+++EX-Haahut--VIIKKO 16+++
Kommentit (55)
Visakoivulle vielä mitä suurimmat pahoittelut ja jaksamista pohjattomaan suruunne.
Riaxille sylin täydeltä onnea prinsessasta!
Marrasmammalle onnittelut ja tervetuloa joukkoon.
Jestas, neronjakin jo puolessa välissä. Täällä aika tuntuu kiitävän :) Pitkäänpä pystyt piilossa salaisuuden pitämään. Minusta kun tuntui, että viikon 18 jälkeen ei enää ollut mitään toivoa. Tosin kyllähän se vähän riippuu tietenkin myös siitä ¿piilotteleeko¿ vai kiskooko päällensä ne kaikkein kireimmät paidat ;)
Niamey_85 tervetuloa mukaan. Haluatko laittaa ihan virallisen esittelytekstin itsestäsi niin lisään sen tuohon listalle?
Nytpä olen hiukan huonosti näköjään seurannut vai unohdinko vain.
Kun nimittäin tuota listaa katselin Viirun tilanne jäi mietityttämään? Tietääkö kukaan?
Riax:kin kun jo prinsessansa sai, ollaan kohta jo toukokuun listalla. Ja Kääk, sitä huomaa itse olevansa jo lähellä. Tosin toukokuussa pitäisi monta ex-haahu-vauvaa ensin saada : )
Tänään on vihdoin neuvola. Edellinen oli rv 26 ja nyt on jo 31+6. Ehkäpä nyt saisin siis tietää jotakin niistä valmennuksistakin. Olen nimittäin toistaiseksi täysin vakuuttunut, että veijari tulee vähintään kaksi viikkoa etuajassa. Mutta voin olla täysin väärässäkin. Ensi viikolle varasin oman lääkärin ja ajattelin pyytää, että jos voisi vähän katsella tuota vauvan kokoarvioitakin. Brunon mukaanhan maaliskuun alussa, mentiin siellä reippaasti keskikäyrän yläpuolella. Oma lääkärini on kyllä ihan gyne, joten en tiedä kuinka hyvin noita kokoarvioita tekee, mutta ajattelin kysäistä.
Nyt hipsutan neuvolaan ja ryntään sitten töihin. Enää 12 työpäivää! Ja sitten terrorisoinkin täällä alati :-D
Ihanaa kevättorstaita ex-haahuille.
Aapeli ja papu 31+6
pikakertaus rakenneultrasta
19+2
lääkäri peestä :( ei sanonu mitään vaan kaikki piti kaivaa jotta tiesi oliko kaikki ok vai ei.
Pikkarainen voi ihan hyvin vaikken vieläkään nähnyt sen liikkuvan juurikaan,silti laitettiin kaksi plussaa korttiin,enkä tunnekkaan liikkeitä.
Istukka noussu kohdunsuulta ja hematoomasta ei nyt näkynyt enää merkkejä(parantunut/imeytynyt?????)
Painoarvio 298g, päästä peppuun 149mm,reisluu 29mm ja pää 44mm
saimme sentään jonkinlaisen puolikasvokuvan mukaan,joka on kyllä lähinnä irvikuva verraten mitä edellisestä saimme Brunolta....
Eli näin ollen jatkamme odottaen että pikkarainen suvaitsisi alkaa liikuskelemaan terhakkaammin.Ultran aikana sain kyllä potkun kun äijä paineli sillä anturilla aika kovaa tuolta kohdun yläreunasta(vissii vähä huonot näkymät ton mun vararenkaan läpi)
Tulipahan käytyä(eli ei ihan paska reissu mutta melkein)
femmis 19+2
Tänään olis LA,jos...Muuten päivä mennyt kyllä ihan kivasti,mutta kävin taas tuolla yhdellä toisella palstalla vaklailemassa.Siellä oon seurannut yhtä,jolla oli sama LA ja hänelle on aamulla syntynyt vauva.Jotenkin tuli vähän suru puseroon,ettei meille vaan:( No,huomenna helpottaa varmaan.
Nyt äkkiä hakeen matot sisälle,alkoi tulla vettä :-/
Sari ja pikkuinen 21+0
Minä en ole ennättänyt koneelle moneen päivään ja nyt kun tulin, niin surulliseksi veti.. kumma tosiaan se äidin vaisto, jokin kertoo ettei kaikki olekaan hyvin : ´(
Omaan napaan ei kuulu kummempia, kasvaa mutta ei meidän möyrijä kyllä hirvän kova ole potkimaan, aina silloin tällöin mojauttaa ja siinä se.. väliin oli liikkuvampi, mutta pääasia että jotain liikettä havaitsee ja tuo kumpu kasvaa. Silti yksi aamu olin jo hieman huolissani, hölskyttelin mahaa ja tein vaikka mitä.. vaan ei, nukkui varmaan niin sikeästi että. No, sitten läksin töihin ja jumps, jumps.. ja taas helpotti ja hymyilytti loppupäivän ja lähetin kiitokset yläilmoihin.
