Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Korkean verenpaineen raja madaltuu? Uudet arvot 130/80 .

Vierailija
03.02.2018 |

Kommentit (53)

Vierailija
1/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään. Lääkkeellä on nyt 116/85. Tyytyväinen olen. N42

Vierailija
2/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lääketeollisuus kiittää, lääkkeenkäyttäjät lisääntyy.  Surullista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Päädyn pakkolääkitykseen. En ymmärrä, miksi aina vedotaan liikuntaan, elämäntapoihin, painoon jne. kun suurin syy on stressi. Olen 170 cm noin 60 kg painava nainen, en tupakoi, liikun säännöllisesti jne. ja verenpaine on kutakuinkin aina 135/90.

Vierailija
4/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, koska tuskin tulen noudattamaan.

Vierailija
5/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Päädyn pakkolääkitykseen. En ymmärrä, miksi aina vedotaan liikuntaan, elämäntapoihin, painoon jne. kun suurin syy on stressi. Olen 170 cm noin 60 kg painava nainen, en tupakoi, liikun säännöllisesti jne. ja verenpaine on kutakuinkin aina 135/90.

Kuka ne lääkkeet kurkustasi alas pakottaa?

Vierailija
6/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä luulin että ne rajat oli aikaisemmin 120/80. Miten toi on madallus?

Kyllähän ensimmäiset vaihtoehdot verenpaineen hoitoon on elämäntapaan liittyvät. Ruokavalioremontti ja painonhallinta. Lisätty suola pois ruokavaliosta ja mustat karkit. Muutenkin terveellisestä ruokavaliosta, liikunnasta, unesta ja stressinhallinnasta huolehtiminen. Lääkkeet vasta jos elämäntaparemontti ei tuo muutosta paineisiin.

Vierailija
7/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taidankin lampsia hakemaan lääkettä, turhan lähelle tuotu tuo raja. Parempi aloittaa ennen kuin raja tulee vastaan?

"Verenpaineen normaaliarvot ovat 120/80 mmHg"

Vierailija
8/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei mitään, en tajua noista arvoista mitään

Vierailija
9/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lisäksi perintötekijät.

Vierailija
10/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käykää luovuttamassa verta niin paineet laskee!

Vierailija
11/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Käykää luovuttamassa verta niin paineet laskee!

Enpä ole huomannut vaikka luovutan säännöllisesti. Lääkitys on ja pysyy, ei saa jättää pois.

Vierailija
12/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei mitään, en tajua noista arvoista mitään

Olet sitten helposti manipuloitavissa lääkkeen käyttäjäksi.

Vierailija
13/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä tiukemmat rajat, sitä ongelmallisemmaksi mittaustekniikan oikeellisuus muuttuu. Itseltä ei ole lääkäri tai hoitaja mitannut koskaan alle 150/100 lukemia, mutta kotona heti herättyä paineet ovat 110/70 luokkaa. Päivän aikana huitelevat tuossa 130/80 kieppeillä, koska ei se ole niin helppoa rauhoittua täydellisesti. Korkeat paineet nukkuessa nimenomaan kertovat fysiologisista ongelmista.

Vierailija
14/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Matalan verenpaineen omaavat elävät pidempään. MOT.

Vierailija
15/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihan tosi? Eikö sillä lääkityksellä yritetä juuri saada paineita matalammaksi ja pidentää elämää.

Vierailija
16/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mun täytyy varmaan lisätä lääkitystä. Nyt on kaksi lääkettä käytössä ja paineet on saatu laskettua noin 130/85 tasolle. Itse asiassa luin saman jutun ja ihan omaehtoisesti jo tuplasti toisen lääkkeen määrän, jospa sillä pääsisin tuohon ihanteeseen.

Vierailija
17/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mä luulin että ne rajat oli aikaisemmin 120/80. Miten toi on madallus?

Kyllähän ensimmäiset vaihtoehdot verenpaineen hoitoon on elämäntapaan liittyvät. Ruokavalioremontti ja painonhallinta. Lisätty suola pois ruokavaliosta ja mustat karkit. Muutenkin terveellisestä ruokavaliosta, liikunnasta, unesta ja stressinhallinnasta huolehtiminen. Lääkkeet vasta jos elämäntaparemontti ei tuo muutosta paineisiin.

140 jälkeen yleensä aletaan suosittelemaan lääkitystä. Itsellehän ne virheellisesti lykättiin, enkä ole koskaan voinut huonommin. Jouduin ottamaan saikkua. :) Mutta sen jälkeen aloin satunnaisesti seuraamaan itse paineita.

Vierailija
18/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lääketeollisuus kiittää, lääkkeenkäyttäjät lisääntyy.  Surullista.

Näinpä juuri. Keskieurooppalainen ystäväni hämmästeli Suomen alhaisia rajoja jo kymmenen vuotta sitten, mutta onhan Yhdysvalloissa pistetty jo paremmaksi.

Lääketeollisuus kiittää ja sivuvaikutuksista vaietaan, montakohan sukupolvea menee niiden julkistamiseen. Myöhäistä toki silloin.

Vierailija
19/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuntuu oudolta, haluammeko kaikista ihmisiä, jotka pyörtyvät  noustessaan kyykystä.

Vierailija
20/53 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Lepotilassa. Kaikenlainen aktiviteetti ja tietysti liikuntasuoritukset nostavat jokaisen verenpainetta hetkellisesti. Ei se tee silti liikunnasta vaarallista.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan seitsemän neljä