuutta. Esim 160 senttinelle naiselle tuo mainitsemasi 60 kiloa tekee auttamatta aika pönäkän ulkomuodon.
Kävin vastikään kehonkoostumusmittauksessa, ja laite ilmoitti minun, 160-senttisen naisen, ihannepainoksi 62 kiloa. Olen käynyt mittauksessa myös aiemmin, ja aina saanut samantyyppisen tuloksen. Lihasmassaa on useita kiloja tavanomaista enemmän, vaikka en edes treenaa mitenkään tavoitteellisesti. Minulla vain sattuu olemaan sellaiset geenit, että lihasmassaa kertyy helposti. Olisinpa tiennyt tämän teininä, kun kriiseilin "ylipainoni" vuoksi.
Mä oon 159 ja kyllä 59 kg olis mulle aika paljon :D Tällä hetkellä painan siis 51 kg.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuka vielä tänäpäivänä käy salilla hankkiakseen pelkkää lihasta voiman ja kestävyyden sijaan? Kyllä voima ja kestävyys on tärkeämpää kuin se ylimääräinen lihasmassa.
Ei ole edes mahdollista hankkia pelkkää lihasta voiman sijasta. Voimaa tulee aina lisää kun lihakset kasvaa, ja toisin päin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole edes mahdollista hankkia pelkkää lihasta voiman sijasta. Voimaa tulee aina lisää kun lihakset kasvaa, ja toisin päin.
Anteeksi, mutta naurattaa sellaiset ihmiset jotka uskoo tälläiseen hölynpölyyn. Onneksi meidät nuoret on koulittu oikeaan oppiin jo koulun terkan ja liikan tunneilla. Ei se lihasmassan kasvattaminen edelleenkään lisää voimaa.
Vierailija kirjoitti:
10kg lihasta vaatii vuosien treenin. Ja yleensä samalla rasvaa palaa pois eli painosta lähtee pois rasvaa
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anteeksi, mutta naurattaa sellaiset ihmiset jotka uskoo tälläiseen hölynpölyyn. Onneksi meidät nuoret on koulittu oikeaan oppiin jo koulun terkan ja liikan tunneilla. Ei se lihasmassan kasvattaminen edelleenkään lisää voimaa.
Totuus nyt kuitenkin on, ettei pienillä lihaksilla kovin suuria voimia saa. Eikä suuret lihakset ole voimattomat. Toki lajiharjoittelulla saadaan maksimivoimat irti lihaksista, jos se on tavoitteena.
No kidding?!?