Miksi HIV+ nimiä ei julkaista? Suuri huoli
HIV+ on vaarallinen tartuntatauti, jonka kantaja rekisteröidään. Miksi näitä nimiä ei julkaista? Yhdellä jätkällä oli Truvadaa jääkaapissa, meinasi paskat tulla housuihin, kun näin pullot. Ei helvetti! Miten saan selville, onko hän HIV+? Asia on elintärkeä minulle!
Eräs N
Kommentit (89)
No miski pitäisi julkaista? Pyydä kaikilta uusilta seksikumppaneilta uudet sukupuolitaututestitodistukset niin tiedät mitä niillä on.
Käy itse testissä, jos asia huolettaa.
Miltä sinusta itsestäsi tuntuisi, jos tiedot sairaudestasi (tai mikä tahansa muu henkilökohtainen asia) julkaistaisiin lehdessä tai kuulutettaisiin radiossa?
HIV positiivinen voi halutessaan kieltää merkinnän hivistä potilastiedoissaan. Jos et älyä käyttää kumia yhden yön panoissa oma vika. Pitkässä parisuhteessa suosittelen käymään testeissä ennen kumin jättöä pois.
Vierailija kirjoitti:
Täh?? Täällä syyllistetään minua vaikka saatan olla UHRI!! Ihme sekopäitä täällä. Nimien julkaisulla turvattaisiin naiset raiskauksilta jne.
AP
Kohta olet positiivinen ja kuvasi julkaistaan netissä varoittavana esimerkkinä. Sitähän siis halusit?
Vierailija kirjoitti:
Täh?? Täällä syyllistetään minua vaikka saatan olla UHRI!! Ihme sekopäitä täällä. Nimien julkaisulla turvattaisiin naiset raiskauksilta jne.
AP
Olisko kannanut kysyä tai käyttää kumia?
Vierailija kirjoitti:
AP
Miten hiv liittyy raiskauksiin?
Käyttäkää kondomia yhdynnässä ja suihinotossa niin ei taudit tartu, niin helppoa se on.
Hiv ei itse asiassa tartu kovin helposti. Hiv tartu ainoastaan veren kautta, eikä muiden nesteiden kautta.
Jos hiv-positiivinen potilaalla on lääkityksensä kunnossa, hänestä ei voi saada tartuntaa.
Nykyään hiviä pidetään kroonisena sairautena, ei tappava sairautena.
Hiv-potilailla on oikeuksia. Suuren massan osaamistaso hirvistä on todella matala.
Asiasta huvittunut kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Kohta olet positiivinen ja kuvasi julkaistaan netissä varoittavana esimerkkinä. Sitähän siis halusit?
Juuti näin. Loistava kommentti. Pelasti perjantai-iltani.
Jokaisella on oikeus yksityisyyteensä, älä nussi kaikkia. Jos ihan pakko, niin käytä edes kondomia.
Vierailija kirjoitti:
Siis hivistä, ei hirvistä. Hemmetin autocorrect.
Nro 10
Nopeammin hirvi tappaa kuin hiv.
Vierailija kirjoitti:
Hiv ei itse asiassa tartu kovin helposti. Hiv tartu ainoastaan veren kautta, eikä muiden nesteiden kautta.
Jos hiv-positiivinen potilaalla on lääkityksensä kunnossa, hänestä ei voi saada tartuntaa.
Nykyään hiviä pidetään kroonisena sairautena, ei tappava sairautena.
Hiv-potilailla on oikeuksia. Suuren massan osaamistaso hirvistä on todella matala.
"Emätinerite, sperma, esiliukaste ja veri ovat kaikki mahdollisesti tartuttavia." hivpoint.fi nettisivuilta.
Ei siinä purkissa varmaan ollut truvadaa, koska jääkaappi on sille huono säilytyspaikka. Ainakin Suomessa.
Vierailija kirjoitti:
Ei siinä purkissa varmaan ollut truvadaa, koska jääkaappi on sille huono säilytyspaikka. Ainakin Suomessa.
Mistä tiedät, että ei säily jääkaapissa? Oletko itse hiviläinen? Eihän tuollaista voi muuten tietää!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä tiedät, että ei säily jääkaapissa? Oletko itse hiviläinen? Eihän tuollaista voi muuten tietää!
Esimerkiksi lääkärit, farmaseutit ja sairaanhoitajat yleensä tietävät tuon.
HIV- sairaallakin on ihmisoikeudet. Rikos se on vasta sitten,jos jättää kertomatta sairaudesta ja harrastaa seksiä ilman suojaa.