Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Montako yli 55-vuotiasta työtoveria sinulla on?

Vierailija
03.02.2018 |

Onko sen ikäisiä enää juurikaan työelämässä? Millä alalla olet?

Kommentit (26)

Vierailija
21/26 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ajatteletko että yli 55-vuotias ei tee enää töitä?! Olen 58, kokopäivätyössä.Samoin suurin osa ikätovereitani.Tässä iässä kouluttaudutaan, harrastetaan paljon,matkustellaan ja hoidetaan itseä eri tavalla kuin nuorempana koska siihen on aikaa,rahaa ja ymmärrystä.

Eri asia saattaa olla heillä jotka eivät koskaan ole työelämässä käyneetkään.Heidän tilannettaan en tunne.

Samalla menettää sen saman draivin joka on useimmilla nuorilla. Kitistään palkasta, ylitöistä ja yritetään tehdä asiat niinkun aina ollaan tehty. Siinä on vain se että viimeisen 15 vuoden aikana alalla kun alalla on tapahtunut suorastaan vallankumous eikä vanhoihin kaavoihin yksinkertaisesti voi jäädä.

Samalla ottaa oma-aloitteisesti vastaan työpuheluita vaikka 24 tuntia vuorokaudessa ja tekee työt niin ripeästi kun deadlinet vaatii. Usein jopa yötä myöten.

Ja sitten nämä oman elämänsä uraohjukset ovat bönäreissä kolmekymppisenä ja nelikymppisenä tajuavat, että elämä jäi elämättä deadlinen painaessa päälle. Itse olen seurannut viiskytplussien rentoa asennetta töissä. Työt tehdään kokemuksella ja osaamisella. Turha vouhke jäänyt pois ja vapaa-ajallaan heillä on muutakin, kuin duunipuhelut ja Tinder. Niin ja omalla työmaallani 15 työntekijää 4 yli 55v. Vanhin vakkariduunin saanut oli 63v nainen. Säpäkkä nainen, peittoaa monet löllömahaiset "oma-aloitteiset" diginatiivit.

Tarkoitat kai että teettävät työt nuoremmilla koska oma digiosaaminen on täysi nolla. Kehityksen kelkasta pudonneet jo vuosia sitten eikä enää ole mitään yritystäkään oppia uutta. Joka päivä jauhetaan kahvihuoneessa kuinka monta päivää ja kuukautta on vielä eläkkeeseen ja mitä sitten sitku-elämässä tehdään. Kehityksen jarruja.

Vierailija
22/26 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen kunta-alalla ruokapalvelussa ja suurin osa on 50-60-vuotiaita. Ala ei houkuttele nuoria. Olen itse kolmekymppinen ja lisäkseni kaupungilla ei ole kovinkaan montaa nuorta. Ne vähäisetkin nuoret jaksavat muutaman vuoden ja siirtyvät muihin hommiin, koska kaupungilla on tarjota vain määräaikaisuuksia määräaikaisuuksien perään. Itse olen jaksanut pätkiä jo 6 vuotta. Luulisi, että nuorista haluttaisiin pitää kiinni.

Työpaikalla muiden ikä ei haittaa. Olen tottunut olemaan nuorin joka paikassa ja tulen toimeen kaikkien kanssa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/26 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme. Itse täytän tuon tässä kuussa. Kun työpaikallani on 8 hlöä, niin puolet on vähintään 55v.

Vierailija
24/26 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen julkisella puolella taloushallinnon palveluja tuottavassa yrityksessä ja valtaosa työkavereista on yli 55 vuotiaita. Viime vuosina on tullut jonkin verran uusia, nuoria työntekijöitä, mutta kyllä eläkkeelle jäävien tilalle on palkattu useita yli viisikymppisiäkin. Tällä alalla kokemusta arvostetaan ihan oikeasti. Jos avointa paikkaa hakevien joukossa on tarjolla vastavalmistunut, täysin kokematon ihminen ja vaikka se 55-vuotias koko ikänsä alalla ollut hakija, niin jälkimmäinen valitaan ellei palkkapyyntö ole ihan posketon.

Vierailija
25/26 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Monta. ERITTÄIN fyysinen työ, leipomoalalla. Nostan todella hattua, että edelleen tekevät 40h/vko, kroppa kestää jne.

Vierailija
26/26 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmaan 70 prosenttia on yli 55-vuotiaita, ja 30prosenttia yli 60-vuotiaita. Meillä on iso eläköitymisbuumi tulossa.

Olen opettaja ammatillisella puolella.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi yhdeksän kaksi