Pelasta Vaasan kissatalo! 30 päivää aikaa kerätä 25000€?
Niin ihanaa kuin se olisikin, niin tarvittava 50000 ei tule todennäköisesti täyteen. Ihan realistisena tässä laskiskelen, sillä keräysaikaa on yhä 30 päivää ja se tarkoittaisi että joka päivä pitäisi saada kasaan noin 830 euroa. Tätä nykyä, hyvä jos parisataa päivässä potti lisääntyy. Keräyksien kohdalla tämä on yleistä, että alussa innokkaana osallistuvat juuri ne, joita asia koskettaa ja sitten hiipuu. Jos alkuperäinen tavoite haluttaisiin täyteen, niin jokaisen jo lahjottaneen pitäisi nyt helmikuussa lahjoittaa sama summa uudelleen! Mutta siihen ei monella enää taloudelliset resurssit riitä.
Kommentit (1614)
Tuli mieleen, joko on tiedossa tai haaveissa joku tietty talo? Ei tartte kertoa osoitetta, mutta onko ajatuksia jo?
Nyt illalla lahjoitusvauhti on ollut yli sata euroa/tunti, huimaa. Tuolla vauhdilla 50t on kasassa jo ensi viikolla!
Mä en halua omalla nimellä kommentoida facebookiin, mutta huomasin, että joku muukin siellä tätä kysyi.. Laitoin jo vähän ja haluan laittaa lisääkin tilipäivän jälkeen loppukuusta. Mutta en halua laittaa lisää, jos se menee vanhan talon remonttiin, koska se on kankkulan kaivo. Kun uuden talon ostaminen lainalla näyttää tulevan mahdolliseksi, niin ihmisiä kiinnostaisi tietää, joko on jo talo tiedossa? Ajattelin näin olevan, jos jo tänä vuonna on tarkoitus muuttaa. Varmasti kannattaa pitää turvallisuuden takia aika vähän tarkka tiedottaminen, jos talo on jo, mutta yleensä se tieto, että jotian on jo suunnitteilla, voisi tuoda lisää lahjoittajia. Uskon, että moni ei halua laittaa, jos se käytetään kuitenkin remonttiin. Hyvältähän tuo summa näyttää, toivottavasti myös talo löytyy.
Onhan keräysluvat anottu? Yritin etsiä tietoa sivulta.
Vierailija kirjoitti:
Meinaatko että mesenaatti lähtisi laittomia keräyksiä laittamaan? Taitaa olla niin, että kun tarjotaan vastike, silloin ei rahankeräyslupaa edes tarvitse, vaikka vastike ei vastaisikaan lahjoitetun summan arvoa.
Siellä mesenaatin sivuilla on kyllä ohjeet mistä kysyä, senkus kysyt, miten homma toimii ja sen laillisuudesta, jos epäilyttää.
Maksaisivatko tai järjestäisivätkö ne kissat rahakeräystä minulle, jos minua uhkaisi häätö asunnostani ja pitäisi äkkiä saada kasaan vuokrarahat? Niinpä.
Vierailija kirjoitti:
Yhdistykset saavat ottaa vastaan lahjoituksia ilman keräyslupaa, kun lahjoitukselle on määritelty vastike. Kyseessä on varainhankinta, jolla yhdistys rahoittaa toimintaansa. Keräyslupa tarvitaan esim. avoimeen lipasketäykseen, missä lahjoittaja ei saa lanteilleen muuta vastiketta kuin hyvän mielen.
Vierailija kirjoitti:
Maksaisivatko tai järjestäisivätkö ne kissat rahakeräystä minulle, jos minua uhkaisi häätö asunnostani ja pitäisi äkkiä saada kasaan vuokrarahat? Niinpä.
Voit laittaa Mesenaattiin itsellesi ihan millaisen keräyksen haluat. Varaudu kuitenkin henkisesti siihen, että yksikään kissa ei sinulle lahjoita mitään.
Vierailija kirjoitti:
Tässä tapauksessa ei tarvitse kun kyse on vastikkeellisesta joukkorahoituksesta. https://mesenaatti.me/info/ohjeet2/
35 835 euroa mittarissa. Pitäisi perustaa kisastudio tätä varten, että pääsisi seuraamaan reaaliajassa summan kertymistä :D
Hieno hanke, ehdottomasti mukana.
oi, nyt on hyvä tahti päällä :)
Lahjoitin silloin kun summa oli jotain 2500 euroa, siitä asti olen joka päivä tsekkaillut miten kertyy, kyllä tämä sen kisastudion melkein tarvis! :D Kun on itse talolla joskus käynyt avoimien ovien aikaan ja nähnyt missä kunnossa se on, toivoo todellakin että rahat saataisiin kasaan!
Vierailija kirjoitti:
Tarkoittaako tuo kympin aloituspaketti sitä, että pitää sitoutua jatkuvaan lahjoittamiseen? Voisin lahjoittaa nyt kympin tai pari mutta en voi taata mitään jatkuvaa lahjoitusta.
Aloitus on viime perjantailta. Tässä noin viikon aikana rahaa on tullut 11 000 euroa lisää. Tällä menolla kampanjan tavoite kyllä saavutetaan ja reippaasti. Lisänä sitten vielä myyjäis-, yms. tuotot.
267, ei siinä sitouduta kuin kertalahjoitukseen.
kissaparka😂 Ehdota mieluummin Nico-Petteriä.