Montako yli 55-vuotiasta työtoveria sinulla on?
Onko sen ikäisiä enää juurikaan työelämässä? Millä alalla olet?
Kommentit (26)
Meitä on tässä yksikössä yhteensä 40, koko firmassa noin 400. Työkavereista ainakin 12 on täyttänyt 55 vuotta, 2 on jäämässä eläkkeelle tänä vuonna. Nuorin porukasta täytti joulukuussa 23 vuotta.
En tiedä tarkalleen minkä ikäisiä kaikki on, mutta kaksi on varmasti yli 55, kaksi muuta jotain sinnepäin mutta voi olla hieman alle.
Olen töissä insinööritoimistossa ja kyllä siellä on noin neljännes yli 55-vuotiaita.
2, ja kolmas sen verran ihan pian.
Ovat Yrityksen perustaja, freelancer ja markkinointipäällikkö.
Media-ala.
Ajatteletko että yli 55-vuotias ei tee enää töitä?! Olen 58, kokopäivätyössä.Samoin suurin osa ikätovereitani.Tässä iässä kouluttaudutaan, harrastetaan paljon,matkustellaan ja hoidetaan itseä eri tavalla kuin nuorempana koska siihen on aikaa,rahaa ja ymmärrystä.
Eri asia saattaa olla heillä jotka eivät koskaan ole työelämässä käyneetkään.Heidän tilannettaan en tunne.
Liian monta. Töissä on alle kymmenen henkeä töissä ja alle tuon iän minä ja yksi muu. Melkoista kantturasirkusta pahimmillaan mutta "rautainen työkokemus" on kova sana 🙈🙊🙈
Meillä KAIKKi yli 35-vuotiaat irtisanotaan ja uudet on enintään 30-vuotiaita. Siis tasan 0 ja samanlaisena tilanne pysyy niin kauan kun olen puikoissa.
Vierailija kirjoitti:
Ajatteletko että yli 55-vuotias ei tee enää töitä?! Olen 58, kokopäivätyössä.Samoin suurin osa ikätovereitani.Tässä iässä kouluttaudutaan, harrastetaan paljon,matkustellaan ja hoidetaan itseä eri tavalla kuin nuorempana koska siihen on aikaa,rahaa ja ymmärrystä.
Eri asia saattaa olla heillä jotka eivät koskaan ole työelämässä käyneetkään.Heidän tilannettaan en tunne.
Samalla menettää sen saman draivin joka on useimmilla nuorilla. Kitistään palkasta, ylitöistä ja yritetään tehdä asiat niinkun aina ollaan tehty. Siinä on vain se että viimeisen 15 vuoden aikana alalla kun alalla on tapahtunut suorastaan vallankumous eikä vanhoihin kaavoihin yksinkertaisesti voi jäädä.
Samalla ottaa oma-aloitteisesti vastaan työpuheluita vaikka 24 tuntia vuorokaudessa ja tekee työt niin ripeästi kun deadlinet vaatii. Usein jopa yötä myöten.
Puolet. Kunta-alalla olen. Kaipaan nuorempaa porukkaa, vaikka itsekin alan olla kohta viisissä kymmenissä.
Sukulaiseni aloitti juuri uuden ammatin opiskelun, hän on 63-vuotias nainen. On tehnyt jo 40 vuotta töitä yksityisessä firmassa ja vielä on paukkuja opetella uusi ammatti. Kunnioitan!
Yli puolet on nimenomaan 55 tai vanhempia naisia. Mutta semmoista se on valtiolla.
Ei tolla porukalla ole mitään hätää.
Oli pomokin ihan sokissaan (myös moinen 55v täti) kun tuli mainittua että olen nyt vähemmistössä kaveriporukassa kun on töitä. Että hänen maailmassaan työttömyys on todella harvinaista... ja sen kyllä uskonkin seuratessa sen iän porukkaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Samalla menettää sen saman draivin joka on useimmilla nuorilla. Kitistään palkasta, ylitöistä ja yritetään tehdä asiat niinkun aina ollaan tehty. Siinä on vain se että viimeisen 15 vuoden aikana alalla kun alalla on tapahtunut suorastaan vallankumous eikä vanhoihin kaavoihin yksinkertaisesti voi jäädä.
Samalla ottaa oma-aloitteisesti vastaan työpuheluita vaikka 24 tuntia vuorokaudessa ja tekee työt niin ripeästi kun deadlinet vaatii. Usein jopa yötä myöten.
Ja sitten nämä oman elämänsä uraohjukset ovat bönäreissä kolmekymppisenä ja nelikymppisenä tajuavat, että elämä jäi elämättä deadlinen painaessa päälle. Itse olen seurannut viiskytplussien rentoa asennetta töissä. Työt tehdään kokemuksella ja osaamisella. Turha vouhke jäänyt pois ja vapaa-ajallaan heillä on muutakin, kuin duunipuhelut ja Tinder. Niin ja omalla työmaallani 15 työntekijää 4 yli 55v. Vanhin vakkariduunin saanut oli 63v nainen. Säpäkkä nainen, peittoaa monet löllömahaiset "oma-aloitteiset" diginatiivit.
Vierailija kirjoitti:
Yli puolet on nimenomaan 55 tai vanhempia naisia. Mutta semmoista se on valtiolla.
Ei tolla porukalla ole mitään hätää.
Oli pomokin ihan sokissaan (myös moinen 55v täti) kun tuli mainittua että olen nyt vähemmistössä kaveriporukassa kun on töitä. Että hänen maailmassaan työttömyys on todella harvinaista... ja sen kyllä uskonkin seuratessa sen iän porukkaa.
Valtiolta irtisanottiin vuonna 2015 muutama sata 55 täyttänyttä, vaan ei vielä eläkeikäistä. Ei siellä ole turvassa enempää kuin muuallakaan.
Kaikki paitsi yksi, joka on minua vuoden vanhempi.
Vierailija kirjoitti:
Mä luulen, että aloittaja miettii nykyistä ikärasismia. Kun jää viidenkympin korvilla työttömäksi, on melko mahdotonta löytää uutta työtä. Millään vuosikymmenien kokemuksella ei ole enää mitään merkitystä.
Tarkoitatko saman ryhmän kollegoita, vai ihan yleisesti työpaikkaa? Yleisesti veikkaan n. 15, omassa 10 hlö ryhmässäni ei ketään. Firman miehitys on noin 60 henkeä.
En ole ihan varma kaikkien iästä, mutta noin 10. Työpaikkani on 80 hengen kansainvälinen yritys, koti- ja pääpaikka Suomessa.