Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkean verenpaineen raja madaltuu? Uudet arvot 130/80 .

Vierailija
03.02.2018 |

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

https://www.is.fi/terveys/art-2000005547000.html

Mitä ajatuksia herättää?

70/120 olisi vielä parempi.

Vierailija
42/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jossain teeman dokumentissa joka käsitteli länsimaiden sydän- ja verisuonitauteja, käväistiin Afrikassa mittaamassa 60-70-vuotiaiden ukkojen paineita. Olivat eri planeetalta kuin lännessä. Jotain 60-70/120, joita täällä pidetään nuorison paineina.

Siellä eletäänkin auringon, ei kellon mukaan. Eikä ole työstressiä vuosikymmeniä. Muija ja mukulat kerää risut savimajaan rakentamiseen ja lämmittämiseen.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käyttäjä8082 kirjoitti:

turhan alhanen, kyllä mulle riittää jos alapaine on 85-90

Tuo on melko korkea paine

Vierailija
44/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itellä huitelee siellä 90/60. ois kiva saada korkeempikin niin ei huimais niin kovin

Vierailija
45/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Matalan verenpaineen omaavat elävät pidempään. MOT.

Mulla on 55/110 ja tosi huono olo. Matala verenpaine on  kauheaa, pitää aamulla heti herättyä syödä lakritsia ja kahvia, että pysyy pystyssä ja ruoka on mielestäni pahaa, kun olen jotutunut lisäämään suolaa enemmän kuin ennen. Onko teillä tiedossa muita konsteja nostaa verenpainetta kuin nuo? Olen normaalipainoinen ja en liiku, koska liikunnan jälkeen en pysy pystyssä, koska paineet laskevat. Loppuilta menee sohvalla jalat ylhäällä. Kaupassa pitää aina tukeutua ostoskärryihin, ettei pimenen silmissä. Ottaisin mieluummin korkean verenpainen kuin tämän!

Onko sinulta otettu sydänfilmi? Ettei ole jotain rytmihäiriötä?

Vierailija
46/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mikä sitten ratkaisuksi, kun lääkärin määräyksestä täytyy käyttää tavallista enemmän suolaa, mutta se nostaa verenpainetta?

Ratkaisu voisi olla omien aivojen käyttö.  Sulla täytyy olla tieto, miksi lääkäri kehottaa syödä suolaa. Verenpainetta voit ihan itse mitata.

Ja se sun on myös ymmärrettävä, että lääkäri ei MÄÄRÄÄ yhtään mitään, vaan ehdottaa. Valinnan teet itse.

Tottakai olen ottanut asioista itsekin selvää! Lääkäri on suositellut minua käyttämään tavallista enemmän suolaa (ja nestettä), koska minulta on poistettu paksusuoli ja osa ohutsuolesta. Lisääntynyt suolankäyttö on kuitenkin nostanut verenpainettani, mitä toinen lääkäri pitää ongelmallisena.

Vierailija
47/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla on 55/110 ja tosi huono olo. Matala verenpaine on  kauheaa, pitää aamulla heti herättyä syödä lakritsia ja kahvia, että pysyy pystyssä ja ruoka on mielestäni pahaa, kun olen jotutunut lisäämään suolaa enemmän kuin ennen. Onko teillä tiedossa muita konsteja nostaa verenpainetta kuin nuo? Olen normaalipainoinen ja en liiku, koska liikunnan jälkeen en pysy pystyssä, koska paineet laskevat. Loppuilta menee sohvalla jalat ylhäällä. Kaupassa pitää aina tukeutua ostoskärryihin, ettei pimenen silmissä. Ottaisin mieluummin korkean verenpainen kuin tämän!

Minulla on läppävika, mitraaliläppä vuotaa ja aorttaläppä on paksuuntunut. Mutta verenpaineelle ei voi oikein muuta kuin syödä suolaista, sanoo lääkäri. Saan se joskus nousemaan 62 :een omalla mittarilla mitattuna. Mutta ikinä ei puhuta tästä ongelmasta, aina vain korkeasta verenpaineesta. Näköjään täällä oli muitakin alapaineisia, tsemppiä teille!

Vierailija
48/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

No jossain teeman dokumentissa joka käsitteli länsimaiden sydän- ja verisuonitauteja, käväistiin Afrikassa mittaamassa 60-70-vuotiaiden ukkojen paineita. Olivat eri planeetalta kuin lännessä. Jotain 60-70/120, joita täällä pidetään nuorison paineina.

No joo, kerro miten se paine voisi nousta jos päivän työ on nojailla savimajan seinustaan ja siirtyä vain auringon tieltä pois.

Vierailija
49/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minulla on läppävika, mitraaliläppä vuotaa ja aorttaläppä on paksuuntunut. Mutta verenpaineelle ei voi oikein muuta kuin syödä suolaista, sanoo lääkäri. Saan se joskus nousemaan 62 :een omalla mittarilla mitattuna. Mutta ikinä ei puhuta tästä ongelmasta, aina vain korkeasta verenpaineesta. Näköjään täällä oli muitakin alapaineisia, tsemppiä teille!

Mulla oli aikoinaan tuohon ihan lääkityskin, kun paineet oli niin alhaalla, etten meinannu pysyä pystyssä.

Vierailija
50/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Mulla oli aikoinaan tuohon ihan lääkityskin, kun paineet oli niin alhaalla, etten meinannu pysyä pystyssä.

Muistatko mitä lääkettä söit? Auttoiko? Kiitos jo etukäteen!

Vierailija
51/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käyttäjä8082 kirjoitti:

turhan alhanen, kyllä mulle riittää jos alapaine on 85-90

Tuo on melko korkea paine

Ei mulle.

Vierailija
52/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Muistatko mitä lääkettä söit? Auttoiko? Kiitos jo etukäteen!

Joo, Orstanorm oli lääkkeen nimi. Auttoi kyllä. Muistan, että sivuvaikutuksena saattaa tulla verenpaineen nousua :)

Vierailija
53/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Aika hullua. Mulla on aina ollut todella matalat lukemat, siis tyyliin 94/60 ja syön paljon suolaa ja sipsejä, en liiku ja mulla on ollut elämäni läpi henkistä stressiä ja pahoinvointia. Että aivan sama mitä ne suositukset tulevat olemaan.

Hassuinta artikkelissa, jonka itse luin aiheesta tänään, en ole varma oliko se sama, jonka ap linkitti oli, että eniten ollaan huolissaan siitä, että ihmisiltä ei mittailla vuosiin verenpaineita tämä on siis aivan totta, mutta eikö riittäisi , että korjataan tämä, miksi samalla piti rajojakin muuttaa!

Lääketehdas-salaliittoteoriat voi unohtaa, tarkoituksena on ohjata vain vähän koholla olevilla arvoilla elintapoja. Ja taas koholla oiekasti olevilta verenpaine olisi syytä saada alas mm. aivohalvausriskin takia.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi kaksi seitsemän