Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Suojatyöpaikkalaiset syyllistää työttömiä eniten ja äänekkäimmin

Vierailija
03.02.2018 |

Paljastavat itsensä asenteellaan.
Kukaan ei enää palkkaisi näitä motivaationsa menettäneitä laiskureita jotka ovat takapuolensa iskeneet duunipaikkaansa ja mukavuudenhaluisina nippanappa tekevät tarvittavan, eikä edes uusia jakseta perehdyttää kun se olisi aivan liian vaativaa --- Uudet koetaan uhkana ja torpedoidaan siinä joutessa heidän työnilonsa latistaen ja pätien,
erään työnantajan selkein sanoin " poishan sä et noita lusmuja enää laillisin keinoin saa kun ne takapuolensa on tohon iskeneet, siinä jumittavat sitten ikänsä".
Ainoastaan luonnollinen poistuma tai eläke tai työkyvyttömyyden takaama sairaus voi antaa väylän uusille ja innostuneille.
Ja nämä suojatyölusmut sitten pokkana kuittailee äänekkäimmin työnhakijoille että : menkää töihin! Kyllä niitä töitä löytyy!

Kommentit (14)

Vierailija
1/14 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Se on kuulkaas juuri noin useinmiten  totuus noiden huutelijoiden taustalla , valitettavasti.

Itse ollaan työpaikkojen lusmuja ja pokkana kuittaillan työnhakijoille.

Ahkerat keskittyy omaan työhönsä , ei niitä kiinnosta aukoa päätänsä.

Vierailija
2/14 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä on niin totta. Valtion- ja kunnan- sekä kaupunkien virastot täynnä näitä paperit kädessä kävelijöitä.

Kulkevat kaverien kanssa rupattelemassa huoneesta toiseen, joku hämäyspaperinivaska kourassaan.

Sitten odotetaan ruoka- ja kahvitaukoja, ja kas kohta pääseekin kotiin.

Työpäivän teho on sellaista 12 % luokkaa. Oheistoiminta näille tärkeämpää kuin tuottava työ.

Valitettavasti, ja kansalaiset kärsivät tästä tehottomuudesta 88 %. Nämä hortoilijat yleensä miespuolisia ja paskantärkeitä vetelyksiä.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/14 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllähän tämäkin palstan monista kommenteista näkee, että osa on melkoisen tyhmiä. Minäkin menin joskus takavuosina hommaan, jonka piti olla vaativaa, työkaverin mielestä oli. Totesin, että helpoimmasta päästä, mitä olen tehnyt ja tahtikin oli leppoisa. Mutta hän oli koko työuransa ollut samassa paikassa ja siellä ei tiedetty, mitä on kiire. Ihan samoja hommia tein ja nopeasti opittavissa oli. Määräaikaista työtäni olisi vielä jonkun aikaa jatkettu, mutta en jaksanut enää, oli liian helppoa, kun tuli tarjolle toinen työ. Tämä on vähän vaativampaa, mutta ei vaikeaa.

Nykyisessä työssä edeltäjäni oli poikkeus, eläkkeelle jäänyt muori (alunperin työllistämistuella palkattu), jola oli osaamisessa kyllä jonkin verran puutteita, mutta hän ei sentään pitänyt töitä mitenkään kamalan vaativina ja ei ollut koko ajan valittamassa kiirettä. Tuli mieleen myös takavuosien harjoittelusta yksi tyyppi, jolla oli koko ajan kamalasti painetta ja töitä. Mitään vain ei tapahtunut.

Vierailija
4/14 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä on niin totta. Valtion- ja kunnan- sekä kaupunkien virastot täynnä näitä paperit kädessä kävelijöitä.

Tähän yksi muisto takavuosilta yli 20 vuoden takaa. Olin eräässä valtion virastossa atk-tukihenkilönä. Hommiini kuului siis asentaa myös ohjelmat. En tehnyt lainkaan asiakaspalvelua. Muistan vieläkin sen naaman, kun yksi tyyppi totesi että tuokin kävelee vain sama paperi kädessä huoneesta toiseen. Hän varmaan oletti, että mun olisi pitänyt alkaa ottaa vastaan asiakkaita, vaikka en sitä hommaa tehnytkään. Siinä paperissa oli asennuskoodit, jotka oli jokaisella koneella omat. Kävin päivittämässä ohjelmat jokaisen virkailijan koneelle ja se oli parin minuutin homma/kone. Sinänsä muuten aika leppoisaa, vaikka tein vähän toimistotöitä lisäksi. Helpoimpia hommia missä olen ollut. Mutta paperi kädessäni oli tarpeellinen ja mun työtä oli kulkea huoneesta toiseen silloin tällöin.

