Montako yli 55-vuotiasta työtoveria sinulla on?
Onko sen ikäisiä enää juurikaan työelämässä? Millä alalla olet?
Kommentit (26)
Olen kunta-alalla ruokapalvelussa ja suurin osa on 50-60-vuotiaita. Ala ei houkuttele nuoria. Olen itse kolmekymppinen ja lisäkseni kaupungilla ei ole kovinkaan montaa nuorta. Ne vähäisetkin nuoret jaksavat muutaman vuoden ja siirtyvät muihin hommiin, koska kaupungilla on tarjota vain määräaikaisuuksia määräaikaisuuksien perään. Itse olen jaksanut pätkiä jo 6 vuotta. Luulisi, että nuorista haluttaisiin pitää kiinni.
Työpaikalla muiden ikä ei haittaa. Olen tottunut olemaan nuorin joka paikassa ja tulen toimeen kaikkien kanssa.
Kolme. Itse täytän tuon tässä kuussa. Kun työpaikallani on 8 hlöä, niin puolet on vähintään 55v.
Olen julkisella puolella taloushallinnon palveluja tuottavassa yrityksessä ja valtaosa työkavereista on yli 55 vuotiaita. Viime vuosina on tullut jonkin verran uusia, nuoria työntekijöitä, mutta kyllä eläkkeelle jäävien tilalle on palkattu useita yli viisikymppisiäkin. Tällä alalla kokemusta arvostetaan ihan oikeasti. Jos avointa paikkaa hakevien joukossa on tarjolla vastavalmistunut, täysin kokematon ihminen ja vaikka se 55-vuotias koko ikänsä alalla ollut hakija, niin jälkimmäinen valitaan ellei palkkapyyntö ole ihan posketon.
Monta. ERITTÄIN fyysinen työ, leipomoalalla. Nostan todella hattua, että edelleen tekevät 40h/vko, kroppa kestää jne.
Varmaan 70 prosenttia on yli 55-vuotiaita, ja 30prosenttia yli 60-vuotiaita. Meillä on iso eläköitymisbuumi tulossa.
Olen opettaja ammatillisella puolella.
Tarkoitat kai että teettävät työt nuoremmilla koska oma digiosaaminen on täysi nolla. Kehityksen kelkasta pudonneet jo vuosia sitten eikä enää ole mitään yritystäkään oppia uutta. Joka päivä jauhetaan kahvihuoneessa kuinka monta päivää ja kuukautta on vielä eläkkeeseen ja mitä sitten sitku-elämässä tehdään. Kehityksen jarruja.