Pelasta Vaasan kissatalo! 30 päivää aikaa kerätä 25000€?
Niin ihanaa kuin se olisikin, niin tarvittava 50000 ei tule todennäköisesti täyteen. Ihan realistisena tässä laskiskelen, sillä keräysaikaa on yhä 30 päivää ja se tarkoittaisi että joka päivä pitäisi saada kasaan noin 830 euroa. Tätä nykyä, hyvä jos parisataa päivässä potti lisääntyy. Keräyksien kohdalla tämä on yleistä, että alussa innokkaana osallistuvat juuri ne, joita asia koskettaa ja sitten hiipuu. Jos alkuperäinen tavoite haluttaisiin täyteen, niin jokaisen jo lahjottaneen pitäisi nyt helmikuussa lahjoittaa sama summa uudelleen! Mutta siihen ei monella enää taloudelliset resurssit riitä.
Kommentit (1614)
Vierailija kirjoitti:
niin kissa saa ehkä vielä sujuvammin kivan kodin!
Ehdottomasti toki toivottavaa, mutta toisaalta eikö kissa stressaannu jos se joutuu jatkuvasti vaihtamaan kotia? :O Tutut paikathan on niille kovin tärkeitä.
Mä olen ihan helvetin kamala ihminen mutta itsekin erittäin eläinrakkaana ja monta koiraa omistavana sanon tämän silti; Miksei kissoja lopeteta? Niitä tulee jatkuvasti lisää kun järjenköyhät ihmiset hylkäävät niitä. Minusta eutanasia olisi sata kertaa parempi ratkaisu kuin kalliit hoidot, madotukset, rokotukset, sterilisaatiot, kastraatiot, uusien kotien etsintä ja mahdollisesti jos huono tuuri käy, sama kissa on muutaman vuoden päästä uudelleen kissatalolla etsimässä uutta kotia. Onko kukaan muu tätä mieltä vai olenko ajatusteni kanssa ihan yksin?
Ajattelen samaa näistä ulkomailta suomeen roudattavista kulkukoirista. Eutanasiapiikki kohdemaassa olisi monta kertaa järjellisempi, inhimillisempi ja eläimen kannalta viisaampi ratkaisu kuin epätoivoiset yritykset roudata hylättyjä eläimiä toiselle puolelle maapalloa.
Talven rahavarastoni ovat vielä toistaiseksi hyvät, joten lahjoitin 50 e.
Toivottavasti saan kesätöitä ja jos saan niin laitan vähän lisää :)
t. opiskelijalikka
Vierailija kirjoitti:
Talven rahavarastoni ovat vielä toistaiseksi hyvät, joten lahjoitin 50 e.
Toivottavasti saan kesätöitä ja jos saan niin laitan vähän lisää :)
t. opiskelijalikka
<3
Voi voittaispa Eurojackpotissa niin voisi rakennuttaa kissoille oman talon kaikilla herkuilla.
Onko tuolla sivulla ollut aiemmin muuten tuota videota? Kun en ole aiemmin hoksannut...oli hyvä ja informatiivinen video, jota kannattaisi jakaa somessa.
Vierailija kirjoitti:
Mä olen ihan helvetin kamala ihminen mutta itsekin erittäin eläinrakkaana ja monta koiraa omistavana sanon tämän silti; Miksei kissoja lopeteta? Niitä tulee jatkuvasti lisää kun järjenköyhät ihmiset hylkäävät niitä. Minusta eutanasia olisi sata kertaa parempi ratkaisu kuin kalliit hoidot, madotukset, rokotukset, sterilisaatiot, kastraatiot, uusien kotien etsintä ja mahdollisesti jos huono tuuri käy, sama kissa on muutaman vuoden päästä uudelleen kissatalolla etsimässä uutta kotia. Onko kukaan muu tätä mieltä vai olenko ajatusteni kanssa ihan yksin?
Ajattelen samaa näistä ulkomailta suomeen roudattavista kulkukoirista. Eutanasiapiikki kohdemaassa olisi monta kertaa järjellisempi, inhimillisempi ja eläimen kannalta viisaampi ratkaisu kuin epätoivoiset yritykset roudata hylättyjä eläimiä toiselle puolelle maapalloa.
Alapeukutus ilman perustelua on yhtä turha kuin paavin pallit :).
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäritkään eivät mielellään lopeta terveitä kissoja. Terve kissa ansaitsee kodin paremmin kuin piikin, se on elävä olento, joka ansaitsee hyvän elämän.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onhan keräysluvat anottu? Yritin etsiä tietoa sivulta.
Vaikka täällä virheellisesti onkin käytetty sanoja "lahjoitus" ja "keräys", ei kyseessä ole sellainen vaan rahoituskampanja. Vaasan kissatalolla ei ole valtakunnallista rahankeräyslupaa, tästä syystä kaikki vastikkeet eli tuotepaketit ovat vastikkeellisia.
Lainaus Mesenaatin omista ohjeista:
Vastike on se mitä rahoittajasi saavat sijoittamaansa rahasummaa vastaan.
Vastikkeeksi voit tarjota vaikka projektin luonteelle ominaisia asioita. Vastike voi olla tavara, palvelu, elämys tai jäsenyys. Tahot, joilla on poliisihallituksen myötämä rahankeräyslupa, voivat hakea rahoitusta Mesenaatti.me-palvelun avulla ilman vastikkeen tarjoamista.