Vierailija
5/14 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Yksityisellä puolella ei ole suojatyöpaikkoja ja Suomessa työnantaja voi irtisanoa kenen tahansa koska tahansa.

Julkisella puolella on toki paljonkin tarpeetonta työtä tekeviä ja aivan ilman töitä olevia. Esimerkiksi kuntaliitosten ja niiden ketjutuksen myötä, mutta myös muutenkin.

Vierailija
6/14 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaveri kertoi kuinka sattui kerran kuulemaan kun erään työpaikan työhönsä leipääntynyt vakilusmu sai (epämieluisaksi tehtäväkseen) perehdyttää jotain palkkatukityöntekijää työnkuvaan muutaman viikon tai kk, niin tää oli esittelynsä sijaan ekana tiuskaissut tälle henkilölle : " yritätsä viedä mun työpaikan!"

Koko "perehdytyksen "+ työpestin ajan tämä lusmu oli suureen ääneen valittanut kuinka " nyt tulee lisähommaa, en minä jaksa  ja ehdi perehdyttää, oppii ellei ole täystyhmä, jne"

Asenne näkyi käytöksestä ja naamasta, oli  niin inhottava ja ilkeä tulokasta kohtaan että kuuden kk palkkatukipesti oli taattua helvettiä uudelle.

Aika tuoda tätäkin puolta nyt esiin, varsinkin nyt kun älypäät keksi vaatia 18tuntia pakkotyötä missä vain kunhan tunnit täyttyy ettei menetä työttömyyskorvausta.

Ihmisiä saatetaan kohdella aika törkeästi  jos sattuu mulkku kohdalle.

Vierailija
7/14 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Osa varmaan peittelee omassa elämässään jotain joka ei sovi työteliään kunnon ihmisen kuvaan.

Epäilen yhtä, että menneisyydessään on jotain. Hän selkeästi inhoaa työttömiä, siis yksi työkaveri. Hän on jäänyt minulle kiinni valehtelusta useamman kerran ja epäilen varastamisestakin. Päällisinpuolin siis mitä työteliiäin ihminen.

Olen oikeasti jopa alkanut epäillä, että hänellä on jokin tarve tuolla työttömien haukkumisella. Tai ylipäätään sillä, että aina haukkuu jotain toista työkaveria.

Itse mokaa joskus, mutta haukkuu pienistä virheistä ja jopa valehtelee toisen tehneen niitä.

Työpaikalla toinenkn joka korostaa omaa mukamas ammattitaitoaan. Olen yllättänyt hänet sotkemasta toisten töitä.

Kumpikin inhottavinpia asenteissa työttömiä kohtaan.

Siinä työntekijät jotka voisi poistaa ja tilalle palkata sellaisia jotka ymmärtävät, että töissä tärkeintä ei ole heidän egonsa vaan, että työrauha on kaikilla ja työt sitäksutta tuleva tehdyiksi.

Vierailija
8/14 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Suomessa työnantaja voi irtisanoa kenen tahansa koska tahansa

.

Jos irtisanominen katsotaan tehdyksi laittomasti, eli laittomin perustein kusessa on työnantaja .

Suomessa.

Vierailija
9/14 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Osa varmaan peittelee omassa elämässään jotain joka ei sovi työteliään kunnon ihmisen kuvaan.

Epäilen yhtä, että menneisyydessään on jotain. Hän selkeästi inhoaa työttömiä, siis yksi työkaveri. Hän on jäänyt minulle kiinni valehtelusta useamman kerran ja epäilen varastamisestakin. Päällisinpuolin siis mitä työteliiäin ihminen.

Olen oikeasti jopa alkanut epäillä, että hänellä on jokin tarve tuolla työttömien haukkumisella. Tai ylipäätään sillä, että aina haukkuu jotain toista työkaveria.