Mutta palailen paremmalla aikaa lukemaan kunnolla teidän kuulumiset. Kovasti taitaa kaikilla masut kasvaa ja viikot samalla :) mikä on ihanaa!!
Kirjoittelemisiin (heilauttaa kättään) t. wbm rv 25+1
Petju, sinä oletkin ollut ahkera leipoja. Mutta onhan sieltä pakkasesta sitten ihana ottaa itse leivottua pullaa, nam! Kohta alan jännäämään oikein tosissaan sinun puolesta, niin kuin Joannankin.. Ihanaa jännittää ja odottaa teidän kanssanne. Aina nuo vauva-uutiset saa suun hymyyn ja ilon silmäkulmaan. Olen niin onnellinen jokaisesta haahuvauvasta!!
Joko Maukukin jää äippälomalle?? Uskomatonta miten tämä aika menee eteenpäin. Minäkin haluaisin kuulla Viirun kuulumisia..
No, eipä muuta tällä kertaa.. t. wbm
Wbm; juu, tää olis jo toista päivää äitiyslomalla :) Eikä aikaakaan kun säkin olet ja peset ikkunoita ja rakennat pesää niin kuin tässä nyt kaikki järkiään ä-lomalaiset ovat tehneet (paitsi mä). Voi tule inspiraatio ja iske siivoushulluus....
Femmis; no onpa köppänen lääkäri siellä :/ Onneksi vauvalla kuitenkin kaikki niinkus pitää!
Marrasmammalle onnittelut ja tervetuliaset!
Aapelikin on kohta lomalla! Kiva saada sut terrorisoimaan oikein kokopäiväisesti :)
Sartsu; LA voi pistää miettimään, mutta onneksi nyt on uusi tulossa ja hyvällä mallilla. Mullahan on 17.6. km-raskauden la eli melkein samaan aikaan kuin tämä, joten ajatukset onneksi liikkuvat tässä nykyisessä lasketussa ajassa.
Huomenna neuvola ja katellaan nyt sitten tuota tarjontatilannetta. Mä oon nyt kaks yötä nukkunut vasemmalla kyljellä ja yrittänyt huijata beibeä kääntymään...
Muuten, minäkin suosittelen lämpimästi tuota yahoota kaikille, jotka vielä eivät ole liittyneet! Mustakin siellä on jotenkin kotoista niin kuin neronja muistaakseni mainosti.
No joo, teho-osastoa tölläämään.
mauku 34+6
Petjua piti tulla tervehtimään! Vähiin käyvät meidän viikot.. :) Kiva kuulla että sulla on kaikki kunnossa! Sullahan taitaa olla ihan komea masu tuosta sf:stä päätellen. Kyselit mun verenpaineista, ne on onneksi pysynyt sallituissa rajoissa vaikkain hiukan korkealla. Mutta seuraillaan tarkasti, raskausmyrkytys ei kuitenkaan näillä näkymin uhkaa!
Kirjoittelinkin jo tuonne yahoon puolelle mun eilisistä murheista. Ensin oli yöllä hiukan tukala olo, kun jomotti silleen menkkamaisesti, selkää särki ja alavatsallakin tuntui ikävästi. Mietin että onkohan suppareita, vai muutenko vaan alkaa kroppa väsyä ja tulla kaiken maailman kolotuksia!
No, vauveli oli sitten kovin rauhallinen koko päivän ja neuvolan kehoituksestä kävin päivystyksessä tarkistamassa tilanteen. Siellä piirtyi käyrään oikein komeita suppareita 4-5 min välein! Itse tunsin vain pientä masun kiristymistä ja jomotusta selässä ja lonkissa. Kohdunsuullakin oli tapahtunut muutosta, pehmeä ja lyhentynyt (alle 2 cm), kun on ollut tähän mennessä kiinteä ja yli 3 cm. Jess :) Vauva oli kyllä edelleen rauhallinen, ei oikein liikkunut vaikka sain mehuakin juotavaksi. Mutta se ei kuulema haittaa kun virtaukset ja sydänkäyrä ok. Ehkä pikkuista harmitti nuo supparit.
Eli saa nähdä kuinka kauan tässä vielä odotellaan, vai tuleeko lähtö jo pian! Kyllähän tässä vähemmästäkin tulee malttamattomaksi :)
Wbm:lläkin masu kasvaa, ihanaa :) Kyllä tuo on välillä piinaavaa kun joutuu liikkeitä odottelemaan, mutta sitäkin mahtavampaa kun sen potkun sitten tuntee!
Sartsulle hali... Onhan se onni että sinulla on tuo pikkuinen masussa lohtua tuomassa.