Tästä syystä jokaisella paketilla on vastike, jonka rahoittaja saa kampanjan päätyttyä.
Totta, pitäisi puhua rahoituskampanjasta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eläinlääkäritkään eivät mielellään lopeta terveitä kissoja. Terve kissa ansaitsee kodin paremmin kuin piikin, se on elävä olento, joka ansaitsee hyvän elämän.
Jep. Lisäksi löytökissojen lopettaminen automaattisesti vain vahvistaisi sitä asennetta, että kissa on käyttötavaraa, jolla on kiva leikkiä tietyn aikaa ja hylätä se sitten. Tyyliin "mitä haittaa siitä on jos me otetaan kesäksi kissa, kun syksyllähän se sitten kumminkin lopetetaan". Kuten mm. tässä ketjussa on tullut ilmi, niin asenteet kissoja kohtaan ovat taantumuksellisia ja kylmiä etenkin maaseudulla.
Kiinnostaisi tietää onko julkisuus lisännyt kissojen adoptointia? Onko kodin tarjoajia tullut?
Sunnuntaina sitten kaikki Kissatalolle myyjäisiin! Mä oon ainakin menossa. Pitää varata paljon käteistä, että voin ostaa herkkuja ja muutakin :)
huoli kirjoitti:
Kiinnostaisi tietää onko julkisuus lisännyt kissojen adoptointia? Onko kodin tarjoajia tullut?
Eilen ainakin oli talolla suorastaan tungosta. Sekä kyllä vaikutti siltä, että kissoja sekä lähti, että varattiin :).
Vierailija kirjoitti:
Sunnuntaina sitten kaikki Kissatalolle myyjäisiin! Mä oon ainakin menossa. Pitää varata paljon käteistä, että voin ostaa herkkuja ja muutakin :)
Huom! Myyjäiset on sisarkissatalolla korkeamäellä, ei tällä lahoavalla palosaaren talolla. Palosaari ei kyllä sisäpuolelta sovellu myyjäisiin, joten käsittääkseni siksi talvella ei siellä voi mitään pitää. Itse en pääse, mutta joku toinen kerta sitten. Korkeamäen talo on siksi, että palosaari ei riitä ja Korkeamäki ei taas riitä kissoille, näin mä olen asian ymmärtänyt.
Nyt jännitetään, tuleeko potti vai tuhat rahoittajaa ensin täyteen. Nykytahdilla keskimääräinen lahjoitussumma on vähän yli 45 euroa/lahjoittaja, mikä on kyllä aika hyvä. Eli silloin tuhannella lahjoittajalla tulisi 45000 ja risat. Mutta jos tulisi yrityksiä mukaan, niin tuo keskimääräinen summa kasvaisi. Omassa budjetissa on tilipäivänä jokunen ropo budejtoitu tähän, mutta tilipäivä on vasta loppukuusta. Katsotaan, jos saisin irrotettua viiskymppisen. Tuon verran menee helposti turhaankin nyt kun olen päässyt palkansaajien joukkoon, kissat eivät taas ole turhaa, vaan menee tarpeeseen.
Pitääkö muuten sen todellisen kerätyn summan, että päästään uuteen taloon, olla kuitenkin 55555 euroa? Eli mesenaatin provikka+ kulukorvaus on kuitenkin 10 %, eli tuo on se summa, mikä pitäisi saada, että netto on 50000? 55555-10%*55555=55555-5555=50000.
Vierailija kirjoitti:
Nyt jännitetään, tuleeko potti vai tuhat rahoittajaa ensin täyteen. Nykytahdilla keskimääräinen lahjoitussumma on vähän yli 45 euroa/lahjoittaja, mikä on kyllä aika hyvä. Eli silloin tuhannella lahjoittajalla tulisi 45000 ja risat. Mutta jos tulisi yrityksiä mukaan, niin tuo keskimääräinen summa kasvaisi. Omassa budjetissa on tilipäivänä jokunen ropo budejtoitu tähän, mutta tilipäivä on vasta loppukuusta. Katsotaan, jos saisin irrotettua viiskymppisen. Tuon verran menee helposti turhaankin nyt kun olen päässyt palkansaajien joukkoon, kissat eivät taas ole turhaa, vaan menee tarpeeseen.
Pitääkö muuten sen todellisen kerätyn summan, että päästään uuteen taloon, olla kuitenkin 55555 euroa? Eli mesenaatin provikka+ kulukorvaus on kuitenkin 10 %, eli tuo on se summa, mikä pitäisi saada, että netto on 50000? 55555-10%*55555=55555-5555=50000.
Piti kirjoittaa rahoitussumma.
Vierailija kirjoitti:
Tätä minäkin laskeskelin. Vai onko tuo 10% jo huomioitu tuossa kertyneessä summassa?
Kuinka paljon tuollaisista myyjäisistä on realistista saada tuottoa?
Mesenaatin sivu ei toimi, paljonko koossa nyt?
Ajattelin nimetä jomman kumman edesmenneen kissani mukaan, eli tarvittaessa on hyvät nimet valmiina poika -tai tyttökissalle.