Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Mitä mieltä nimestä Nova pojalla?

Novanäippä
02.02.2018 |

Mitä mieltä nimestä pojalla? Meidän poju on Nova ja paljon oon nyt tässa parin kuukauden aikana ristiäisten jälkeen kuullut paljon naureskelua, että olisi tytön nimi.. Itse olen aina pitänyt nimeä pojan nimenä ja aina olen ajatellut, että jos joskus poikalapsen saan, hänestä tulee Nova.

Kommentit (52)

Vierailija
1/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

koiran nimi

Vierailija
2/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Maailmalla usein a-päätteiset nimet mielletään naisen nimiksi. Tuttavani on Pekka, ja saa ulkomailta postia, jossa puhutteluna Mrs.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole tytön eikä pojan vaan nolon radioaseman nimi. 

Vierailija
4/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tytön eikä pojan vaan nolon radioaseman nimi. 

Minulle se on kauppakeskus Malmilla.

Vierailija
5/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mielestäni ei ole etunimi ainakaan Suomessa. Jos se on jossain päin maailmaa etunimi, se on naisen nimi.

Vierailija
6/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

On feminiini, jos tulee latinasta. Novus on perusmuoto ja maskuliininen olisi kai novum. En osaa latinaa, mutta näin olen käsittänyt.

Vierailija
7/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kamala nimi ylipäätään!

Vierailija
8/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voileivän lapsi, se bloggaaja, sillä on tyttö nimeltä Nova.

Mun mielestä nimi voi olla tytön että pojan.

Usassakin on paljon nimiä jotka sopivat molemmille, esimerkiksi Casey, Alex.

Vierailija
9/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oho! Jos olisin tiennyt ennen ristiäisiä, että se todella on noin vahvasti tytön nimi, olisin ehkä valinnut toisen nimen ja antanut sitten Novan mahdolliselle tulevalle tyttölapselle... No, ei voi mitään. Poika on Nova eikä siitä enää pääse mihinkään.

Vierailija
10/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

On feminiini, jos tulee latinasta. Novus on perusmuoto ja maskuliininen olisi kai novum. En osaa latinaa, mutta näin olen käsittänyt.

Tarkistin ja ainoa joka meni oikein oli tuo nova. :D Eli on feminiini sana sinänsä, tuskin muualtakaan kuin latinasta peräisin.

Vierailija
11/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse miellän Novan tytöksi, mutta en tiedä onko sillä mitään väliä mitä muut ajattelee.

Omalla tytöllä on nimi, josta moni on sanonut sen olevan pojan nimi. Maailmalla tyttöni nimiset ovat nimenomaan tyttöjä/naisia, mutta jostain syystä moni täällä mieltää sen pojan nimeksi. Mutta tosiaan, väliäkös sillä.

Vierailija
12/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pöljä nimi! Joku Niilo, Jaakko, tai Antero on paljon parempi. Suomalaisella rääpäleellä pitää olla suomalainen nimi, muuten sitä kiusataan koulussa.

Vierailija
13/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs sitten kun Novasta (latinaksi uusi) tuleekin vanha?

Vierailija
14/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nova Pojalla kuulostaa lasikuituveneeltä jostain 1980-luvulta...

Vierailija
15/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kauhea nimi.

Vierailija
16/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No va - ei kulje

Vierailija
17/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nova on kauppakeskus Malmilla. Cittari, apteekki, kirjakauppa, lindex, muut pakolliset. Ja Suomen 3. myyvin alko 😊

Vierailija
18/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Taas on pitänyt valita joku mahdollisimman outo ja urpo nimi lapselle, että varmasti aletaan pilkkaamaan nimestä.

Vierailija
19/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Novanäippä kirjoitti:

Oho! Jos olisin tiennyt ennen ristiäisiä, että se todella on noin vahvasti tytön nimi, olisin ehkä valinnut toisen nimen ja antanut sitten Novan mahdolliselle tulevalle tyttölapselle... No, ei voi mitään. Poika on Nova eikä siitä enää pääse mihinkään.

On se nimen muuttaminen ihan luvallista vielä. Jos toimit ennen kuin lapsesi täyttää 12 vuotta, sinun ei tarvitse kysyä edes häneltä itseltään lupaa. (Karua jollekin 11-vuotiaalle Novalle kuulla yhtäkkiä olevansakin Rauno...)

Vierailija
20/52 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nova Like, hotelli

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän neljä neljä