Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Onko kukaan nuori saanut asuntolainaa yksin?

Vierailija
02.02.2018 |

Hirveästi haluaisin ostaa jo oman asunnon, mutta onko ihan turhaa haaveillakaan mistään lainasta?

Olen 22v, vakituinen työpaikka, netto n. 1600e. Ei lapsia, ei miestä. Säästöjä n. 4000e. Ei aiempia lainoja, luottotiedot kunnossa.

Lainaa tarvitsisin asuntoon varmaan n. 40 000e (käpykylä) ja remonttiin 20 000e.

Onko kukaan saanut vai lopetanko heti haaveilut. Takaajia ei ehkä ole, tai en haluaisi sotkea ketään lainoihini mukaan, jos ei ole pakko.

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
02.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sain asuntolainan 25000€ kun oli 22v opiskelija ja osti ensimmäistä asuntoani Helsingistä. Minulla ei ollut aspia, pelkkä säästötili joka avattu kun synnyin. Olin säästänyt toiset 25000€ valmiiksi. Ei ollut säännöllisiä tuloja mutta olin joka kesä töissä 4kk noin 2t€ kk-palkalla.

(Loput asunnosta maksoivat vanhenpani ja tästä summasta maksoin lahjaveroa koska asunto tuli minun nimiini). Ei vaadittu vanhempien takausta, asunto riitti takaukseksi.

Ekan vuoden aikana maksoin jo 7000€ lainasta ja tokan vuoden aikana (olin opiskelija mutta kävin 8-16h viikossa töissä) 9000€, eli kyllä onnistuu. Omistusasunnossa muut kulut on pienemmät kun ei tarvitse maksaa vuokraa. :)

Vierailija
22/25 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt on pankin kanssa keskusteltu ja lainalupauksen sain! Kuulemma oikein hyvä suunnitelma eikä mitään ongelmaa ollut. Remonttilainaa ei saa nykyään kuulemma yhdistettyä asuntolainaan ja sitä varten sitten pitää olla joku takaus kun siihen ei saa takausta ostettua tietenkään.

Aloin jo näiden joidenkin kommenttien perusteella epäillä koko juttua ja ajattelin että en varmasti saa yhtään mitään lainaa vaan hyvinhän tämä meni :)

Ap

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minkä ikäinen asunto/taloyhtiö? Jos putkiremppa on pian tulossa, malta odottaa kylpyhuoneremontin suhteen se muutama vuosi.

Vierailija
24/25 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä mitä nyt oon miettinyt, on 88. Saattais vielä mennä jopa 10 vuotta ennenkun se tulis eteen, vai mitä luulette? Tässä olis laatat kylpyhuoneessa, niin se ei olis ekana remontti listalla kyllä muutenkaan :) vanhanaikainen kyllä on. Putket tuossa on pinnassa kyllä, että ei kai se putkiremontti sillon vaadi koko kylppärin räjäyttämistä muutenkaan?

Vanhempaa jos ostaisin niin sitten sais putkiremontti olla kyllä jo tehtynä.

Vierailija
25/25 |
03.02.2018 |
Näytä aiemmat lainaukset

Opiskelijatytär 19v. osti uuden yksiön. Me vanhemmat olemme takaamassa lainaa. Suurin osa asuntolainaa on taloyhtiölainaa niin pankista sai loput helposti.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: neljä kahdeksan viisi