Jokos Maukulle iski siivousvimma? Ei se mullekaan heti tullut, jouduin väkisin pakottamaan itseni lattiankuurauspuuhiin... Mutta nyt kun on koti siivottu niin pesänlaittointo on iskenyt uudella voimalla! Olen ommellut uudet verhot kolmeen huoneeseen ja nyt tekis mieli taas lähteä kangaskauppaan... Jos ompelis vauvalle petivaatteita lisää, ja sellaisen taskusysteemin tuohon pinnasänkyyn roikkumaan, johon sais kaikkea pientä tarpeellista käden ulottuville...
joanna 38+2
Täältä löytyy yks kohtalaisen pahantuulinen eukko :-/ Kai toi eilinen sit oli henkisesti vähän rankempi kun kuvittelinkaan.Mitä pidemmälle ilta meni,sitä kamalampi olo mulla oli.Mahassakin oli koko päivän hiljaista,eka kertaa viikkoon,illalla sit vasta alkoi myllerrys,kun isukki lauloi vieressä :)
Tää aamu on ollu taas ihan hirvee.En olis millään jaksanu herätä ja kaikki on olleet kamalan kiukkuisia.Tää on suurperheen huono puoli,että jos kaikilla sattuu oleen huono päivä samaan aikaan,niin mun hermo joutuu koetukselle...Sit huomasin tossa kun kuopukselle vaippaa vaihdoin,että nyt kun siitä kivespussista on tikit kokonaan sulaneet,siinä näyttäis olevan ihan selvä reikä :-S Ja tietystikin omalääkäri on tänään jossain muualla.Sairaanhoitajalle sitä lähdetään kohta näyttämään ja jos siinä sit on jotain ongelmaa,niin on siellä onneks joku muu lääkäri.Mä en ala,jos sitä pitää uudestaan alkaa kursimaan :' (
Sari,känkkäränkkäpäivää vietellen
Joo, pistäydyin äsken neuvolassa ja ihan mukavan ja pätevän oloinen sijainen oli mummelilla. Vasta-aineverikokeetkin nappas näppärästi.
paino +550 g/vko
rr 125/73
Hb 123
sf 31,5
sykkeet 130
Ja PERÄTARJONTA! :/
Käytiin oikein keskustan neuvolassa ultraamassa, kun meillä ei täällä ole omaa ultraa eikä osannut käsikopelolla varmasti sanoa. Kortin mukaan on ollu 23+5 rt:ssä ja siitä lähtien istua kököttänyt. No, polilta tulee sitten kutsu kun tulee, hitsi kun ei oo kivaa tämmönen...
Mauku 35+0
Harmi ettei ole Maukun vauva kääntynyt, siellä sitten vaan viihtyy pyllyllään istuen! Hassu pt-heebo, vai miksikäs häntä eilen kutsuitkaan :)
Minäkin käväisin taas neuvolassa. Kaikki hyvin. Ja mahassa sätkitään minkä keretään :) Mikäköhän tuolle eilen iski kun ei liikkunut sitten millään... Edes lääkärin käskystä!
joanna
...eli täällä taas hyvin piiiiiitkästä aikaa. Meillä ollut töiden ja korvatulehdusten ja pahoinvoinnin täyttämä kevät, joten siitä on todellakin viikkoja kun olen viimeksi tänne ehtinyt/jaksanut.
Ensin suurensuuri lohtuhali visakoivulle. Ei löydy sanoja. Voimia sinulle ja perheellesi.
Riaxille puolestaan onnea. Ihana juttu!
Paljon paljon muutakin kommentoitavaa oli, mutta yritän taas päästä ensin vähän sisään...
Omasta navasta sen verran, että tänään oli rakenneultra, jossa kaikki ok. Jonkinlaiset kulkuset siellä haarovälissä näytti olevan, joten jospa tuo tyttö tosiaan saisi pikkuveljen...Ihanaa.
En silti mene ostamaan kaikkia tämän kylän vaaleansinisiä vaatteita, kun aika paljon niitä hutejakin kai sattuu. Kunhan nyt vain saisin tämän käärän hengissä ulos, se on tärkeintä.
Liikkeitä tuntuu ihan mukavasti, vaikka istukka etuseinässä.
Mukavaa viikonvaihdetta kaikille exille!
kuonokas rv 20+ 3
mä alan mainostaa väliajalla yahoota :) kun jossei ihmiset kuitenkaa lue sitä listaa loppuun niin eihän ne nää sitä osoitetta,eli
groups.yahoo.com/group/exhaahut
TEEEERVETULOVA!!!
Meillä on todella hyvä porukka siellä jo ja pikku innokkeena tietoa...
Activity within 7 days:
5 New Members - 1 New Link - 136 New Messages - 2 New Databases - 7 New Photos - 24 New Files
kannattaa liittyä siis ;)
femmis vaan höpisee,ja nauttii Pikkaraisen sillointällöisistä liikahduksista :D -> ON YHTÄ HYMYY KOKO EUKKO
Osantotto Visakoivulle! :' (
Käyn enää harvoin tällä palstalla. Viihdyn itse nyk. enemmän tuolla yahoon puolelle, joten täällä käyn enää satunnaisesti...
Lauris ja Lukas 22+5
Iltaa!
Eli tässä lyhyesti esittely :)
Minä 21v, Mies 28v. Km 9/05. Esikoisen laskettuaika 3.8.06
Kuulumisia sitten paremmalla ajalla :)
Niamey ja tiitiäinen rv 25+1
Niin surullista, itkettää, enkä keksi mitään lohduttavaa sanottavaa.
Voimia ja jaksamista!
joanna