Itse mokaa joskus, mutta haukkuu pienistä virheistä ja jopa valehtelee toisen tehneen niitä.

Työpaikalla toinenkn joka korostaa omaa mukamas ammattitaitoaan. Olen yllättänyt hänet sotkemasta toisten töitä.

Kumpikin inhottavinpia asenteissa työttömiä kohtaan.

Siinä työntekijät jotka voisi poistaa ja tilalle palkata sellaisia jotka ymmärtävät, että töissä tärkeintä ei ole heidän egonsa vaan, että työrauha on kaikilla ja työt sitäksutta tuleva tehdyiksi.

Juuri näin.

Joka sana täyttä totta!

Vierailija
10/14 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Tähän yksi muisto takavuosilta yli 20 vuoden takaa. Olin eräässä valtion virastossa atk-tukihenkilönä. Hommiini kuului siis asentaa myös ohjelmat. En tehnyt lainkaan asiakaspalvelua. Muistan vieläkin sen naaman, kun yksi tyyppi totesi että tuokin kävelee vain sama paperi kädessä huoneesta toiseen. Hän varmaan oletti, että mun olisi pitänyt alkaa ottaa vastaan asiakkaita, vaikka en sitä hommaa tehnytkään. Siinä paperissa oli asennuskoodit, jotka oli jokaisella koneella omat. Kävin päivittämässä ohjelmat jokaisen virkailijan koneelle ja se oli parin minuutin homma/kone. Sinänsä muuten aika leppoisaa, vaikka tein vähän toimistotöitä lisäksi. Helpoimpia hommia missä olen ollut. Mutta paperi kädessäni oli tarpeellinen ja mun työtä oli kulkea huoneesta toiseen silloin tällöin.

Nyt ei ollut kysymys sinusta tai muistakaan oikeaa työtä tekevistä. Vaikka nuo paperit tuossa mainittiinkin.

Etkö muka tiedä keski-ikäistä beigen väristä Perttiä, joka käyttää suurimman osan työpäivästään vaelteluun ja muiden Perttien kanssa tyhjän jauhamiseen. Valittaa mahdollisesti myös ainaisia työkiireitään. 

Vierailija
11/14 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Just nämä jotka on ikänsä olleet samassa duunissa, minne puolivahingossa, säkällä tai yleisimmin suhteilla onnistuivat livahtamaan.

Eläkepäivä odotellessa , tykypäivillä käydessä muodon vuoksi "työtehoa" nostattamassa  että jaksaa nuokkua ja vinoilla leipääntyneenä ja  tylsistyneenä päivästä toiseen.

Ku ei millään jaksais nousta aamulla ..ja työttömät vaan saa lusmuilla ja makoilla kotona ja me.... ....raadetaan.   Saamarin työttömät juu. Aktivoikaa ne.

Vierailija
12/14 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kumpikin inhottavinpia asenteissa työttömiä kohtaan."

Ajattelepa tilannetta kun nämä kaksi kuvailemaasi luonnetyyppiä muodostaa "tiimin" ja heidän "tiimiinsä" haetaan  vaikkapa avustajaa osaksi "tiimityötä".

Sanonpa vaan että syvä osanottoni kuka noin kusiseen paikkaan joutuu. 

Vierailija
13/14 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen valitettavasti huomannut. Työkuormaansa valittavat tyhjäntoimittajat, joiden tilalle olisi koska tahansa löydettävissä kolme kertaa tehokkaampia nuoria, ovat kovimpia työttömien soimaajia ja ”kotisohvalla makoilijoista” valittajia. Henkilöitä, jotka menisivät shokkiin jos joutuisivat oikeaan tulosvastuulliseen työhön.

Vierailija
14/14 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa työnantaja voi irtisanoa kenen tahansa koska tahansa

.

Jos irtisanominen katsotaan tehdyksi laittomasti, eli laittomin perustein kusessa on työnantaja .

Suomessa.

Ay-liike on huolehtinut hyvin, että tuottamatonta laiskaa tai jopa yritykselle vanhingollista tekijää ei voi irtisanoa. Se on heti persettä penkkiin.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi seitsemän seitsemän